  • 1. Data: 2002-04-09 17:55:21
    Temat: Wirtualny mastercard na problemy z VE Inteligo?
    Od: "Joanna Pawlus" <j...@i...com.pl>

    Witam Grupowiczow

    Chcialam sie dowiedziec o opinie na temat uzytecznosci tej karty do zakupow
    w internecie. Przejrzalam archiwum grupy i bylo troche narzekan na temat tej
    karty w 2000 r. Ciekawa jestem, czy duzo osob aktualnie z niej korzysta i
    czy sa jakies problemy?

    Zainteresowalam sie ta karta pod wplywem ostatnich problemow z VE Inteligo.
    Do tej pory sprawdzala sie nienagannie w internecie, az do chwili gdy
    zachcialo mi sie ksiazek z pewnej angielskiej ksiegarni netowej. Ksiegarnia
    w zakresie sciagania pieniedzy z kart wspolpracuje z WebPay, ktorego
    pracownicy sa kompetentni inaczej. Wlascicielowi ksiegarni powiedzieli
    najpierw, ze nie mozna autoryzowac transakcji, bo to jest elektron, a w
    wypadku tej karty jest potrzebna jej fizyczna obecnosc do przeprowadzenia
    transakcji. Poniewaz powiedzialam czlowiekowi, zeby nie dal sie oszukiwac, w
    nastepnej rozmowie wmowili mu, ze wprawdzie dopuszcza sie transakcje
    elektronem bez jej obecnosci, ale tylko w walucie kraju, z ktorego pochodzi
    bank, ktory wyemitowal karte...

    Juz nie chcialo mi sie walczyc tam dalej i umowilam sie z wlascicielem, ze
    wplace pieniadze bezposrednio na konto ksiegarni. Kosztowalo mnie to 118 zl
    prowizji bankowych, ale bylam bardzo zdesperowana i chcialam miec te
    ksiazki. Ale wiecej nie zamierzam placic takich prowizji i postanowilam sie
    zaopatrzyc w inna karte. Poniewaz wiekszosc zakupow dokonuje w Europie
    przydalby mi sie jakis Mastertcard. Jako studentce bez stalych dochodow
    ciezko jest mi dostac taka karte, sami pewnie wiecie.

    W zwiazku z powyzszym oferta Invest Banku wydaje mi sie najsensowniejsza w
    moim przypadku. Potrzebuje jednak Waszej opini, czy ten wirtualny mastercard
    naprawde dziala.
    Chcialabym uniknac formalnosci zwiazanych z zakladnianiem nowego konta i
    cyrku zwiazengo z ogladaniem przez 3 minuty stanu swojego konta na ekranie
    telegazety polsatu ;)), jesli ta karta tez bedzie mnie zawodzic.

    pozdrawiam
    Joanna Pawlus

  • 2. Data: 2002-04-09 18:17:28
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Apr 09, 2002 at 07:55:21PM +0200, Joanna Pawlus wrote:

> [...]
    > cyrku zwiazengo z ogladaniem przez 3 minuty stanu swojego konta na ekranie
    > telegazety polsatu ;)), jesli ta karta tez bedzie mnie zawodzic.

    Mimo wszystko polecam otworzyc konta w multi i wyrobic zwykla VC. Z
    virtualnym MC jest mniej wiecej tyle samo problemow o ile nie wiecej.

    --

    --w

  • 3. Data: 2002-04-09 18:54:07
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl>

> [...]
    tej
    > karty w 2000 r. Ciekawa jestem, czy duzo osob aktualnie z niej korzysta i

    Pomyśl o eKarcie mBanku. Ja jestem z niej zadowolony - zadziałała tam
    gdzie VE Inteligo nie chciała (co prawda są tacy którzy mieli problemy -
    to zależy jednak od sklepu)
    Wyjdzie taniej niż MC z Invest Banku, poza tym ma jednak pewne
    zabezpieczenia (możliwość ładowania i rozładowania, możesz ustalić niski
    limit operacji). Z tego co wiem ten MC to zwykła karta debetowa podpięta
    do konta osobistego - w razie czego możesz mieć rachunek wyczyszczony
    do zera albo limitu karty.

    Bogdan

  • 4. Data: 2002-04-09 19:22:26
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Pomyśl o eKarcie mBanku. Ja jestem z niej zadowolony - zadziałała tam
    > gdzie VE Inteligo nie chciała (co prawda są tacy którzy mieli problemy -
    > to zależy jednak od sklepu)

    Będzie miała takie same problemy jak dotychczas.

