  • 1. Data: 2002-11-15 10:20:13
    Temat: Wlasnosc a karta
    Od: "Rafal Brandt" <R...@n...spam.wp.pl>

    Wiele sie mowi o wlasnosci karty, ze niby jest ona wlasnoscia banku, ale jak
    jest w rzeczywistosci ? W Niemczech jakis czas byl juz nawet proces w tej
    sprawie, gdzie klient wygral sprawe. Byl to proces precedensowy w swoim
    rodzaju, gdzie wlasciwie chodzilo o zasade. Stwierdzono mianowicie, ze karta
    nie jest wlasnoscia banku a klienta gdyz juz za nia zaplacil. Klient nie
    placi tylko za uzytkowanie tej karty, ale i za ten kawalek plastyku. W
    przypadku zatrzymania karty przez bankomat (nawet innego banku, nie
    wlasciciela) bank ma prawo ja zastrzec elektronicznie, ale musi ja oddac
    wlascicielowi (czytaj klientowi) Dlatego tez na zadnej mojej karcie
    (Deutsche Bank 24 czy tez Südwestbank) nie ma klauzury o wlasnosci karty.

    Pozdrawiam

    Rafal

    P.S Wiadomo, ze w Polsce jest inne prawo, ale chcialem tylko ta sytuacje
    naswietlic.

  • 2. Data: 2002-11-15 14:40:25
    Temat: Re: Wlasnosc a karta
    Od: z...@p...onet.pl

    > P.S Wiadomo, ze w Polsce jest inne prawo,

    a szkoda

  • 3. Data: 2002-11-15 17:28:19
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Rafal Brandt" <R...@n...spam.wp.pl> napisał w wiadomości

    Dlatego tez na zadnej mojej karcie
    > (Deutsche Bank 24 czy tez Südwestbank) nie ma klauzury o wlasnosci karty.

    Nie musi byc takiej klauzuli - jest to ustawowo zagwarantowane. W ustawie o
    elektronicznych instrumentach platniczych z 12 wrzesnia 2002 roku (bedzie
    obowiazywac od 12 pazdziernika 2003 roku) mowi o tym Art. 17. "Wydawca jest
    właścicielem wydanej przez siebie karty płatniczej".

    --
    JaKi