  • 1. Data: 2012-06-02 21:40:56
    Temat: Wymiana waluty online - fritzexchange.pl
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Musiałem wymienić niedawno koledze trochę euro. Jako, że rozstałem się z
    BZWBK (konta walutowe) to pomyślałem, że zrewiduję też temat wymiany
    walut online i poszukam alternatywy dla walutomatu. O cinkciarz.pl było
    już chyba nie raz i można też dużo o tym w sieci poczytać - ktoś to
    dobrze podsumował, że ta nazwa nie wzięła się znikąd ;)
    Ja natomiast trafiłem na
    https://fritzexchange.pl
    i powiem szczerze zostałem pozytywnie zaskoczony. Konta mają w Alior
    banku i przelew idzie dosłownie momentalnie. Po około 2-3 minutach po
    wysłaniu przelewu z Aliora już mogłem próbować sprzedawać walutę w
    fritzexchange. Nie będę wnikał w szczegóły techniczne, bo wszystko jest
    na stronie. Serwis jest czytelny a kursy naprawdę konkurencyjne i chyba
    jedne z lepszych aktualnie. Co najważniejsze cała wymiana pieniędzy
    zamknęła się u mnie w niecałe 5 minut co jest niewątpliwie bardzo dobrym
    wynikiem.

    --
    xbartx

  • 2. Data: 2012-06-03 02:55:11
    Temat: Re: Wymiana waluty online - fritzexchange.pl
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    On Jun 2, 9:40 pm, xbartx <b...@h...net> wrote:
> [...]
    > jedne z lepszych aktualnie. Co najważniejsze cała wymiana pieniędzy
    > zamknęła się u mnie w niecałe 5 minut co jest niewątpliwie bardzo dobrym

    U mnie wpłata była w 3 minuty, wypłata w 5 minut - w sumie 8.

    Kursów dla kwot poniżej 10000 jednostek waluty obcej nikt nie ma
    lepszych (szukałem, jeżeli ktoś znajdzie proszę dać znać), a dla kwot
    od 10000 wzwyż są jeszcze lepsze na http://www.cinkciarz.pl ale tam
    wymiana trwa też 8, ale godzin nie minut. I to 8 godzin roboczych
    kantoru (które są 7.5 godziny dziennie), także jak odeślą przelew tego
    samego dnia to masz szczęście (zwykle tylko jak zaczniesz transakcję
    między 9 a 10 rano to zdążą odesłać tego samego dnia, inaczej
    następnego dnia roboczego. Oraz http://www.lowspread.pl ma odrobinę
    leszpe niż Fritz kursy walut skandynawskich dla kwot od 10000
    jednostek wzwyż.

    Fritz'owi brakuje obsługi AUD, a przecież Alior prowadzi konta AUD.

  • 3. Data: 2012-06-03 14:29:56
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 03.06.2012 02:55, Miernik wrote:

> [...]
    > jednostek wzwyż.
    >
    > Fritz'owi brakuje obsługi AUD, a przecież Alior prowadzi konta AUD.

    Kilka dnie temu wymieniałem DKK w Lowspread i mogę polecić. Ogromnym
    plusem jest to (podobnie jak Cinkciarz), że mają konto dla DKK, NOK, SEK
    w Nordei, więc można bez problemu wpłacić gotówkę w kasie i nie zapłacić
    nic za przelew.
    Kursy znacznie stabilniejsze niż w Cinkciarzu (t.j. nie są tak często
    aktualizowane).
    Transakcja zrealizowana w +/- dwie godziny (po tym czasie sprawdziłem
    konto docelowe), choć w serwisie nie była zakończona aż do następnego dnia.
    Poza tym opłata karna za niezrealizowanie transakcji to 5% w porównaniu
    do 10% w Cinkciarzu.