    > Wyjdzie taniej niż MC z Invest Banku, poza tym ma jednak pewne
    > zabezpieczenia (możliwość ładowania i rozładowania, możesz ustalić niski
    > limit operacji).

    A jak przekroczysz limit to sobie i tak dobiorą z konta głównego.
    Ja nic, ale takie tutaj się zdarzały wypowiedzi.

    >Z tego co wiem ten MC to zwykła karta debetowa podpięta
    > do konta osobistego - w razie czego możesz mieć rachunek wyczyszczony
    > do zera albo limitu karty.

    Tak jak w mBanku- zdaje się, że ładowanie i rozładowanie to pic.
    Moja rada, to wyrobić sobie jakąś kartę wypukłą i nie szukać nic innego.
    W razie czego bez zaświadczeń, ale z kaucją to masz do wyboru VC złotówkową, albo
    walutową
    z pekao. Ewentualnie MC Shell (będzie promocja, albo juz jest), ale z tą to będziesz
    miała
    trochę problemów natury papierkowej.
    Grzegorz

  • 5. Data: 2002-04-09 19:31:09
    Od: "Marcin Szplit" <M...@k...chip.pl>

    > A jak przekroczysz limit to sobie i tak dobiorą z konta głównego.
    > Ja nic, ale takie tutaj się zdarzały wypowiedzi.

    To nie jest tak z tą kartą w mBanku. Nic sobie nie dobiorą z konta.
    Autoryzacja transakcji jest tylko do stanu karty. Płatność jest z karty lub
    z konta jeśli na karcie brakuje środków. Moim zdaniem prosty system i w
    praktyce uniemożliwiający oszustwo.
    Marcin
    PS. Wszystkie transakcja MO/TO/IO powinny być autoryzowane.

  • 6. Data: 2002-04-09 19:53:10
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> napisał

    > Będzie miała takie same problemy jak dotychczas.

    Może powiesz coś więcej? Miałem obie karty i widzę wyraźnie zalety eKarty.
    Może podzielisz się swoim doświadczeniem ;-)

    Bogdan

  • 7. Data: 2002-04-09 21:09:15
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Szplit" <M...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > praktyce uniemożliwiający oszustwo.
    > Marcin
    > PS. Wszystkie transakcja MO/TO/IO powinny być autoryzowane.

    Akurat z tym sie nie zgodze, bo koledze autoryzowali zakupy pomimo braku
    jakichkolwiek srodkow na karcie. Kase sciagneli z eKonta. Dobrze ze
    przynajmniej on osobiscie to kupowal :))
    Autoryzacja przechodzila przez CitiConect.

    Ps Pisał o tym na grupie pare miesiecy temu

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 8. Data: 2002-04-09 21:32:06
    Od: "Marcin Szplit" <M...@k...chip.pl>

> [...]
    > przynajmniej on osobiscie to kupowal :))
    > Autoryzacja przechodzila przez CitiConect.
    >
    > Ps Pisał o tym na grupie pare miesiecy temu

    Tzn. karta była rozładowana a transakcja otrzymała autoryzację? Jeśli tak to
    IMO powinien odbyć parę niezbyt sympatycznych rozmów z mLinią ;)
    Pozdrawiam
    Marcin
    PS. I jeszcze powinien przedyskutować sprawę na Forum mBank z Wojciechem
    Bolanowskim. On dokładnie tłumaczył dlaczego taki numer nie powinien się
    przejść.

  • 9. Data: 2002-04-09 22:07:57
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Tue, 9 Apr 2002 19:55:21 +0200, "Joanna Pawlus"
    <j...@i...com.pl> wrote:

> [...]
    >karty w 2000 r. Ciekawa jestem, czy duzo osob aktualnie z niej korzysta i

    Negatywne. Jak ja mialem dzialala bardzo zawodnie, jesli VE Inteligo
    nie przeszla to vMC tez z duzym prawdopodobienstwem nie pojdzie.
    Co tu duzo mowic, zadna karta wirtualna w 100% nie zabezpieczy przed
    takimi problemami jak Twoje :(. Nie ma jak prawdziwy wypuklak :-)
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 10. Data: 2002-04-10 04:41:42
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Może powiesz coś więcej? Miałem obie karty i widzę wyraźnie zalety eKarty.
    > Może podzielisz się swoim doświadczeniem ;-)

    Poczytaj wypowiedzi w archiwum- z każdą kartą wirtualną są lub moga zdarzyć się
    problemy przy płatnościach.
    Grzegorz

    PS
    Doświadczeń nie mam, bo jak juz mam wydać pieniadze na jakiś produkt bankowy, to
    chcę mieć przynajmniej cień pewności że zrobię to dobrze :-P