  • 1. Data: 2014-01-22 15:17:43
    Temat: bezprowizyjność wypłat gotówki prepaidem w bankomacie: pkobp, bzwbk, euronet, ecard
    Od: s...@p...pl

    mam w swoim miasteczku bankomaty pkobp, bzwbk, euronet, ecard

    znajoma potrzebuje "anonimowe konto bankowe" i przymierza się do
    zakupu jakiegoś prepaida (na jego konto wpływałoby wynagrodzenie)

    rozważany był prepaid PAY z serwisu przelewy24.pl ale złodziejsko
    pobrał nienależną prowizję od wypłaty w bzwbk, a teraz przelewy24
    odsyłają znajomą na drzewo (będą kontaktować się z bzwbk bo sami
    czują sie niewinni itp. pierdy)

    pytanie jest takie: czy inne banki (albo pośrednicy) proponują
    jakieś karty prepaid które nie pobierają prowizji za wypłatę gotówki
    w którymś z bankomatów (pkobp, bzwbk, euronet, ecard)?

  • 2. Data: 2014-01-22 18:52:35
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 22 Jan 2014 06:17:43 -0800, sebastian.turkowski napisał(a):

    > znajoma potrzebuje "anonimowe konto bankowe" i przymierza się do zakupu
    > jakiegoś prepaida (na jego konto wpływałoby wynagrodzenie)

    A po co koniecznie robić takie ceregiele z "anonimowym" i generować sobie
    problemy. Ani przelewu się nie zrobi, wypłaty ograniczone zazwyczaj do
    max 500 zł a i transakcja internetowe mocno ograniczone.

    > pytanie jest takie: czy inne banki (albo pośrednicy) proponują jakieś
    > karty prepaid które nie pobierają prowizji za wypłatę gotówki w którymś
    > z bankomatów (pkobp, bzwbk, euronet, ecard)?

    Z tego co kojarzę, to raczej żadna karta prepaid nie ma darmowych wypłat.
    Karty prepaid to jest stricte określony produkt z raczej wąskim
    zastosowaniem.

    Xenocide

  • 3. Data: 2014-01-22 22:01:11
    Od: s...@p...pl

    anonimowe konto jest potrzebne do pobierania wynagrodzenia przez
    osobę skubaną komorniczo (jak wynagrodzenie wpłynie na rachunek
    bankowy podlega zajęciu i można zostać zupełnie bez pieniędzy)

    wiem wiem, teoretycznie można pobierać od pracodawcy gotówkę, ale
    nie każdy pracodawca patrzy przychylnie na takie prośby, a sytuacja
    na rynku pracy ciężka i lepiej sie nie narażać. Wygodniej byłoby
    nic nie tłumacząc podać nr techniczny prepaida jako swój rachunek.

    a co do darmowych wypłat gotówki to niektóre prepaidy mają darmowe
    wypłaty w niektórych bankomatach np. ING w sieci ING, a BNP Paribas
    w euronecie, SGB w spółdzielczych należących do jego sieci.

  • 4. Data: 2014-01-23 00:59:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Jan 2014 13:01:11 -0800 (PST),
    s...@p...pl wrote:
    > anonimowe konto jest potrzebne do pobierania wynagrodzenia przez
    > osobę skubaną komorniczo (jak wynagrodzenie wpłynie na rachunek
    > bankowy podlega zajęciu i można zostać zupełnie bez pieniędzy)

    Niektóre ptepaidy (wszystkie?) mają limit wpłat w roku. Np karty BRE
    nie "przyjmą" więcej niż 10tys w roku. Niektore banki mogą zablokować
    doładowanie gdy przelew zbyt duży. Mogą w ogóle zablokować kartę gdy
    przelew doładujący ma pewne słowa kluczowe np. "zapłata za",
    "faktura" , "aukcja" (dzięki "wyjebkowiczom" z allegro) , nie
    zdziwiłbym się gdyby "wynagrodzenie za" też by było na "indeksie" a
    pracodawca w swoim interesie będzie przelewy za wynagrodzenie
    opisywał jednoznacznie. Prepaid jest ok jak chcesz po cichu kochance
    kasę na waciki "wysyłać" ale na przyjmowanie przelewu z
    wynagrodzenia bym nie ryzykował, mogą zablokiować, w najlepszym razie
    odeślą do nadawcy.

