  • 21. Data: 2005-07-21 09:31:16
    Temat: Re: Wybor Konta ... przesiadka z Inteligo..
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Jak masz w miarę częsty dostęp do internetu to nie jest to wcale męczące
    > - jak sobie stworzysz listę odbiorców to musisz tylko tytuły płatności
    > wpisywać. W momencie, gdy dostaniesz rachunek to tworzysz zlecenie z
    > datą przyszłą i zapominasz o sprawie.
    >
    > IMHO zamiast płacić bankowi za obsługe płatności rachunków lepiej
    > poświęcić po minucie na wklepanie zlecenia z datą przyszłych i kupić
    > sobie coś fajnego za te kilka złotych.

    Wszystko OK. Kwestia wygody. Ja wolę zapłacić za rachunek i nic nie
    wklepywać, nie musieć pamiętać co, komu ,ile i kiedy zapłacić.
    To tak jak z saamochodem. Jest mi potrzebny jak dziura w moście, ale lubię
    jeździć i mieć pewną swobodę - wyjeżdżam wtedy gdy chcę, a nie gdy mam
    połączenie. zatrzymuję się po drodze, też kiedy chcę, nie ma ścisku i
    tabunów spoconych ludzi ;))
    Ale za ten pieniądze, to pewnie do końca życia jeździłbym taksówką ;)))

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 22. Data: 2005-07-21 09:49:31
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    Maciej Loret wrote:
    > Wszystko OK. Kwestia wygody. Ja wolę zapłacić za rachunek i nic nie
    > wklepywać, nie musieć pamiętać co, komu ,ile i kiedy zapłacić.

    Myślę, że skoro "Krasnal" chce oszczędzić trochę pieniędzy za
    prowadzenie konta, to będzie wolał ręcznie wklepać dane do zlecenia z
    datą przyszłą niż płacić za to bankowi.

    reik.

  • 23. Data: 2005-07-24 22:49:28
    Od: LM <p...@n...sig>

    Pisze do nas Maciej Loret pamiętnej daty 05-07-21 11:12:

    >Czyli rezygnujesz ze zleceń stałych.

    Przecież w VW zlecenia stałe są bezpłatne, jeżeli ustanawiasz je via
    internet.

    --
    Nieustannie pozdrawiam
    Leszek Maszczyk

  • 24. Data: 2005-07-25 04:34:03
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Przecież w VW zlecenia stałe są bezpłatne, jeżeli ustanawiasz je via
    > internet.

    Ale to są pewnie zlecenia pseudo-stałe? Czy zarówno kwota jak i data mogą
    zmieniać się dowolnie?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 25. Data: 2005-07-31 12:52:34
    Od: LM <p...@n...sig>

    Pisze do nas Maciej Loret pamiętnej daty 05-07-25 06:34:

    >Ale to są pewnie zlecenia pseudo-stałe? Czy zarówno kwota jak i data mogą
    >zmieniać się dowolnie?

    Szczerze mówiąc, nie bardzo rozumiem, o co Ci chodzi. Zlecenie stałe to
    np. zlecenie przelewania np. 10 każdego miesiąca 300 PLN na czynsz?
    Nie chodziło Ci raczej o coś takiego, jak przelewy zdefiniowane (w ING
    na przykład)? Czegoś takiego nie ma, jest tylko lista odbiorców, dla
    których możesz wykonać przelew lub zlecenie.
    Można sobie ustawić zlecenie z dowolną datą realizacji - jednorazowe
    lub powtarzane x razy miesięcznie lub dziennie; od podanej daty do
    odwołania lub do konkretnej daty. Kwoty w aktywnych zleceniach też można
    zmieniać.

  • 26. Data: 2005-07-31 13:47:23
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Szczerze mówiąc, nie bardzo rozumiem, o co Ci chodzi.

    Jak większość ludzi, więc się nie przejmuj. ;)

    > Zlecenie stałe to np. zlecenie przelewania np. 10 każdego miesiąca 300 PLN
    na czynsz?

    A co wtedy, gdy nie wiesz kiedy będzie następne zlecenie i na jaką kwotę
    będzie opiewało> Może jutro może za dwa miesiące. Dla podniesienia
    poprzeczki załóżmy, że jesteś na urlopie. ;)
    Powiem Ci co wtedy. Wtedy za każdym razem wkelpujesz wszystko z odpowiednią
    datą i kwotą. Ja nie muszę. Choć kosztuje to rzeczywiście dosyć słono.

