  • 71. Data: 2002-05-12 19:41:48
    Temat: Re: citibank
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Skonczyl mi sie limit, wiec jestem teraz w swojej drugiej odslonie...

    > Przeczytaj wczesniej, nie chce mi sie cytowac.

    Jakos nie zauwazylem innych negacji moich info, ale moze sobie kiedys zajrze -
    tez mi sie juz oczy kleja...

    > Ja nie musze. Przeciez to Ty sie pytales jak ja mozna weryfikowac.

    Tak - ja pytalem. Pytalem o mozliwosc weryfikowania rachunku karty np. o 20.00
    czy 21.00 przez telefon lub internet. Poprzez weryfikacje w trakcie dnia
    roboczego rozumialem weryfikacje w godz. 9.00-18.00 kiedy zazwyczaj pracuje i
    nie mam czasu zalatwiac prywaty z miejsca pracy. Tak - widac wiec, ze "nie stac
    mnie na DC".

    > Ja nie idealizuje DC, acz przyznaje ze dla wielu kart jest to ideal
    > daleki do osiagniecia.

    Rozumiem, ze w porownaniu z Citi to nie jest ideal... Jezeli mialbym wybrac
    tylko jedna karte pomiedzy DC i Citi, to wybralbym Citi... Oczywiscie jest to
    kwestia gustu...

    Pozdr,
    Karciarz02

  • 72. Data: 2002-05-13 07:32:50
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    On 12 May 2002 20:23:29 +0200, <k...@p...onet.pl> wrote:

    >W takim razie poziom zabezpieczen wszystkich kart w kontekscie wyplacania
    >gotowki z bankomatow jest super-hiper niski, jezeli i-PIN jest na
    >poziomie "bardzo niski". Jezeli kazdym plastikiem mozemy wyplacic gotowke
    >znajac zaledwie 4 cyfry, to jest to duzo mniej niz 12 cyfer. A oczywiscie tak
    >samo jak w bankomacie, przy 3 blednych probach podania i-PIN'u konto sie
    >blokuje.

    Tylko, ze do bankomatu wkładasz ("fizyczna obecność")konkretną kartę
    a w internecie możesz podac dowolny numer.
    Mozna np sprawdzać dwa iPINy dla 20k numerów.

    Konto sie blokuje po podaniu błędnego iPINu (3x)
    Co zabezpiecza przed podaniem tego samego iPIN
    dla wielu kont ? (iPIN nie może być blokowany :-) ).

    Był czas że iPIN(12)=PIN(4) :-((

    BAH

  • 73. Data: 2002-05-14 20:29:41
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Bylem tam w ubieglym miesiacy, wiec to by znaczylo ze kasy przesiadly
    > sie na wbk.
    >
    > Dla pewnosci - mowisz o kasach auchanta czy tych sklepikiach?

    Tak - chodzi mi o kasy. Umowy sie - kto z nas bedzie tam pierwszy to sprawdzi i
    da znac.

    > No widzisz, mowilem ze jeszcze sie na wszystkim nie znasz.
    >
    > Dlatego nie lubie eservice bo zawsze mnie autoryzuje. WBK z roznych,
    > bardziej prywatnych powodow. Pekaosa za to ze calosc im jakos cudem dziala.

    Czlowiek sie cale zycie uczy, choc podniose tu pewna watpliwosc. Czy jestes
    pewien, ze kazdorazowa autoryzacj Ciebie nie jest spowodowana tym, ze jest taki
    a nie inny uklad Twojego konkretnego banku i banku rozliczajacego? Pytam, bo
    moja karta citi czy lukas przechodzi zawsze tak samo przez kazde pos'y - nie
    widze jakis wiekszych roznic. Czyli ponizej floor limitu szybko, a powyzej
    autoryzacja (no moze poza losowymi kazdorazowymi autoryzacjami - tak jest chiba
    w polcardzie).

    Pozdr,
    Karciarz01

  • 74. Data: 2002-05-14 20:43:44
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > autoryzacja (no moze poza losowymi kazdorazowymi autoryzacjami - tak jest

    Jak widac nie kazdy sie uczy ;). Niektorzy maja zawsze watpliwosci i wlasne
    teorie ;)

    [ http://www.eservice.pl/dzis/usluga.html ]
    W systemie eService autoryzowana jest każda transakcja, a karta płatnicza
    sprawdzana jest za każdym razem pod względem ważności i autentyczności oraz
    czy nie została ona zastrzeżona przez bank wydawcę.

    Maciej

    --
    FAQ news://pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl