  • 1. Data: 2011-06-09 16:20:44
    Temat: Y mBank zmusza do placenia karta?
    Od: Rzetelny Solidny <r...@g...com>

    Jeszcze a propos wprowadzenia przez mBank oplat za karte. Jest tam
    info, ze przy placeniu karta >100zl/miesiac to wtedy ta oplata nie
    jest pobierana. Otoz DLACZEGO? Takie "filozoficzne" nieco pytanko:
    moze ktos wie dlaczego bankowi tak bardzo zalezy zeby ludzie uzywali
    do placenia kart zamiast wyplacac gotowke w bankomacie? Jakie profity
    ma z tego bank?

  • 2. Data: 2011-06-09 16:23:48
    Temat: Re: Y mBank zmusza do placenia karta?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Uzytkownik "Rzetelny Solidny" <r...@g...com> napisal w
    wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > moze ktos wie dlaczego bankowi tak bardzo zalezy zeby ludzie uzywali
    > do placenia kart zamiast wyplacac gotowke w bankomacie? Jakie profity
    > ma z tego bank?

    Róznica jest fundamentalna. Jesli placisz bezgotówkowo bank na tym
    zarabia, kosztem sklepu.
    Gdy wyplacasz gotówke z bankomatu bank na tym traci, gdyz musi zaplacic
    innemu bankowi za ta operacje.

  • 3. Data: 2011-06-09 16:40:53
    Od: Rzetelny Solidny <r...@g...com>

    On Jun 9, 6:23 pm, "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> wrote:
    >     Róznica jest fundamentalna. Jesli placisz bezgotówkowo bank na tym
    > zarabia, kosztem sklepu.

    to znaczy bank w ten sposob generuje KOSZTA sklepowi?
    i tak bezkarnie?
    jak to - ja nie rozumiem, takie "zlodziejskie prawo"?

  • 4. Data: 2011-06-09 16:49:10
    Od: " " <k...@g...pl>

    Rzetelny Solidny <r...@g...com> napisał(a):

    > to znaczy bank w ten sposob generuje KOSZTA sklepowi?
    > i tak bezkarnie?

    Nie sklepowi, tylko kupującym. Płacisz kartą, z tego 1,5% biorą pośredniczy i
    1-2% bank. Za co? Za nic, za to, że płacisz plastikiem... W tym tkwi całe sedno.

  • 5. Data: 2011-06-09 16:53:40
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Róznica jest fundamentalna. Jesli placisz bezgotówkowo bank na tym
    > zarabia, kosztem sklepu.

    dokladnie tak, teraz sie lud nie bedzie dziwil dlaczego visa czy master
    ogranizuja jakies chlerne konkursy z glupimi nagrodami za placenie ich karta.
    Ludzie placa plastikiem, licza ze cos wygraja a prowizja dla visa/mastercard /
    centrow rozliczeniowych leci i zasila konto wot co... Wszystko oplaca
    sklepikarz albo TY drogi kliencie bo sklepikarz wliczyl to w cene produktu.

    Na tej samej zasadzie dzialaja pewnie po czesci tez karty "ze zwrotem" gotowki
    :)

  • 6. Data: 2011-06-09 17:15:23
    Od: "Joossef" <g...@g...com>

    2011-06-09, o 18:49:10 oznajmił co następuje:

    >Nie sklepowi, tylko kupującym. Płacisz kartą, z tego 1,5% biorą
    >pośredniczy i
    >1-2% bank. Za co? Za nic, za to, że płacisz plastikiem... W tym tkwi całe
    >sedno.

    Skąd masz te dziwne informacje?
    Pośrednicy biorą maksymalnie 0,5%
    Interchange to średnio 1,5%
    Z tego co napisałeś prowizja powinna oscylować wokół 3,5%
    Nie sądzę, żeby jakikolwiek punkt płacił tyle ekłajerowi.
    Takie stawki były 8-10 lat temu.

    --
    Joossef

  • 7. Data: 2011-06-09 17:45:01
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Gdy wyplacasz gotówke z bankomatu bank na tym traci, gdyz musi zaplacic
    > innemu bankowi za ta operacje.

    ...ale taki np. Euronet to nie bank :)

  • 8. Data: 2011-06-09 18:21:48
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-06-09 18:40, Rzetelny Solidny pisze:

    > to znaczy bank w ten sposob generuje KOSZTA sklepowi?
    > i tak bezkarnie?
    > jak to - ja nie rozumiem, takie "zlodziejskie prawo"?

    Spytaj sklepikarza kto go zmusza do przyjmowania płatności kartą i
    płacenia bankowi prowizji.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 9. Data: 2011-06-09 18:26:31
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-06-09 18:53, Papkin pisze:

> [...]
    > to w cene produktu.
    >
    > Na tej samej zasadzie dzialaja pewnie po czesci tez karty "ze zwrotem"

    W BGŻ np cashback jest płatny, 50gr OIDP.
    A jeśli masz na myśli moneyback - to owszem, z prowizji ;)

    Powtórzę truizm:
    Lud płaci chętniej kartą, bo
    - nie widać, że pieniędzy z portfela ubywa
    - można mieć "gest"
    (te dwa czynniki powodują nieco większą rozrzutność, więc sklepikarzowi
    to się opłaci)
    - mniejsze ryzyko zgubienia/kradzieży niż przy noszeniu gotówki

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 10. Data: 2011-06-09 18:28:46
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    Maruda wrote:

    > Spytaj sklepikarza kto go zmusza do przyjmowania płatności kartą i
    > płacenia bankowi prowizji.

    Klienci! Ci paskudni klienci!!! ;>

    --
    Pozdrawiam, Rafał.