  • 1. Data: 2023-11-26 17:58:40
    Temat: Santander VISA Select bez dodatkowej opłaty?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Korzystaj bez opłat
    - opłaty miesięcznej za kartę Visa Select
    - za wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce
    - za wypłaty z bankomatów za granicą. Możesz jednak zapłacić opłatę, tzw.
    Surchage. zobacz
    Więcej
    *** - za przewalutowanie transakcji zagranicznej w innej walucie niż PLN ***
    - za połączenie karty Visa Select z kontami walutowymi w EUR, USD, GBP.

    Czyli po kursie VISA? I darmowa?

  • 2. Data: 2023-11-26 18:07:47
    Temat: Re: Santander VISA Select bez dodatkowej opłaty?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 26 Nov 2023 17:58:40 +0100, w
    <v...@4...com>, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> napisał(-a):

    > Korzystaj bez opłat
    > *** - za przewalutowanie transakcji zagranicznej w innej walucie niż PLN ***
    > Czyli po kursie VISA? I darmowa?

    Dobra, przypuszczam, że po "fajnym" kursie banku :)

  • 3. Data: 2023-11-26 22:52:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Nov 2023 17:58:40 +0100, r...@k...pl wrote:
> [...]
    > - za połączenie karty Visa Select z kontami walutowymi w EUR, USD, GBP.

    A regulaminu przeczytac nie potrafisz ?
    Strona 15-16.
    Oczywiscie ze po kursie banku ... ale nie dla wszystkich.
    Ale wielowalutowosc za darmo (?).

    Tylko ze cos mi sie widzi, ze karta select jest do konta select,
    a ono jest bezplatne przy wplywach 10 tys miesiecznie.

    W dodatku "kantor" w Santanderze wcale nie taki tani - teraz spread
    na USD ok 2% ... moze w dzien powszedni lepiej, a moze da sie inaczej
    zasilic konto.

    J.

  • 4. Data: 2023-11-27 14:26:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 26 listopada 2023 o 18:11:39 UTC+1 r...@k...pl napisał(a):
    > Sun, 26 Nov 2023 17:58:40 +0100, w
    > <v...@4...com>, "r...@k...pl"

    > Dobra, przypuszczam, że po "fajnym" kursie banku :)

    Zapewne tak, ja mam ich KK MC world, też "bez prowizji za przewalutowanie",
    ale rozliczaną w EUR - i wszystko jasne.
    ZTCP narzut banku ok. 3,5% - jeszcze nie taki zły, ale jednak.
    Inne kredytówki oczywiście jeszcze gorzej, "zwykłe" mają chyba doliczane jeszcze 2,8%
    (z pamięci, bo nie chce mi się patrzeć w TOiP), a "selectowa" visa platinum
    ma doliczane jeszcze "tylko" 2%" ;P
    No chyba żeby się okazało, że jest rozliczana w PLN, ale w to nie wierzę,
    nie po to wprowadzali i tak zachwalają "wspaniałą" wielowalutowość.
    A konta walutowe płatne - tzn. puste, jak zamrozisz i trzymasz 20 jednostek waluty to
    nie biorą opłat.
    Ale to samo jest dla zwykłego konta, nie trzeba mieć aż select
    (choć dla niektórych select ma łatwiejsze do spełnienia warunki bezpłatności niż
    "zwykłe",
    a "dzięki" pinokiowi i glapie tych "niektórych" jest coraz więcej - ale nie wiadomo,
    czy nie podwyższą sumy wpływów dających bezpłatność - to opiera się tylko na
    widzimisię banku,
    a klient ma jedynie 2 miesiące gwarancji. Póki co ping-pongi na własne
    konta w innych bankach działają dla kont NET - a zapis w TOiP jest taki,
    że można by się kłocić, że nawet przelewy wewnętrzbankowe się liczą,
    ale to konto nie jest warte zawracania sobie głowy).