    Innym sposobem na zajęcie jest karta kredytowa, posiada swój
    rachunek, nie ma limitów wpłat a niektore przelewy z karty (zus,us)
    sa za darmo. Pilnować spłat, co by bank się nie czepiał. Oczywiście o
    zdobycie kk należałoby zadbać przed zajęciem bo przy aktywnym zajęciu
    raczej odrzucą wniosek.

    A nie może korzystać z konta męża (o ile nie ma z nim wspólnego
    rachunku) albo rodzica ? Nasz były premier dostawał pensję na konto
    jego matki i wszystko było gites.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2014-01-23 01:30:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Jan 2014 17:52:35 +0000 (UTC), xbartx <b...@h...net>
    wrote:
    > max 500 zł a i transakcja internetowe mocno ograniczone.

    W jakim sensie ograniczone? Używam prepaid bre wyłącznie do zakupów
    przez internet i nigdy nie miałem problemu.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2014-01-23 07:06:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Jan 2014 13:01:11 -0800 (PST),
    s...@p...pl napisał(a):

    > anonimowe konto jest potrzebne do pobierania wynagrodzenia przez
    > osobę skubaną komorniczo (jak wynagrodzenie wpłynie na rachunek
    > bankowy podlega zajęciu i można zostać zupełnie bez pieniędzy)

    A to skubanie to jakiej natury ?
    Komornik moze wiele lat skubac, i jeszcze odsetki beda rosly.

    J.

  • 7. Data: 2014-01-23 13:19:33
    Od: s...@p...pl

    dzięki za wszystkie odpowiedzi - przyznaję, znam
    ograniczenia, wiem że lepiej byłoby mieć kredytówkę
    a jeszcze lepiej spłacić dług i nie mieć komornika,
    ale teraz po fakcie te rady na wiele się nie zdadzą

    jeśli ktoś miałby ochotę wypowiedzieć się w temacie
    bezprowizyjności wypłat gotówki w poszczególnych
    bankomatach - to bardzo chętnie poczytam...

  • 8. Data: 2014-01-23 23:56:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 23 Jan 2014 04:19:33 -0800 (PST),
    s...@p...pl wrote:
    > jeśli ktoś miałby ochotę wypowiedzieć się w temacie
    > bezprowizyjności wypłat gotówki w poszczególnych
    > bankomatach - to bardzo chętnie poczytam...

    Już niektórzy Ci odpisali - prepaidów raczej nie znajdziesz z wypłata
    bez prowizji a próba przelewania wynagrodzenia najpewniej skończy
    się blokadą karty/środków. Pomijając problem bezpiecznego zasilenia
    karty właściwie po co Wam gotówka? Nietypowe sytuacje życiowe
    wymagają zmiany w typowych przyzwyczajeniach, np. robić zakupy tylko
    trwam brdzie można zapłacić kartą, posługiwanie się gotówką
    ograniczyć do niezbędnego minimum. Jeśli to mieć wchodzi w grę to
    trzeba pogadać z pracodawcą, mało osób wie, że w Polsce jest prawny
    wymóg wypłaty wynagrodzenia w gotówce do rąk pracownika, wypłata na
    rachunek bankowy jest dopuszczalna jeśli pracownik wyrazi na to zgodę
    i tylko wtedy. Pracodawca nie ma prawa odmówić wpłaty wynagrodzenia w
    gotówce.

    Z drugiej strony trochę dziwne - komornik zajął konto a nie zajął
    wynagrodzenia u pracodawcy?
    No chyba, że to praca z wypłatą pod stołem a pracodawca-kozak robi to
    przelewem ;)

    --
    Marek

  • 9. Data: 2014-01-24 00:05:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek" a...@n...neostrada.pl

    > No chyba, że to praca z wypłatą pod stołem a pracodawca-kozak robi to przelewem ;)

    Ja łapówki wręczałem czekami...
    [może dlatego ludzie nie lubili mnie?...]

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2014-01-30 22:30:16
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    > Ja łapówki wręczałem czekami...
    > [może dlatego ludzie nie lubili mnie?...]

    Jeśli to były czeki bez pokrycia to też bym znielubił.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/