  • 1. Data: 2010-02-05 18:26:06
    Temat: Wymiana GBP gdzie najlepiej.
    Od: "WW3" <w...@o...pl>

    WItam,

    Musze wymienic 10k GBP w gotowce, czy jest cos lepszego niz kantory.

    Moge w jakims banku w okienku?

  • 2. Data: 2010-02-05 20:09:08
    Temat: Re: Wymiana GBP gdzie najlepiej.
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "WW3" <w...@o...pl> wrote in message
    > WItam,
    >
    > Musze wymienic 10k GBP w gotowce, czy jest cos lepszego niz kantory.
    >
    > Moge w jakims banku w okienku?

    W banku, jezeli prowadzi skup walut, to tak, ale kursy beda gorsze niz w
    kantorze. Uzyskanie lepszych kursow w banku bedzie sie wiazalo z otwarciem
    rachunkow i wtedy w niektorych instytucjach bedzie mozna uzyskac kurs
    preferencyjny.

  • 3. Data: 2010-02-05 21:20:00
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "WW3" news:6617.000001c0.4b6c62be@newsgate.onet.pl

    > WItam,
    > Musze wymienic 10k GBP w gotowce, czy jest cos lepszego niz kantory.

    Nie ma.

    > Moge w jakims banku w okienku?

    Możesz ale nie ma to większego sensu ze względu na mizerne względem kantorów
    kursy jakie oferują banki.
    Dodatkowo przy takiej kwoty tj. 10k GBP dostaniesz o kilka groszy większy
    kurs od tego, który jest na tablicy w kantorze - IMHO gra warta świeczki.

  • 4. Data: 2010-02-05 21:41:30
    Od: z...@o...pl

    > Dodatkowo przy takiej kwoty tj. 10k GBP dostaniesz o kilka groszy większy
    > kurs od tego, który jest na tablicy w kantorze - IMHO gra warta świeczki.

    ja ostatnio utargowałem tylko albo aż 2 grosze na 10.000 GBP
    i tak się zastanawiałem czy frajer jestem czy mistrz negocjacji :P
    dwie stówki piechotą nie chodzą, ale czułem jakiś niedosyt :)

  • 5. Data: 2010-02-05 22:06:23
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    <z...@o...pl> wrote in message

    > ja ostatnio utargowałem tylko albo aż 2 grosze na 10.000 GBP
    > i tak się zastanawiałem czy frajer jestem czy mistrz negocjacji :P
    > dwie stówki piechotą nie chodzą, ale czułem jakiś niedosyt :)

    Kantor ma chyba duzo mniejsze mozliwosci handlu waluta w czasie rzeczywistym
    niz banki, stad kursy na platformach dealingowych oferowane przez banki dla
    klientow powinny byc lepsze, czy sa to juz musza wypowiedziec sie osoby
    korzystajace z takich systemow i wymieniajace duze ilosci walut.
    Bank dajac kurs z takiej platformy praktycznie handluje ta waluta na rynku,
    a kantor kupuje na swoje ryzyko. Tak na logike, kantor musi miec spory
    spread, zeby w przypadku wiekszych wahniec kursow np. pozbyc sie jej bez
    straty.

  • 6. Data: 2010-02-05 22:14:28
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    <z...@o...pl>

    > ja ostatnio utargowałem tylko albo aż 2 grosze na 10.000 GBP
    > i tak się zastanawiałem czy frajer jestem czy mistrz negocjacji :P
    > dwie stówki piechotą nie chodzą, ale czułem jakiś niedosyt :)

    Wiadomo, że nie dostaniesz kokosów, ale zawsze te kilkadziesiąt PLNów jesteś
    do przodu :)
    Mój rekord to 5 groszy więcej niż przewidywała tablica :)

  • 7. Data: 2010-02-05 22:14:56
    Od: z...@o...pl

> [...]
    > klientow powinny byc lepsze, czy sa to juz musza wypowiedziec sie osoby
    > korzystajace z takich systemow i wymieniajace duze ilosci walut.

    wg mojej wiedzy, do 50.000 GBP lepszy kurs wynegocjować można w kanotorze
    powyżej tejże kwoty, w banku.

  • 8. Data: 2010-02-05 23:20:32
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Valdi" <V...@v...pl> wrote in message
> [...]
    > jesteś
    > do przodu :)
    > Mój rekord to 5 groszy więcej niż przewidywała tablica :)

    Ale jak ma sie to do kursu rynkowego w danej chwili i czy jest lepsze niz
    np. autodealing Aliora?

  • 9. Data: 2010-02-06 07:51:12
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 05 Feb 2010 19:26:06 +0100, WW3 napisał(a):

    > WItam,
    >
    > Musze wymienic 10k GBP w gotowce, czy jest cos lepszego niz kantory.
    >
    > Moge w jakims banku w okienku?

    Jeżeli masz trochę czasu to spróbuj:
    - autodealing w Alior
    - walutomat.pl (tylko raczej mniejsze kwoty, bo biznes się rozkręca i nie
    jest jeszcze w pełni przetestowany, ale jeżeli poszukasz w sieci to kilku
    blogerów opisuje już udane transakcje właśnie przy pomocy walutomatu -
    kwestia podjęcia przez Ciebie decyzji i ewentualnego ryzyka)

    --
    xbartx

  • 10. Data: 2010-02-06 07:59:40
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Krzysztof" news:hki943$9qe$1@news2.ipartners.pl

    > Ale jak ma sie to do kursu rynkowego w danej chwili i czy jest lepsze niz
    > np. autodealing Aliora?

    Nigdy nie korzystałem z autodealingu w Alior.
    Natomiast kurs jaki uzyskałem w kantorze był wyższy o 5 groszy względem
    tego, po który waluta była kupowana/sprzedawana dla klienta "z ulicy".
    Sprzedawałem wtedy euro - oscylowało ono w kantorach w okolicach 4.42 -
    4.45. W "moim" kantorze, w którym od dłuższego czasu jestem dawcom dewiz
    kurs wynosił wtedy 4.45 - sprzedałem po 4.5 :)