  • 1. Data: 2005-05-11 08:37:07
    Temat: Zarejestrować wniosek hipotecznego w CHF czy poczekać ?
    Od: "Tom" <a...@b...jts.pl>

    Mam pytanie do speców...
    Mam złożony wniosek o kredyt hipoteczny denominowany w CHF. Wniosek na
    220000 zł.
    Wiadomo, że ilość franków do spłaty jest wpisywana a potem wypłacana wg
    kursu z dnia zarejestrowania wniosku... No i nie wiem zarejestrować go już
    czy jeszcze poczekać ?
    Od dwóch dni CHF idzie po trochę do góry. Dla mnie to "trochę" to dużo przy
    takiej kwocie.
    Wypłata kredytu a więc przeliczenie z powrotem na złotówki będzie początkiem
    czerwca w jednej transzy. Wiem, że mogę nie dostać całej kwoty ale co
    wybrać: mniej złotówek przy wypłacie czy też mniej franków do spłaty przez
    20 lat ? :)
    Chętnie przeczytam Wasze opinie. Dzięki i pozdrawiam !

    WODZIO

  • 2. Data: 2005-05-13 20:33:46
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 11 May 2005 10:37:07 +0200, Tom <a...@b...jts.pl> napisał:

    > Mam pytanie do speców...
    > Mam z?o?ony wniosek o kredyt hipoteczny denominowany w CHF. Wniosek na
    > 220000 z?.
    > Wiadomo, ?e ilo?ae franków do sp?aty jest wpisywana a potem wyp?acana wg
    > kursu z dnia zarejestrowania wniosku... No i nie wiem zarejestrowaae go
    > ju?
    > czy jeszcze poczekaae ?
    > Od dwóch dni CHF idzie po troch? do góry. Dla mnie to "troch?" to du?o
    > przy
    > takiej kwocie.
    > Wyp?ata kredytu a wi?c przeliczenie z powrotem na z?otówki b?dzie
> [...]
    Nie bardzo mogę się zorientować w jakim banku i na jakiej zasadzie masz
    denominowany kredyt.
    Generalnie zasada jest taka, że wypłaca się transzę w złotówkach, a sumę
    wypłaty bank przelicza na (w Twoim przypadku) CHF po aktualnym kursie. Tak
    dzieje się z każda transzą, aż do wypłaty całego kredytu. Wtedy dopiero
    wiadomo jaka jest suma kredytu w CHF.
    Moment złożenia wniosku decyduje o wysokości marży, gdyz ta może się w
    ofercie zmieniać, czy też prowizji itp.
    To o czym piszesz to chyba rzadki obecnie kredyt w walucie, a nie kredyt
    denominowany
    Pozdrawiam
    Zbyszek