  • 1. Data: 2005-11-13 16:55:16
    Temat: gotówka za granicą - jak najtaniej?
    Od: "Grochu" <g...@n...go2.pl>

    Witam,

    Mam pytanko związane z płatnościami za granicą.
    Załóżmy, że idę za granicą np. do komisu samochodowego, chcę kupić samochód,
    ale nie mam gotówki. Pieniądze mam na koncie w banku (polskim). Jak w takiej
    sytuacji najtaniej zdobyć gotówkę? Może lepiej wybrać inną formę płatności?
    Chodzi o kwotę rzędu kilku tys. euro.

    Pozdrawiam,

    Tomek

  • 2. Data: 2005-11-13 20:22:11
    Temat: Re: gotówka za granicą - jak najtaniej?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Grochu wrote:
> [...]
    > sytuacji najtaniej zdobyć gotówkę? Może lepiej wybrać inną formę płatności?

    w mBanku zdaje się była ryczałtowa opłata za wypłatę gotówki w
    bankomacie zagranicznym.

  • 3. Data: 2005-11-13 21:28:04
    Od: K.N. <l...@o...pl>

    >Mam pytanko zwi?zane z p?atno?ciami za granic?.
    >Za?ó?my, ?e id? za granic? np. do komisu samochodowego, chc? kupi? samochód,
    >ale nie mam gotówki. Pieni?dze mam na koncie w banku (polskim). Jak w takiej
    >sytuacji najtaniej zdoby? gotówk?? Mo?e lepiej wybra? inn? form? p?atno?ci?
    >Chodzi o kwot? rz?du kilku tys. euro.

    Konto walutowe + karta do niego. Citibank na przyklad. 10 zl za
    wyplate z bankomatu, ale limit jednej transakcji to ZTCP 4 tys zl.

    Pzdr.
    Lack

  • 4. Data: 2005-11-13 21:31:46
    Od: Andrzej <r...@p...onet.pl>

    Grochu wrote:
> [...]
    > sytuacji najtaniej zdobyć gotówkę? Może lepiej wybrać inną formę płatności?

    Jest ryzyko że w bogatym kraju jak zapłacisz taką kwotę gotówką to
    zadzwonią na policję. Możesz to zapłacić kartą przy ustawionym limicie
    wypłat do wartości wysokości środków dostępnych na rachunku.

  • 5. Data: 2005-11-13 23:47:15
    Temat: Re: gotwka za granic - jak najtaniej?
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > Konto walutowe + karta do niego. Citibank na przyklad. 10 zl za
    > wyplate z bankomatu, ale limit jednej transakcji to ZTCP 4 tys zl.
    >
    > Pzdr.
    > Lack

    Ale Citi przewalutuje ci euro na złotówki, te z powrotem na euro i
    dopiero wtedy wypłaci z bankomatu. Dziękuje za takie "bez prowizji".

    pozdrawiam,

    MichalL

  • 6. Data: 2005-11-14 07:00:25
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > Ale Citi przewalutuje ci euro na złotówki, te z powrotem na euro i dopiero
    > wtedy wypłaci z bankomatu. Dziękuje za takie "bez prowizji".

    Nieprawda. Jeżeli dasz dyspozycje, zeby operacje gotowkowe obciazaly
    rachunek walutowy, to wyplata nastapi bez przewalutowania i bez prowizji.
    Osobiscie to cwiczylem.

  • 7. Data: 2005-11-14 12:53:26
    Od: bob <b...@1...xx>

    Andrzej napisał:

    > Jest ryzyko że w bogatym kraju jak zapłacisz taką kwotę gotówką to
    > zadzwonią na policję. Możesz to zapłacić kartą przy ustawionym limicie
    > wypłat do wartości wysokości środków dostępnych na rachunku.

    Eee tam, w tureckich komisach i innym badziewiu preferują szeleszczące
    ojro ...

  • 8. Data: 2005-11-14 17:08:05
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    > w mBanku zdaje się była ryczałtowa opłata za wypłatę gotówki w
    > bankomacie zagranicznym.

    oraz limit dzienny wyplat z bankomatu
    oraz limt bankomatu na maksymalna kwote...

    "Chodzi o kwotę rzędu kilku tys. euro."

    --
    Pozdrowienia

  • 9. Data: 2005-11-14 18:57:24
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > Nieprawda. Jeżeli dasz dyspozycje, zeby operacje gotowkowe obciazaly
    > rachunek walutowy, to wyplata nastapi bez przewalutowania i bez
    > prowizji. Osobiscie to cwiczylem.

    Przepraszam za pomyłkę, kłopot pojawia się w sytuacji kiedy płacimy
    taką kartą. Mimo że jest podpięta do rachunku walutowego, płaci się
    zawsze ze złotówkowego. I dlatego dobrze mieć inna kartę do płatności
    (WBK, ING albo DB)

    pozdrawiam,

    Michał

  • 10. Data: 2005-11-14 21:44:09
    Od: "Grochu" <g...@n...go2.pl>

    > zadzwonią na policję. Możesz to zapłacić kartą przy ustawionym limicie
    > wypłat do wartości wysokości środków dostępnych na rachunku.

    czyli wygląda na to ze najlepszą opcją jest konto walutowe w kraju + karta
    płatnicza + dyspozycja obciążania rachunku walutowego operacjami gotówkowymi

    w takim razie do zawarcia transakcji trzeba być uprzednio przygotowanym, a w
    takiej sytuacji to już taniej (?)byłoby gotówkę przywieźć w kieszeni (z tym
    zastrzeżeniem, że sprzedawca może być podejrzliwy)

    może źle sformułowałem moje pytanie, ale chodziło mi raczej o sytuację
    "niespodziewaną", np. będąc za granicą (w celach zupełnie innych niż handel
    samochodami) trafić na jakieś niepowtarzalne auto, które bardzo chciałbym
    mieć

    oczywiście opcja "przygotować się na wszelki wypadek" jest rozsądna, ale
    zakładanie konta walutowego, wyrabianie karty pewnie nie jest za darmo i
    trochę szkoda to robić jeżeli później się z tego nie skorzysta

    inna sprawa, to że w obu "niezgranych" przypadkach tracimy (przygotowania +
    brak transakcji, brak przygotowań + transakcja), więc po prostu trzeba sobie
    jakoś to poprzeliczać i zminimalizować ryzyko

    dzięki i pozdrawiam,

    Tomek