  • 1. Data: 2007-07-05 15:09:04
    Temat: kiedy "wejsc w fundusze"
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    załóżmy, że inwestycja będzie raczej "cierpliwa", pieniądze mogę ulokować na
    pewno na kilka miesięcy (6~10), a być może dużo dłużej. prawdopodobnie będę
    mógł inwestować/dopłacać kolejne nadwyżki do funduszy co miesiąc.
    korzystać chcę z pośrednictwa mbanku w lokowaniu (supermarket fi).

    czy ma znaczenie czas zainwestowania w fundusze, pierwszych wpłat?

    czy "wchodzić" w to z pieniędzmi teraz, latem? czy to ma znaczenie, czy
    latem/w wakacje przychodzi może coś jak "zastój"/spadek, i np. z każdym
    dniem wakacji (do sierpnia/września) nie będzie się okazywało, że posiadane
    jednostki są z każdym dniem mniej warte?
    czyli czy okres roku (miesiące letnie) ma znaczenie/wpływ?
    czy może zaczekać do jesieni?

    wiem, że wartości jednostek funduszy zmieniają się ciągle względem siebie (w
    relacji między funduszami). mnie interesuje tylko, czy jest jakiś ogólny
    wpływ pory roku (lata) na wartość funduszy, czy wtedy czasem nie ma jakiegoś
    ogólnego trendu spadkowego?

  • 2. Data: 2007-07-05 15:30:31
    Temat: Re: kiedy "wejsc w fundusze"
    Od: "Karoll" <k...@w...plNOSPAM>

    Użytkownik "Konrad N.S." <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > korzystać chcę z pośrednictwa mbanku w lokowaniu (supermarket fi).
    >
    > czy ma znaczenie czas zainwestowania w fundusze, pierwszych wpłat?

    Należy wchodzic w maju, bo ceny są najniższe bo jest takie powiedzenie u nas
    maklerów: sprzedaj w maju i doraju

    jkk

  • 3. Data: 2007-07-05 18:56:24
    Od: "wk" <b...@p...onetABC.pl>

    Użytkownik "Karoll" <k...@w...plNOSPAM> napisał w wiadomości

    [...]
    > Należy wchodzic w maju, bo ceny są najniższe bo jest takie powiedzenie u
    > nas maklerów: sprzedaj w maju i doraju

    Chuba "kup w maju i do raju" ;)

    pozdrawiam, wk

  • 4. Data: 2007-07-05 20:09:19
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > posiadane
    > jednostki są z każdym dniem mniej warte?
    > czyli czy okres roku (miesiące letnie) ma znaczenie/wpływ?

    nie ma zadnej reguly, generalnie najwazniejszy jest moment umorzenia
    jednostek, bo wtedy akceptujesz zysk lub strate...
    6-10 miesiecy to dosc krotko wiec wejscie w fundusze akcyjne lub nawet
    hybrydowe to spore ryzyko i musisz byc tego swiadomym

    najlepsza strategia inwestowania w fundusze to cykliczne wplaty do funduszu
    i oczywiscie wieloletnie oszczedzanie, wtedy zadne szczyty ani doly nie sa
    straszne ;-)

    pozdr.
    RobertS