  • 1. Data: 2008-04-03 07:43:43
    Temat: [identyfikacja platnosci masowych]
    Od: Matt Rutkowski <m...@g...com>

    witam,

    czy ktos z grupowiczow dokonywal rozeznania wsrod bankow i swiadczenia
    uslugi identyfikacji platnosci masowych?

    chcialem aby kazdy klient firmy mial swoje wirtualne konto do wplat co
    ulatwiloby prace dzialu ksiegowego

    dotychczas co bank to oplaty za identyfikacje pojedynczego przelewu
    wahaja sie od 1zl do 0.40 zl

    przy niskich kwotach przelewow, dosc spora czesc pieniedzy zostaje
    przekazana bankowi

  • 2. Data: 2008-04-03 09:26:11
    Temat: Re: [identyfikacja platnosci masowych]
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Matt Rutkowski <m...@g...com> writes:

    > czy ktos z grupowiczow dokonywal rozeznania wsrod bankow i swiadczenia
    > uslugi identyfikacji platnosci masowych?
    >
    > chcialem aby kazdy klient firmy mial swoje wirtualne konto do wplat co
    > ulatwiloby prace dzialu ksiegowego

    A tych klientow to w miesiacu przybywa 10, 100 czy 1000? Jesli nie za
    wielu, to zdaje sie, ze inteligo ma subkonta w dowolnej ilosci?

    MJ

  • 3. Data: 2008-04-03 10:05:25
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 03.04.2008 Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> napisał/a:

    > A tych klientow to w miesiacu przybywa 10, 100 czy 1000? Jesli nie za
    > wielu, to zdaje sie, ze inteligo ma subkonta w dowolnej ilosci?

    A teraz się zastanów: po co zakładać klientom subkonta w Inteligo. Chyba
    tylko po to, żeby zamiast przeglądać historię jednego rachunku, musieć
    monitorować historię kilkudziesięciu i spędzać całe dnie na klikaniu.

    Profesjonalne rozwiązania płatności masowych to kompletnie zautomatyzowane
    systemy, w których codziennie dostajesz z banku listę wpłat. Dobrze
    napisany system na tej podstawie sam wszystko zrobi. Napisałem kiedyś taki
    system dla firmy telekomunikacyjnej. Sam włącza, wyłącza usługi typu
    prepaid, sam wystawia faktury. Bezobsługowy. Tak że nie wiem, skąd w ogóle
    pomysł z Inteligo, które się w tym kontekście do niczego nie nadaje, to już
    prościej mieć jeden rachunek dla wszystkich.
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2008-04-03 10:16:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Samotnik pisze:

    > A teraz się zastanów: po co zakładać klientom subkonta w Inteligo. Chyba
    > tylko po to, żeby zamiast przeglądać historię jednego rachunku, musieć
    > monitorować historię kilkudziesięciu i spędzać całe dnie na klikaniu.

    Taki system ma jedną zaletę: wiadomo w czyim imieniu została dokonana
    wpłata. Bowiem wpłaty na rachunek ogólny nie muszą przecież pochodzić od
    dłużnika, trzeba wtedy szukać opisu przelewu w czyim imieniu jest
    wykonany, jeśli w ogóle taka informacja będzie zamieszczona.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-04-03 11:11:38
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 03.04.2008 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:

> [...]
    > dłużnika, trzeba wtedy szukać opisu przelewu w czyim imieniu jest
    > wykonany, jeśli w ogóle taka informacja będzie zamieszczona.

    Z mojego doświadczenia (mam dwa sklepy internetowe) wynika, że takie sytuacje
    są marginalne. Właściwie ich nie ma. Za to przyjemność codziennego
    przeglądania historii stu rachunków w Inteligo - jest bezcenna. ;)
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2008-04-03 12:47:59
    Od: k...@k...gliwice.pl

    > dotychczas co bank to oplaty za identyfikacje pojedynczego przelewu
    > wahaja sie od 1zl do 0.40 zl
    >
    > przy niskich kwotach przelewow, dosc spora czesc pieniedzy zostaje
    > przekazana bankowi

    kwoty te wynikają ilości transakcji, które przekazywane za pomocą
    rachunków wirtualnych. Zazwyczaj poniżej 500 transakcji cena waha się
    w okolicach 50 gr. ( ta opłata 1 zł to niezłe przegięcie - tak przy
    okazji ).
    Poza tym oczywiście wysokość tej opłaty zależy od Twojej pozycji
    negocjacyjnej ;), im jesteś ważniejszy dla banku, tym zapłacisz mniej.
    Aha no i oczywiście w niektórych bankach jest jeszcze miesięczny
    abonament za usługę ( od kilkudziesięciu do kilkuset zł )

    pozdrawiam,

    kaliq

  • 7. Data: 2008-04-03 15:05:07
    Od: Matt Rutkowski <m...@g...com>

    Oplate 1 do 1.5 zl to propozycja Pekao S.A. - traktowanie klienta per
    noga - nie polecam.

    Nordea - w ogole nie odpowiedziala na zapytanie - mail - zero reakcji,
    kontakt z obsluga i odp. - "prosze wyslac specyfikacje faxem badz
    mailem"

    ING - "w przypadku zainteresowania odpowiemy na Pana oferte" - super,
    ciekawe kiedy, za rok, dwa czy 10, kiedy mam byc gotowy?

    BRE Bank, Reifeisen Bank - dosc sensowna obsluga i szybka reakcja, w
    miare sensowne oferty na tle konkurencji, choc tez pozostaje wiele
    kwestii spornych

    Lukas Bank, Fortis Bank nie oferuja identyfikacji platnosci masowych

    w pozostalych bankach dokonuje inspekcji, pozwole sobie podzielic sie
    wnioskami, uwagami, komentarzami kiedy zakoncze rozeznanie

    mysle, ze usluga identyfikacji platnosci masowych jest dosc waznym
    elementem zwlaszcza dla malych i srednich firm

    zastanawiajace jest to, ze projektanci systemow bankowych w
    przeciwienstwie do swoich kolegow z zagranicy (np. Szwajcarii, USA,
    Izraela - znane mi przypadki) nie pomysleli kompletnie o tym, ze
    klient moze chciec pobierac dane o przelewach czy realizowac pozostale
    transakcje, nie tylko poprzez strone internetowa. o soap, xmlrpc nie
    slyszeli nie mowiac juz o autorskich protokolach. oczywiscie sa to
    opcje platne, niemniej w Polsce nie spotkalem sie z podobna oferta

    oczywiscie zawsze mozna zbudowac robota internetowego ktory sam
    sciagnie liste przelewow, pytanie po co kabinowac? nie jedno
    przedsiebiorstwo zecydowaloby sie na wdrozenie prostego systemu
    finansowo-rozliczeniowego ktory zaoszczedzi duzo pracy a jednoczesnie
    obnizy nieco koszty operacyjne.

    --
    Matt Rutkowski

  • 8. Data: 2008-04-03 20:10:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > slyszeli nie mowiac juz o autorskich protokolach. oczywiscie sa to
    > opcje platne, niemniej w Polsce nie spotkalem sie z podobna oferta

    Podejrzane, nie wiem jak w tej chwili ale pare lat temu takie cos nie
    bylo niczym magicznym - kazdy klient dostawal osobny numer konta,
    wszystkie operacje byly ksiegowane na pojedynczym koncie, informacje o
    wszelkich przychodzacych przelewach zawieraly m.in. numer konta
    "indywidualnego", i mozna je bylo sobie sciagac modemem (i specjalnym
    programem). Podobnie mozna bylo wysylac zlecenia przelewu itd.

    Moze chodzi dodatkowo o te kody paskowe (cyferki) itd, czyli laczenie
    przelewow z konkretnymi np. fakturami?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2008-04-03 21:14:22
    Od: MariuszR <mariuszr.post@pl>

    Matt Rutkowski pisze:
> [...]
    > klient moze chciec pobierac dane o przelewach czy realizowac pozostale
    > transakcje, nie tylko poprzez strone internetowa.

    Nordea na 100% oferuje dostęp przez własną aplikację która ma trochę
    możliwości typu filtry raporty itp.

    --
    Mariusz Rzepkowski ====================================
    Ogarnięcie wzrokiem przebiegu wydarzeń następuje wtedy,

  • 10. Data: 2008-04-04 01:49:09
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Uzytkownik "Matt Rutkowski" <m...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    [ciach]
> [...]
    > slyszeli nie mowiac juz o autorskich protokolach. oczywiscie sa to
    > opcje platne, niemniej w Polsce nie spotkalem sie z podobna oferta

    Jak pamietam, to jeszcze w 2001 r. Bank Slaski oferowal aplikacje, która z
    jednej strony laczyla sie z bankiem przez jakis specjalny numer dostepowy, a
    z drugiej podobno wtykala sie do programów ksiegowych.

    k.