  • 4. Data: 2012-06-05 13:48:02
    Od: neterr <s...@g...com>

    On 2 Cze, 21:40, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > Ja natomiast trafiłem nahttps://fritzexchange.pl
    > i powiem szczerze zostałem pozytywnie zaskoczony. Konta mają w Alior

    Również polecam tandem fritz-alior. Od momentu zarejestrowania nowego
    konta do fizycznej wypłaty waluty upłynęło kilkanaście minut (z czego
    najwięcej w Aliorze bo tylko jedna kasa jest walutowa).

    --
    netter

  • 5. Data: 2012-06-05 14:39:32
    Od: luc <b...@g...net>

    On 5 Cze, 13:48, neterr <s...@g...com> wrote:

    > Również polecam tandem fritz-alior. Od momentu zarejestrowania nowego
    > konta do fizycznej wypłaty waluty upłynęło kilkanaście minut (z czego
    > najwięcej w Aliorze bo tylko jedna kasa jest walutowa).

    Ktoś próbował tego z Multibankiem? Bo bym się z cinkciarzem
    pożegnał...

    pzdrwm
    luc

  • 6. Data: 2012-06-05 15:24:12
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "luc" <b...@g...net> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    > najwięcej w Aliorze bo tylko jedna kasa jest walutowa).

    Ktoś próbował tego z Multibankiem? Bo bym się z cinkciarzem

    Sek w tym ze za przelew do Multi nawet z BRE zaplacisz min 5 zeta, dlatego
    mnie sie na razie nie oplaca przenosic z TOP FX bo w sumie zyskam przy
    swojej racie 1,5zl (uwzgledniajac oplate za przelew 5PLN) , ale bede
    obserwowal.....bo kursy CHF maja okolo 1,2 grosza mniejsze przy zakupie niz
    TOP FX

  • 7. Data: 2012-06-06 11:08:20
    Od: luc <b...@g...net>

    On 5 Cze, 15:24, "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>
    wrote:
> [...]
    > swojej racie 1,5zl (uwzgledniajac oplate za przelew 5PLN) , ale bede
    > obserwowal.....bo kursy CHF maja okolo 1,2 grosza mniejsze przy zakupie niz

    Kupowałem dziś CHF i cinkciarz był o 1 gr lepszy od fritza. Na razie
    zostaję u "koników walutowych".

    pzdrwm
    luc

  • 8. Data: 2012-06-12 19:26:51
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 02.06.2012 21:40, xbartx pisze:
    > i powiem szczerze zostałem pozytywnie zaskoczony. Konta mają w Alior

    A u mnie Alior psuje przelewy. Teraz zauwazylem, pierwszy raz chcialem
    sprobowac.

    Nie ma nazwiska nadawcy - mojego, zamiast tego jest ulica mojego
    zamieszkania. W miejscu zamieszkania jest tylko miasto. I to na
    potwierdzeniu z alioru tak wygląda... Ciekawe czy to przejdzie...

  • 9. Data: 2012-06-12 19:31:06
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 12.06.2012 19:26, neoniusz pisze:

> [...]
    > zamieszkania. W miejscu zamieszkania jest tylko miasto. I to na
    > potwierdzeniu z alioru tak wygląda... Ciekawe czy to przejdzie...

    Robilem przelew europejski, tak ma byc?

  • 10. Data: 2012-06-12 19:45:07
    Od: osa <o...@g...pl.ee>

    W dniu 2012-06-12 19:26, neoniusz pisze:
    > W dniu 02.06.2012 21:40, xbartx pisze:
    >
    > A u mnie Alior psuje przelewy. Teraz zauwazylem, pierwszy raz chcialem
    > sprobowac.

    Szkoda gadać. Miałem (nie)przyjemność parsować ich wyciągi w formacie
    MT940 gdzie chciałem odfiltrować przelewy przychodzące i po pewnym
    czasie system się rozjechał bo Alior potrafił zwrócić operację jako
    'przelew przychodzący' w połączeniu z 'obciążenie rachunku' lub 'przelew
    wychodzący' w połączeniu z 'uznanie rachunku'...