    Visa swego czasu próbowała narzucić polskim bankom rozliczanie w PLN,
    oczywiście dlatego, że dla konwersji "dowolna waluta"->euro miała
    o wiele niższą prowizję niż dla konwersjie "waluty"->PLN, w tym EUR->PLN
    (a już jak ktoś płacił rachunek w euro to oczywiście nic nie zarabiali - a zapewne
    takich transakcji była olbrzymia większość).
    Udało mi się prawie ze wszystkimi oprócz skarbonki, żubra (oni to zawsze byli dziwni
    do dziś rozliczają w USD) i właśnie bzwbk.
    Potem visa odpuściła i kilka banków, która zmusili, wróciło do rozliczania w EUR,
    m.in. milek, mamiący "prowizją tylko 2%".

  • 5. Data: 2023-11-27 16:19:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Nov 2023 05:26:34 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

    > Zapewne tak, ja mam ich KK MC world, też "bez prowizji za przewalutowanie",
    > ale rozliczaną w EUR - i wszystko jasne.
    > ZTCP narzut banku ok. 3,5% - jeszcze nie taki zły, ale jednak.

    do zwyklych kart (Dopasowana, nie Select) masz w tabeli 2.8%, ale ...
    w regulaminie
    https://www.santander.pl/regulation_file_server/time
    20230720100030/download?id=150050&lang=pl_PL

    Czy waluta transakcji jest w naszej tabeli kursowej?
    tak:
    nasz kurs (kurs sprzedaży dewiz z dnia wprowadzenia
    transakcji do naszego systemu)

    A ten ich kurs to teraz
    kupno sprzedaz spread
    4.2053 4.5103 0.3050 EUR
    3.8433 4.1221 0.2788 USD
    spread 7%, czyli 2.8+3.5 = ... nie, zdecydowanie zostawic te karte w
    Polsce, lub podłączyc do konta walutowego.
    W kantorze teraz kurs przyzwoity, tylko ciut większy niz w Aliorze.

    Chyba, ze na jakies egzotyczne waluty ...

> [...]
    to nie biorą opłat.
    > Ale to samo jest dla zwykłego konta, nie trzeba mieć aż select

    Dawniej usługa wielowalutowa przy zwykłym koncie kosztowała 9zl/mc,
    ale teraz widzę, ze dla karty Dopasowanej 0zl.
    Jest oplata za wznowienie, 15zl co kilka lat ... można poświęcic ..

> [...]
    > że można by się kłocić, że nawet przelewy wewnętrzbankowe się liczą,
    > ale to konto nie jest warte zawracania sobie głowy).

    Tu jest tylko "wpływ na konto", moze lepiej z innego banku, ale to nie
    jest jakis wielki problem.

> [...]
    dziwni
    > do dziś rozliczają w USD) i właśnie bzwbk.

    Hm, mam wrazenie, ze więcej się oparło, ale może to powroty.

    > Potem visa odpuściła i kilka banków, która zmusili, wróciło do rozliczania w EUR,
    > m.in. milek, mamiący "prowizją tylko 2%".

    No ale ja czegos tu ciągle nie rozumiem. Prowizja łączna przy
    płatnosci kartą złotówkową jak widac spora,
    a usługa wielowalutowa za darmo, i kantor przyzwoity.
    I to juz chyba wszystkie banki tak mają.
    O co tu chodzi?

    J.

  • 6. Data: 2023-11-30 18:50:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Potem visa odpuściła i kilka banków, która zmusili, wróciło do rozliczania w EUR,
    > m.in. milek, mamiący "prowizją tylko 2%".

    A mozesz troche temat rozwinąć?

    W przypadku karty w PLN ...
    -duza ta prowizja? Moze tu sie kryje tajemnica tych wysokich prowizji
    dla klienta ?
    ... ale nie, przeciez wielowalutowe są dla klienta "darmowe" - Visa
    tu zadnej prowizji nie chce?

    -ale kursy Visa w miare dobre, a jak rozumiem uwalniało by to bank od
    kłopotu przewalutowania
    ... czy to wcale nie kłopot, bank chce miec dużą wymianę walut,
    bo na tym też zarabia.

    -a co w sumie nasze banki chciały osiągnąc? rozliczyc sie ze sklepem
    czy Visą w euro, zapłacic Visie mniejszą prowizję, a od klienta pobrać
    wysoką, bo to panie przewalutowac trzeba ..

    J.