    From: "Marcin K." <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Wskaznik LTV - liczony od kwoty umowy czy od wyceny
    Date: Thu, 7 May 2009 01:32:29 -0700 (PDT)

    Mam taką sytuację. Podpisałem umowe na budowe mieszkania. Na razie
    wplacalem srodki wlasne ale troche mi zabraklo wiec sie rozgladam za
    kredytem. Kredyt 200.000. Kwota calkowita do zaplacenia deweloperowi
    wg umowy 550.000. czyli z prostego odejmowania wynika ze 350.000 juz
    wplacilem.
    Przy tej wartosci (z umowy) LTV wynosi 36,4%. Przy tych zalozeniach
    dostalem wstepna oferte z banku. Glowny parametr czyli oprocentowanie
    to WIBOR6M + marza 1,5%. zabezpieczenia standardowe czyli
    ubezpieczenie do wpisu hipo itp .... plus po odbiorze mieszkania
    obowiazkowe jego ubezpieczenie poprzez bank - 0,1% wartosci.
    Warunki w porownaniu do innych ofert calkiem znosne, wiec sie
    decyduje. Dostaje projekt umowy w ktorej kwota do ubezpieczenia
    mieszkania wynosi 780 zl. Zdziwilem sie nieco skad ta kwota i sie
    okazalo ze "rzeczoznawca" wycenil wartosc tego mieszkania na 780.000
    czyli 230.000 wiecej niz w umowie! A na razie ono nawet nie istnieje!
    W zwiazku z tym zaproponowalem ze skoro przyjmuja ze wartosc tego
    mieszkania bedzie duzo wieksza niz w umowie to w takiej sytuacji
    wskaznik LTV z i tak w sumie niskiego 36,4% spada do 25,6%. To ja w
    zwiazku z tym prosze obnizke marzy.
    Niestety sie okazuje ze sa to warunki ostateczne i albo podpisuje taka
    umowe, albo moge szukac innego ...
    I teraz mam pytania.
    1. Jak sie liczy LTV? Od wartosci z umowy czy od wyceny? Czy ew LTV
    nizszy o ponad 10% moze wplynac na wartosc marzy?
    2. Czy zapis w umowie o obowiazku ubezpieczenia mieszkania za
    posrednictwem banku jest wiazacy? Czy mozna po podpisaniu umowy i
    wyplacie transz domagac sie aneksu i wpisania ze moge ubezpieczyc
    gdzie chce i tylko scedowac umowe na bank? Po kiego grzyba mam
    ubezpieczac mieszkanie na ponad 700ys skoro bank musi miec
    ubezpieczenie na tylko 200?