  • 1. Data: 2004-06-03 18:05:54
    Temat: VISA Electron
    Od: "Pytanie" <p...@b...pl>

    Mam pytanie...

    dlaczego jak się płaci kartą BPH w sklepie to wystukuje się PIN, a jak się
    płaci kartą MultiBanku w tym samym sklepie to podpisuje się paragon bez PINów.
    Obie karty to VISA Electron.

  • 2. Data: 2004-06-03 18:21:17
    Temat: Re: VISA Electron
    Od: "Kamil Kosinski" <k...@...tak.dalej>

    "Pytanie" <p...@b...pl> wrote in message
> [...]
    > płaci kartą MultiBanku w tym samym sklepie to podpisuje się paragon bez

    W dużym uproszczeniu dlatego, źe Visa Electron to tylko taka karoseria. A
    jak w samochodzie, silniki, tapicerkę i wyposażenie możesz mieć różne choć
    model niby ten sam.

  • 3. Data: 2004-06-03 18:45:31
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Pytanie <p...@b...pl> wrote:
    > Mam pytanie...
    >
    > dlaczego jak się płaci kartą BPH w sklepie to wystukuje się PIN, a
    > jak się

    Jeszcze kartami VE obsługiwanymi przez centrum BZWBK (Nordea, Lukas,
    własne BZWBK oczywiście, pewnie jeszcze jakieś inne), VE Banku
    Śląskiego ING, karty VE PKOBP (ale nie te z Inteligo), oraz
    wszelke karty Maestro mają możliwość autoryzacji PINem.

    Jeśli ktoś zna jeszcze jakieś typy to proszę podesłać.

    > płaci kartą MultiBanku w tym samym sklepie to podpisuje się paragon
    > bez PINów. Obie karty to VISA Electron.

    To samo VE Inteligo, (choć nie wiadomo jak po połączeniu systemów i
    zmiany w Euronecie), VE Millennium, i pewnie jeszcze wiele innych.
    Proszę o przykłady. Chciałbym wszystkie karty VE zaklasyfikować czy
    można autoryzować PINem czy nie.

    A dlaczego tak jest? Bo banki obsługujące te gdzie nie da się PINem
    autoryzować w sklepie nie pokwapiły się aby to włączyć.

    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
    http://www.miernik.ctnet.pl/

  • 4. Data: 2004-06-04 07:35:04
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Miernik wrote:
    >(...) Chciałbym wszystkie karty VE zaklasyfikować czy
    > można autoryzować PINem czy nie.
    >
    > A dlaczego tak jest? Bo banki obsługujące te gdzie nie da się PINem
    > autoryzować w sklepie nie pokwapiły się aby to włączyć.

    to ci sie nie uda - np ta sama karta VE ING raz jest na podpis (SuperPharm w
    Galerii Mokotow) a raz na PIN (w Hypernovej, tez w GM)

    tylko czekam kiedy kredytowa VC zapyta mnie o PIN -
    ludziom sie to obcych krajach juz zdazalo :-)
    *** blad ***

  • 5. Data: 2004-06-04 08:01:30
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    blad <blad201@_w_y_t_n_i_j_o2.pl> wrote:

    > to ci sie nie uda - np ta sama karta VE ING raz jest na podpis (SuperPharm w
    > Galerii Mokotow)

    A tam mają PIN-pada?
    Bo jak nie mają to pewnie że jest na podpis, ale nie o to chodzi.
    A jak mają to jakie to centrum autoryzacyjne?

  • 6. Data: 2004-06-04 08:44:51
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Miernik wrote:
    > A tam mają PIN-pada?
    > Bo jak nie mają to pewnie że jest na podpis, ale nie o to chodzi.
    > A jak mają to jakie to centrum autoryzacyjne?

    teraz to juz chyba kazdy ma pinpada - inaczej by nie obslużył Maestro - te to
    chyba wszedzie proszą o PIN
    Moze faktycznie zestawienie VE roznych bankow z różnymi osrodkami autoryzacji
    pozwoli orientacje w temacie - ale watpie.
    Poza tym jak juz tą wiedzę zgomadzisz to i tak nikt z niej nie skorzysta bo to
    sie nie da spamietac - jesli juz to z wlasnego doswiadczenia bedze wiedzial w
    ktorym sklepie chca pin a w ktorym podpis :-)
    *** blad ***

  • 7. Data: 2004-06-04 10:24:31
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    blad <blad201@_w_y_t_n_i_j_o2.pl> wrote:

    > teraz to juz chyba kazdy ma pinpada - inaczej by nie obslużył Maestro - te to
    > chyba wszedzie proszą o PIN

    Oj nie bardzo, większość jeszcze nie ma PINpada, nie widziałem żadnego
    punktu CardPoint (BZWBK) z PIN padem, bardzo dużo starych POSów
    Polcardu i Pekao nie ma jeszcze PINpadów, przejdź się chociażby na
    Warszawę Centralną, albo zapłacić rachunek w Idei w Warszawie w BOK.

    Łykają Maestro oczywiście.

> [...]
    > pozwoli orientacje w temacie - ale watpie.
    > Poza tym jak juz tą wiedzę zgomadzisz to i tak nikt z niej nie skorzysta bo to

    No rzadko kto ma tyle kart by nie mógł spamiętać dla każdej karty czy
    woła PIN czy nie.

  • 8. Data: 2004-06-04 14:08:10
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Miernik wrote:

    > No rzadko kto ma tyle kart by nie mógł spamiętać dla każdej karty czy
    > woła PIN czy nie.

    ale nawet jak używasz jednej ale w róznych sklepach to nigdy nie da się
    przewiedzić, bo w każdym może być inaczej

    Po prostu sprawdzmy czy to zależy od osrodka, ktory akceptuje,
    czy tez w ramach tego samego osrodka bywa raz podpis a raz PIN
    *** blad ***

  • 9. Data: 2004-06-04 14:35:11
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Miernik napisał:

> [...]
    > POSów Polcardu i Pekao nie ma jeszcze PINpadów, przejdź się chociażby
    > na Warszawę Centralną, albo zapłacić rachunek w Idei w Warszawie w

    A często nawet jak mają PIN-pady to i tak zaprogramowane, że proszą o
    złożenie podpisu na SLIP-ie.

    K.

  • 10. Data: 2004-06-05 06:40:57
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "Miernik" <m...@c...pl> wrote in message
    ocal...
    > Oj nie bardzo, większość jeszcze nie ma PINpada, nie widziałem żadnego
    > punktu CardPoint (BZWBK) z PIN padem

    A ja nie widzialem zadnego BZWBK bez PINpada.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak