  • 1. Data: 2007-08-11 10:48:19
    Temat: jak bezpiecznie płacić przez Internet ??
    Od: Marek <m...@N...gazeta.pl>

    Jak w temacie. Mam konto w PKOBP i w lokalnym banku spółdzielczym. Do obu
    kont karty VIsa elektron. Od czasu do cxasu trzeba coś kpic przez net i o
    ile w Polsce mozna zapłacic przelewem (choćby pko inteligo) to za granicą
    pozostaje karta lub PayPal.
    Wiem, że są karty "napełniane" z rachunku ale:

    1. Nie mam pewności, czy rzeczywiście nie jest możliwe wygenerowanie na
    takiej karcie salda debetowego, które i tak trzeba będzie spłacić.Chcę mieć
    pewność, że posługując się taką "bezpieczną" kartą da się zrealizować
    transakcję tylko do wysokości dostępnych środków, albo nie da się wykonać
    transakcji w ogóle.

    2. Ktoś tu kiedyś pisał, że w pewnych warunkach np hotel może obciązyć
    kartę kwotą wyższą od tej wstępnie autoryzowanej, a bank musi to obciążenie
    zrealizować. Gdyby tak było, to sekwencja zdarzeń: 1.autoryzacja 1000zł,
    obciążenei 2000 zl, i ta proweadziłoby do konieczności zapłącenia tych
    2000, a dopiero potem byłby czas na reklamacje.

    3. PayPal. I tak trzeba mieć karte kredytową, która jest obciążanna przez
    PayPal. Inne wątpliwośći: jak powyżej.

    Byłbym wdzięczny za poradę, jaki sposób płatności wybrać. A będzie
    mipotrzebny (e-bay, zakupy wysyłkowe w Niemczech, opata za VoIP Betamax)

    PS. W przedmiotowej sprawie jestem kompletnym laikiem, więc prosze o
    wyrozumiałość :)

    --
    Marek

  • 2. Data: 2007-08-11 11:53:23
    Temat: Re: jak bezpiecznie płacić przez Internet ??
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl>

    Marek <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    Boje sie platnosci w necie.
    Dlatego, mimo, ze mam karty wypukle, do platnosci w necie zalozylem sobie ponizsze.
    Placilem juz za hotel w Rosji, cos kupowalem w Niemczech - dziala.

    http://direct.money.pl/money/264/

  • 3. Data: 2007-08-11 11:55:44
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl>

    Krzysztofsf <k...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > sze.
    > Placilem juz za hotel w Rosji, cos kupowalem w Niemczech - dziala.

    za jakis czas, gdy obejma ponizszym wszystkie karty, bezpieczenstwo jeszcze wzrosnie

    http://www.kartyonline.pl/niusy.php?id=3348

  • 4. Data: 2007-08-11 14:26:32
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > za jakis czas, gdy obejma ponizszym wszystkie karty, bezpieczenstwo
    > jeszcze wzrosnie
    >
    > http://www.kartyonline.pl/niusy.php?id=3348

    bo ja wiem.
    cały dowcip polega na tym, że sklep musi chciec z tego skorzystac.

  • 5. Data: 2007-08-12 08:51:40
    Od: Marek <m...@N...gazeta.pl>

    Sat, 11 Aug 2007 11:55:44 +0000 (UTC), na pl.biznes.banki, Krzysztofsf
    napisał(a):

> [...]
    Da sie zapłacić w Euro/USD, jeżeli kartę się "napełni" złotówkami ? Jaki
    jest przelicznik (kurs NBP?) i czy są jakieś dodatkowe opłaty przy takich
    transakcjach ?

    --
    Marek

  • 6. Data: 2007-08-12 08:59:58
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Marek" <m...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > Da sie zapłacić w Euro/USD, jeżeli kartę się "napełni" złotówkami ? Jaki
    > jest przelicznik (kurs NBP?) i czy są jakieś dodatkowe opłaty przy takich
    > transakcjach ?

    Istnieje taki tajemniczy adres http://www.google.com w okienko wpisujesz
    swoje pytanie i automagicznie staje sie jasnosc ;).

    http://kartyonline.pl/arty.php?id=39

    MK

  • 7. Data: 2007-08-12 09:35:33
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl>

    Marek <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Da sie zapłacić w Euro/USD, jeżeli kartę się "napełni" złotówkami ?

    Oczywiscie.

    > Jaki
    > jest przelicznik (kurs NBP?) i czy są jakieś dodatkowe opłaty przy takich
    > transakcjach ?

    Poszukaj na grupie watkow o przelicznikach - BZWBK tez sie pojawialo.
    Osobiscie nie stwierdzilem, zeby przeliczniki byly wygorowane, ale robilem tylko te
    2 transakcje - mala kupuje przez net, jak i zza granicy.

    Sprawdz jeszcze oferte ING - maja cos podobnego, a slyna z najkorzystniejszych
    przelicznikow.

  • 8. Data: 2007-08-12 20:58:20
    Od: "Piotr" <piotr@centrum_.cz>

    > 1. Nie mam pewności, czy rzeczywiście nie jest możliwe wygenerowanie na
    > takiej karcie salda debetowego, które i tak trzeba będzie spłacić.Chcę
    > mieć

    Jest mozliwe - ale w granicach rozniy kursowej. Przyklad: majac na karcie
    380 zl kupujesz cos z zagranicznym sklepie za 100 euro - liczac 3,8/euro. W
    momencie rozliczenia (nie autoryzacji) okazuje sie, ze 1e=3,9pln. Wiec
    powstanie saldo ujemne na karcie.

    > pewność, że posługując się taką "bezpieczną" kartą da się zrealizować
    > transakcję tylko do wysokości dostępnych środków, albo nie da się wykonać
    > transakcji w ogóle.

    Tak - w przeciwnym wypadku nie byla by "bezpieczna"

> [...]
    > obciążenei 2000 zl, i ta proweadziłoby do konieczności zapłącenia tych
    > 2000, a dopiero potem byłby czas na reklamacje.

    Tego typu karty nie moze (a raczej - nie da sie). Przyklad:

    - rezerwujesz nocleg. Hotel obciaza karte na 1 zl tytulem weryfikacji.
    Dokonujac rezerwacji (np.w promocji) zgadzasz sie, ze jesli z niej
    zrezygnujesz hotel ma prawo obciazyc karte tytulem 1 nocy. Wiec hotel
    obciaza (kk, o ile sa na niej srodki - jesli nie ma - to juz inna historia).
    Jesli rezerwowales karta typu prepaid, wirtualna, itp - ktora wczesniej
    rozladowales - hotel jej nie obciazy, jednak bedzie od ciebie i tak
    egzekwowal swoja naleznosc.

    > 3. PayPal. I tak trzeba mieć karte kredytową, która jest obciążanna przez
    > PayPal. Inne wątpliwośći: jak powyżej.

    Nie musi byc kredytowa - moze byc wirtualna, itp. Ogolnie jesli Paypal to
    tylko taka karta.

    > Byłbym wdzięczny za poradę, jaki sposób płatności wybrać. A będzie
    > mipotrzebny (e-bay, zakupy wysyłkowe w Niemczech, opata za VoIP Betamax)

    jesli limit 2k wystarczy to sprawdza sie ekarta mbanku - wada - trzeba tam
    miec konto. jesli zalezy ci na anonimowosci i sporadycznych zakupach -
    epassporte... ew. prepaid money, electron inteligo, itp.

    Pozdr.,
    Piotr

  • 9. Data: 2007-08-13 19:09:30
    Od: ten <...@...org>

    Sądzę że banki będą zwolniene ze sprawdzania hasła dodatkowego za każdym
    razem jeśli firma wyśle sygnał, że klient płaci za kartowe polecenie
    zapłaty, czyli stałą okresową opłatę ściąganą z karty. Gdyby takie
    zwolnienie nie działało, polecenie zapłaty przestałoby funkcjonować.
    Zwolnienie to oznacza, że hasło zostanie sprawdzone tylko przy pierwszej
    transakcji w danym sklepie a przy następnych nie musi być, co nie jest
    bezpieczne.