  • 1. Data: 2006-07-27 08:55:45
    Temat: Zastanawiajace....
    Od: "VoyteG" <V...@h...com>

    Ponizej ciekawa historia...
    http://tiny.pl/t6vn
    Kwestia zastanawiajaca jest fakt kredytu i to jakim cudem bank
    uruchomil kredyt, skoro nie bylo aktu notarialnego... Co zatem stanowi
    zabezpieczenie kredytu?

    VoyteG

  • 2. Data: 2006-07-27 10:06:32
    Temat: Re: Zastanawiajace....
    Od: "Jacek P." <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Kwestia zastanawiajaca jest fakt kredytu i to jakim cudem bank
    > uruchomil kredyt, skoro nie bylo aktu notarialnego... Co zatem stanowi

    Przecież to standard, że akt notarialny jest podpisywany po zakończeniu
    inwestycji a zapłacić trzeba wcześniej (częst w jakichś tam transzach itp.).
    Podstawą kredytu jest umowa z deweloperem. A sytuacja opisana w artykule to
    typowy element ryzyka, jaki bierze na siebie klient decydując sie na zakup
    nieruchomości...

    Pozdrawiam
    Jacek P.

  • 3. Data: 2006-07-27 10:21:34
    Od: "VoyteG" <V...@h...com>

    > Przecież to standard, że akt notarialny jest podpisywany po zakończeniu

    Mam wrazenie, ze tam opisana jest sytuacja zakupu, wiec standardowo
    uruchamia sie transze, zas warunkiem uruchomienia calosci jest akt
    notarialny wraz ze zlozeniem wniosku o wpis do KW, lub przynajmniej
    zobowiazanie strony sprzedajacej do zawarcia takiego aktu w okreslonym
    terminie od uruchomienia calosci kredytu.
    Na okres przejsciowy sa zabezpieczenia przejsciowe, ale to krotki
    okres.
    Cala sytuacja ciagnie sie jakis czas, wiec dziwia mnie okolicznosci
    uruchomienia kredytu, bo na teraz bank pozostaje bez zabezpieczenia,
    wiec czemu nie dziala?
    Inne okolicznosci, nam nie znane?
    Jesli tak, to prawnie sutyacja moze miec znaczace okolicznosci

    VoyteG

  • 4. Data: 2006-07-27 11:19:15
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    > Przecież to standard, że akt notarialny jest podpisywany po zakończeniu

    Na okres przejsciowy sa zabezpieczenia przejsciowe, ale to krotki
    okres.
    VoyteG

    Jest cos takiego jak ubezpieczenie kredytu do momentu wpisu (obciazenia) do
    hipoteki.
    marp

  • 5. Data: 2006-07-27 11:26:09
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

> [...]
    zobowiazanie strony sprzedajacej do zawarcia takiego aktu w okreslonym
    terminie od uruchomienia calosci kredytu.

    Jak kupowałem mieszkanie, to umowa notarialna była podpisywana dopiero razem
    z ostatnią ratą płaconą developerowi - kredyt był już od kilku miesięcy
    uruchomiony. W momencie podpisywania umowy i wysyłania KW developer był już
    całkowicie spłacony (dzięki kredytowi). Nie pamietam, co dla banku było
    zabezpieczeniem, ale pamiętam, że przed uruchomieniem sprawdzali developera
    i odwiedzali budowę. Oczywiście podstawą do udzielenia kredytu była m.in.
    umowa przedwstępna z developerem. Przez okres od pierwszej transzy kredytu
    do dostarczenia wpisu KW spłacałem tylko odsetki. Dopiero póxniej ruszyło
    spłacanie kapitału.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 6. Data: 2006-07-27 22:11:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Lukasz wrote:

    > i odwiedzali budowę. Oczywiście podstawą do udzielenia kredytu była m.in.
    > umowa przedwstępna z developerem. Przez okres od pierwszej transzy kredytu

    A nie była ona czasem notarialna? Ta przedwstępna?

  • 7. Data: 2006-07-28 07:20:20
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Nie była kolego, nie była...

    --
    Lukasz

  • 8. Data: 2006-07-28 08:16:59
    Od: "Jacek P." <p...@p...onet.pl>

    > A nie była ona czasem notarialna? Ta przedwstępna?

    Nie ma takiego wymogu stawianego nawet przez banki. Oczywiście dla klienta
    zapewne bardziej bezpieczne jest podpisywać umowę z deweloperem w formie
    aktu notarialnego. Ja też podpisywałem umowę z deweloperem bez udziału
    notariusza - a akt notarialny podpisywałem po zakończeniu inwestycji, a
    kredyt był już prawie w całości wykorzystany (ostatnia transza była
    uzależniona od podpisania aktu ale było to 10% kwoty całego kredytu).

    Pozdrawiam
    Jacek P.

  • 9. Data: 2006-07-28 09:14:56
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Oczywiście dla klienta zapewne bardziej bezpieczne jest podpisywać umowę z
    > deweloperem w formie aktu notarialnego.

    IMHO w tym wypadku szkoda ładować kasę notariuszowi. Natomiast gorąco
    zalecam skonsulowanie umowy z prawnikiem specjalizującym się w takich
    umowach. Umowę można spokojnie negocjować z developerem (przynajmniej 2 lata
    temu nie było problemu). W moim przypadku trafiłem na miłego i rozsądnego
    developera, więc bez problemu nanieśliśmy poprawki do umowy.

    Mimo, że sam wyłapałem kilka pułapek, to prawnik tez coś znalazł.
    Np. jakby developerowi wyszło większe mieszkanie, niż ustalone, to mam
    dopłacić za różnicę, a jak mniejsze, to nic mi nie zwrócą itd.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 10. Data: 2006-07-28 17:18:07
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Właśnie sprawdziłem. Do czasu wpisu do hipoteki płaciliśmy 1.2% więcej
    odsetek, co stanowiło ubezpieczenie kredytu.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"