  • 1. Data: 2010-08-08 14:20:52
    Temat: gdzie ulokować 5.000zł zupełnie biernej spółki z o.o.
    Od: b...@o...pl

    Planuję powołać spółkę z o.o., kapitał minimalne 5.000zł
    spółka ma za zadanie nic nie robić, więc istotne jest aby
    nie robiła spustoszenia w mojej kieszeni.

    na razie moją uwagę przykuła oferta DB[/] "oszczędna firma"
    byłby to zupełnie darmowy rachunek firmowy, no i % jakiś jest

    ale tam jest marne 3%, czy są na rynku lepsze oferty?,

    uwzględniając, że problem dotyczy spółki kapitałowej i nie można
    tych pieniędzy wpłacić na rachunek oszczędnościowy osoby fizycznej.

  • 2. Data: 2010-08-08 14:26:47
    Od: b...@o...pl

    > Planuję powołać spółkę z o.o., kapitał minimalne 5.000zł
    > spółka ma za zadanie nic nie robić, więc istotne jest aby
    > nie robiła spustoszenia w mojej kieszeni.

    uprzedzam pytanie: sensem istnienia spółki z o.o. jest pełnienie
    przez tę spółkę z o.o. funkcji KOMPLEMENTARIUSZA w spółce
    komandytowej z osobą fizyczną.

    dzięki temu Jan Kowalski jako komandytariusz odpowiada za długi
    spółki komandytowej tylko do wysokości sumy komandytowej (np. 100zł)
    a spółka z o.o. jako "komplementariusz" odpowiada za długi
    spółki komandytowej "całym swoim majatkiem" wynoszącym 5.000zł
    i ani grosika więcej.

    W porównaniu do bycia jednosobowym wspólnikiem spółki z o.o.
    Jan Kowalski unika podwójnego płacenia podatku dochodowego (raz
    jako dywidenda spółki i raz jako dochód osoby fizycznej) i zachowuje
    prawo do wyboru między podatkiem liniowym 19% i skalowanym z progami.

  • 3. Data: 2010-08-08 15:00:30
    Od: "Kotlet mielony" <b...@b...blabla>

    Użytkownik <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > uwzględniając, że problem dotyczy spółki kapitałowej i nie można
    > tych pieniędzy wpłacić na rachunek oszczędnościowy osoby fizycznej.

    podwyzszyc do 9 000 i zalozyc zarabiajace w alior

    --
    http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl
    / - rewelacja !

  • 4. Data: 2010-08-08 15:01:18
    Od: "Kotlet mielony" <b...@b...blabla>

> [...]
    > jako dywidenda spółki i raz jako dochód osoby fizycznej) i zachowuje
    > prawo do wyboru między podatkiem liniowym 19% i skalowanym z progami.

    a zus musi placic ?

  • 5. Data: 2010-08-08 15:01:47
    Od: b...@o...pl

    > podwyzszyc do 9 000 i zalozyc zarabiajace w alior

    a poza Aliorem? Jest szansa na np. 5% dla sp. z o.o.?

  • 6. Data: 2010-08-08 15:07:16
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 08.08.2010 17:01, b...@o...pl wrote:

    > a poza Aliorem? Jest szansa na np. 5% dla sp. z o.o.?

    Może lokaty w FM Banku?

  • 7. Data: 2010-08-08 16:24:11
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-08-08, Kotlet mielony <b...@b...blabla> wrote:

    [...]

    > podwyzszyc do 9 000 i zalozyc zarabiajace w alior

    A od kiedy zarabiające jest dla osób prawnych?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2010-08-08 16:44:16
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    b...@o...pl wrote:

> [...]
    > jako dywidenda spółki i raz jako dochód osoby fizycznej) i zachowuje
    > prawo do wyboru między podatkiem liniowym 19% i skalowanym z progami.

    Świetnie, ale co z kosztami utrzymywania spółki z o,o. ?
    Oczywiście jeśli nie ma dochodów - OK, księgowość może prowadzić
    Prezes,

  • 9. Data: 2010-08-08 16:46:58
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    b...@o...pl wrote:

> [...]

    Świetnie, ale co z kosztami utrzymywania spółki z o,o. ?
    Oczywiście jeśli nie ma dochodów - OK, księgowość może prowadzić
    Prezes, ale co roku sprawozdanie do sądu trzeba wysłać, a to
    kosztuje parę stówek...

    witrak()

  • 10. Data: 2010-08-08 17:00:18
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    b...@o...pl pisze:

> [...]
    > jako dywidenda spółki i raz jako dochód osoby fizycznej) i zachowuje
    > prawo do wyboru między podatkiem liniowym 19% i skalowanym z progami.

    Ale wiesz, że Jak Kowalski jako komandytariusz nie może pełnić żadnych
    funkcji w organach zarządzających posiadanej przez siebie spółki
    komandytowej? Przeciwnym wypadku nici z wyłączenia odpowiedzialności.
    I już po ptokach... :-(

    --
    MiCHA