  • 1. Data: 2003-03-03 06:18:28
    Temat: WEKSEL-jak powinien byc wypelniony?
    Od: "Trybik" <m...@w...pl>

    Dzien dobry,
    jakiejs firmie udzielilem malej pozyczki na pewnych warunkach opisanych w
    umowie, jako zabezpieczenie prezes firmy wystawil mi weksel na te kwote.
    Umowa zostala zarejestrowana w US i zostal odprowadzony podatek.
    Mam pewne watpliwosci co do wypelnienia weksla, ma on byc zaplacony
    1.09.2003 do moich rak w Warszawie. Na wekslu jest pieczatka firmy i
    pieczatka prezesa wraz z jego nieczytelnym podpisem.
    Ktos mi powiedzial, ze ten weksel jest niewazny, bo
    po pierwsze powinien byc poswiadczony u notariusza,
    po drugie nie powinno byc zadnych pieczatek, tylko odrecznie napisane imie i
    nazwisko, jaka funkcje pelni, moze byc adres firmy, a takze nr dowodu
    osobistego. Czy to prawda?
    Czy powinien tu byc w takim razie równiez czytelny podpis? pod tymi danymi?
    Czy po slowie "na zlecenie" powinno byc wpisane moje nazwisko lub np. na
    okaziciela?
    Co sie wpisuje po slowie "platny"? Czy mozna na wekslu wpisac, ze dotyczy
    umowy z dnia ....?
    Czy to prawda, ze takiego weksla nie mozna skladac na pol? ani nic na
    odwrocie pisac?

    Dziekuje za wyjasnienie moich watpliwosci - M.

  • 2. Data: 2003-03-03 08:35:58
    Temat: Re: WEKSEL-jak powinien byc wypelniony?
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Trybik" <
    > Dziekuje za wyjasnienie moich watpliwosci - M.

    przyda ci sie strona http://www.weksel.pl/
    *** blad ***