> [...]
    > lub powtarzane x razy miesięcznie lub dziennie; od podanej daty do
    > odwołania lub do konkretnej daty. Kwoty w aktywnych zleceniach też

    Ale trzeba to robić ręcznie. A ja mam ten komfort, że mnie nie interesuje,
    kiedy, komu i ile mam zapłacić. Zrobi to za mnie bank w ostatnim możliwym
    dniu (przez parę lat mieli kilka poślizgów w tym temacie ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 27. Data: 2005-07-31 14:00:59
    Od: LM <p...@n...sig>

    Pisze do nas Maciej Loret pamiętnej daty 05-07-31 15:47:

> [...]
    >datą i kwotą. Ja nie muszę. Choć kosztuje to rzeczywiście dosyć słono.

    Polemizowałbym w takim razie, czy można nazwać to stałym zleceniem.
    Podejrzewam zresztą, że w większości przypadków da się to załatwić
    poleceniem zapłaty.
    A swoją drogą, o jakim banku mówisz (bo coś mi się zdaje, że taki ficzer
    raczej nie jest powszechny w naszych bankach) i co to znaczy słono? Jak
    pamiętam, założyciel wątku szukał taniego konta ;-p

    >Ale trzeba to robić ręcznie. A ja mam ten komfort, że mnie nie interesuje,
    >kiedy, komu i ile mam zapłacić. Zrobi to za mnie bank w ostatnim możliwym
    >dniu (przez parę lat mieli kilka poślizgów w tym temacie ;)

    Zdradź proszę, jeśli to nie tajemnica, coż to nagłe i niespodziewane (w
    dodatku pojawiające się co jakiś czas) płatności (a których nie można
    poleceniem zapłaty zrealizować)?

  • 28. Data: 2005-07-31 14:29:38
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Polemizowałbym w takim razie, czy można nazwać to stałym zleceniem.

    Tak to zwą w moim banku.

    > Podejrzewam zresztą, że w większości przypadków da się to załatwić
    > poleceniem zapłaty.

    Podejrzewam, że w zdecydowanej mniejszości.
    Po drugie nie wiem nawet czy polecenia zapłaty są u mnie bezpłatne.

    > A swoją drogą, o jakim banku mówisz (bo coś mi się zdaje, że taki
    > ficzer raczej nie jest powszechny w naszych bankach)

    PekaoSA, ale pewnie w kilku innych dało by się coś podobnego znaleźć.

    > i co to znaczy
    > słono?

    To znaczy 11,5PLN/miesiąc za zlecenia stałe i dużo dobrze rozmieszczonych
    bankomatów.

> [...]

    > Zdradź proszę, jeśli to nie tajemnica, coż to nagłe i niespodziewane
    > (w dodatku pojawiające się co jakiś czas) płatności (a których nie

    Najprostsze w świecie: np. gaz. W zimie, gdy zużywam dużo chodzą co 2-3
    tygodnie i 200-300PLN mają. W lecie gdy zużywam mało, to chodzą co 2
    miesiące a i tak licznik wybija poniżej 100PLN.
    Ale nawet pomijając "spodziewaność" rachunków, ja mam z głowy cały ten
    bajzel komu, ile i kiedy...

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 29. Data: 2005-07-31 14:47:26
    Od: LM <p...@n...sig>

    Pisze do nas Maciej Loret pamiętnej daty 05-07-31 16:29:

    >Najprostsze w świecie: np. gaz. W zimie, gdy zużywam dużo chodzą co 2-3
    >tygodnie i 200-300PLN mają. W lecie gdy zużywam mało, to chodzą co 2
    >miesiące a i tak licznik wybija poniżej 100PLN.

    To zakłady gazowe nie stosują polecenia zapłaty?

    >Ale nawet pomijając "spodziewaność" rachunków, ja mam z głowy cały ten
    >bajzel komu, ile i kiedy...

    Osobiście wolę trochę zachodu i kilkadziesiąt złotych oszczędności
    rocznie (a rachunki i tak opłacam KK Citi :-)

  • 30. Data: 2005-07-31 14:59:26
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > To zakłady gazowe nie stosują polecenia zapłaty?

    Podejrzewam, że nie. Nie wiem też jak ze śmieciami, wodą i ściekami,
    Allianzem, podatkiem od nieruchomości. Przynajmniej tu:
    http://www.poleceniezaplaty.org.pl/koalicja.html nic nie widzę.

    > Osobiście wolę trochę zachodu i kilkadziesiąt złotych oszczędności
    > rocznie (a rachunki i tak opłacam KK Citi :-)

    Za drogie w utrzymaniu, no i do bankomatów nie opłaca się.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret