  • 1. Data: 2010-04-22 15:53:12
    Temat: czarna lista
    Od: "krzys" <k...@p...fm>

    Witam

    Jakis czas temu (7-10 lat) pobralem troszke kredytow, jeden wiekszy, z 2
    mniejsze, byla tez karta kredytowa. Ten wiekszy splacilem , reszty niestety
    nie.
    Przez te lata czasem ktos sie przypomnial (bank) ale w zasadzie od jakichs 2
    lat jest cisza nie liczac jednej bodajze wizyty przedstawiciela firmy
    windykacyjnej.

    Domyslam sie ze 'na bank' jestem na czarnej liscie.
    Co w przypadku jesli udam sie do banku z ktorym nigdy nie mialem do
    czynienia i bede chcial zalozyc konto osobiste?
    Czy jest taka mozliwosc ze ktos dokona jego zajecia po jakims czasie. Jesli
    tak to kto moze to zrobic i na skutek czego?
    Jak wygladalaby odpowiedz na powyzsze pytania w przypadku banku w innym
    kraju w obrebie unii eu ?

    pozdrawiam
    krzys

    ps. tak, wiem, najlepiej byloby wszystko uregulowac :) mentalnie dojrzalem
    do tego juz dawno, finansowo niestety nie :(

  • 2. Data: 2010-04-22 16:02:33
    Temat: Re: czarna lista
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "krzys" <k...@p...fm> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Co w przypadku jesli udam sie do banku z ktorym nigdy nie mialem do
    > czynienia i bede chcial zalozyc konto osobiste?

    Bez problemu otworzysz rachunek.

    > Czy jest taka mozliwosc ze ktos dokona jego zajecia po jakims czasie.
    > Jesli tak to kto moze to zrobic i na skutek czego?

    Jest to dość prawdopodobne. Ewentualnego zajęcia dokona komornik sądowy, o
    ile któraś z windykacji jest na etapie egzekucji. Banki raczej nie
    odpuszczają i co kilka miesięcy przypominają komornikowi aby dokonał jakiejś
    czynności.

    > Jak wygladalaby odpowiedz na powyzsze pytania w przypadku banku w innym
    > kraju w obrebie unii eu ?

    Prawdopodobieństwo zajęcia nie jest dokładnie zerowe ale bardzo bliskie
    zeru. Natomiast alternatywnym wyborem wydaje się wybór jakiegoś polskiego
    banku "na uboczu" (np. spółdzielczego), ponieważ komornik rachunków
    bankowych jest zmuszony szukać "na ślepo" więc wszędzie zapytań nie
    powysyła. Z produktów kredytowych i tak nie będziesz w stanie skorzystać,
    więc bazy typu BIK odpadają jako źródło informacji.

    Ogólnie gdybyś ustalił na jakim etapie są poszczególne windykacje można by
    udzielić lepszej odpowiedzi. Ale jak się domyślam nie jest to specjalnie
    atrakcyjne. ;-)

  • 3. Data: 2010-04-22 16:10:37
    Od: "krzys" <k...@p...fm>

    Czy mógłbyś oprócz spółdzielczego jeszcze coś polecić ?

    dziekuję za odpowiedź

    krzyś

  • 4. Data: 2010-04-22 16:20:48
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "krzys" <k...@p...fm> napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Czy mógłbyś oprócz spółdzielczego jeszcze coś polecić ?
    >
    > dziekuję za odpowiedź

    Nie mógłbym, bo to za duża odpowiedzialność i nie jestem dostatecznie na
    bieżąco z tym, jak teraz wygląda to z pozycji komorników. Ale z całą
    pewnością unikaj banków ze scentralizowanym systemem prowadzenia rachunków.
    Interesują Cię ewentualnie banki, gdzie każdy oddział ma swoja pulę numerów
    rachunków, czyli w każdym oddziale jest inny zestaw cyfr od trzeciej do
    dziesiątej w numerze rachunku. Interesują Cię oddziały jak najmniej
    adekwatne do miejsc Twojego zameldowania/zamieszkania, które mogą znać
    windykujące banki. Oraz interesują Cię banki niewielkie i być może także
    jakieś mniejsze SKOKi.

    Zamów sobie raport z BIK na swój temat. Tam będziesz miał przynajmniej
    szczątkowe informacje na jakich etapach są egzekucje.

  • 5. Data: 2010-04-22 20:54:03
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 22 Apr 2010 18:20:48 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Ale z całą
    > pewnością unikaj banków ze scentralizowanym systemem prowadzenia rachunków.

    Czyli praktycznie wszystkich. Jakiś bank jeszcze nie ma scentralizowanego
    systemu?
    A tsk serio to konto założysz bez problemów, prawdopodobieństwo, że
    komornik na nie trafi jest minimalne.

    --
    Kojer

  • 6. Data: 2010-04-23 05:34:06
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

> [...]
    >
    > ps. tak, wiem, najlepiej byloby wszystko uregulowac :) mentalnie dojrzalem
    > do tego juz dawno, finansowo niestety nie :(

    Zeby byl komornik najpierw musi byc sprawa i sadowy wyrok. Jezeli przez tyle
    lat bank bawil sie w zwykla windykacje poprzez jakies firmy i nie oddal
    sprawy w ciagu bodajze 3 lat od niesplacenia dlugu do sadu to teraz moze
    raczej zapomniec o jego odzyskaniu - roszczenie sie przedawnilo. I zaden
    komornik nic ci nie zajmie.

  • 7. Data: 2010-04-23 09:17:43
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "kaktus" <a...@g...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > oddal sprawy w ciagu bodajze 3 lat od niesplacenia dlugu do sadu to teraz
    > moze raczej zapomniec o jego odzyskaniu - roszczenie sie przedawnilo. I

    Nie jest to takie proste. Jeżeli bank wystawił BTE oraz uzyskał klauzulę
    wykonalności, to nawet jeśli nic potem nie zrobił w sensie prowadzenia
    egzekucji sądowej, bieg przedawnienia został przerwany.

  • 8. Data: 2010-04-23 09:25:56
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 23 Apr 2010 11:17:43 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Nie jest to takie proste. Jeżeli bank wystawił BTE oraz uzyskał klauzulę
    > wykonalności, to nawet jeśli nic potem nie zrobił w sensie prowadzenia
    > egzekucji sądowej, bieg przedawnienia został przerwany.

    A raczej na pewno tak zrobił, bo raczej nikt w dziale windykacji banku za
    darmo nie siedzi.

    --
    xbartx

  • 9. Data: 2010-04-23 10:02:19
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    > A raczej na pewno tak zrobił, bo raczej nikt w dziale windykacji banku za
    > darmo nie siedzi.

    OK, ale czy wówczas zainteresowany nie zostałby
    poinformowany o rozprawie w sądzie? Poza tym, nawet
    jeśli była rozprawa o BTE, to czy przedawnienie nie wynosi
    nadal 3 lata (a nie 10)? Tzn. jeśli po rozprawie bank przez
    kolejne 3 lata nie wysłał tego do komornika, to chyba może
    wywalić BTE do kosza?

    Jest tu wiele różnych "ale", a wątkodawca pewnie wszystkiego

  • 10. Data: 2010-04-23 10:07:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ikarek pisze:
    > Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości

    > OK, ale czy wówczas zainteresowany nie zostałby
    > poinformowany o rozprawie w sądzie? Poza tym, nawet

    Nadanie klauzuli wykonalności nie odbywa się na rozprawie.

    > jeśli była rozprawa o BTE, to czy przedawnienie nie wynosi
    > nadal 3 lata (a nie 10)? Tzn. jeśli po rozprawie bank przez
    > kolejne 3 lata nie wysłał tego do komornika, to chyba może
    > wywalić BTE do kosza?

    Każde przedawnienie uwzględnia się na zarzut dłużnika - czy to w
    postępowaniu sądowym, czy egzekucyjnym.

    > Jest tu wiele różnych "ale", a wątkodawca pewnie wszystkiego
    > nie napisał. Tym niemniej, jakaś szansa istnieje :)

    Dlatego trudno coś konkretnego "poradzić".

    --
    Liwiusz