  • 1. Data: 2009-04-13 06:48:57
    Temat: SKOK i Radio Maryja
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    http://www.wsksim.edu.pl/skok.php

    Trochę mnie zastanowiło, iż SKOK prezentuje się, jako Kasa dla ubogich. Dość
    ciekawy PR. Banki zwykle kreują zupełnie inny swój wizerunek, nawet jeśli
    ciągną resztkami sił...

    Szymon

  • 2. Data: 2009-04-13 10:05:28
    Temat: Re: SKOK i Radio Maryja
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Szymon" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > http://www.wsksim.edu.pl/skok.php

    > Trochę mnie zastanowiło, iż SKOK prezentuje się, jako Kasa dla ubogich.
    > Dość ciekawy PR. Banki zwykle kreują zupełnie inny swój wizerunek, nawet
    > jeśli ciągną resztkami sił...

    Nie od dzis wiadomo, ze najlatwiej, najprosciej zarobic od biednych i na
    biednych.
    Bogaci sa dlatego bogaci, ze nie pozwalaja na sobie tytle zarabiac co
    biedni.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-04-13 13:02:05
    Od: k...@o...pl

    On 13 Kwi, 12:05, "SDD" <s...@t...pl> wrote:

    > Bogaci sa dlatego bogaci, ze nie pozwalaja na sobie tytle zarabiac co
    > biedni.
    Chciałbym żyć w kraju, ba na planecie, gdzie to zdanie jest prawdziwe.
    Oznaczałoby to dosyć małe rozwarstwienie społeczne i łatwość awansu
    "wyżej" (jak i spadku:)

    Oczywiście duże zależy od definicja słowa "bogaty".
    U nas w kraju jest i tak nie jest tak najgorzej ale urodzić się gdzies
    w slamsach indyjskich albo brazylijskich czy tez gdzies w Afryce w
    jakims podupadłym kraju...
    ech dziś dobry dzień by dziekować za to, że się urodziliśmy w Polsce;)

  • 4. Data: 2009-04-13 19:00:49
    Od: Andrzej <a...@p...de>

    Użytkownik Szymon napisał:
> [...]
    > ciekawy PR. Banki zwykle kreują zupełnie inny swój wizerunek, nawet jeśli

    ale bełkot:
    "Cel? Przeciwdziałanie wykluczeniu finansowemu, czyli załamaniu budżetów
    gospodarki domowej polskich rodzin."

  • 5. Data: 2009-04-13 20:07:39
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Andrzej" news:gs023q$pdo$1@news.telbank.pl

    > ale bełkot:
    > "Cel? Przeciwdziałanie wykluczeniu finansowemu, czyli załamaniu budżetów
    > gospodarki domowej polskich rodzin."

    A to przeciwdziałania będzie się odbywa przez udzielanie pożyczek na
    złodziejski procent... Ehh całe RM i bandyckie SKOKi.

  • 6. Data: 2009-04-13 21:17:39
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 13 Apr 2009 22:07:39 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

    > A to przeciwdziałania będzie się odbywa przez udzielanie pożyczek na
    > złodziejski procent... Ehh całe RM i bandyckie SKOKi.

    pierwszy lepszy kalkulator kredytowy z jakiegos banku:

    wez kredyt na 300k, na 30 lat.
    porzyczasz 300 tys, musisz oddac ponad 500tys, jak to wyglada w kontekscie
    bandyckich skokow i zlodziejskich procentow?
    --
    marcin

  • 7. Data: 2009-04-13 21:45:14
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "zly" <b...@N...fm> wrote in message

> [...]
    > porzyczasz 300 tys, musisz oddac ponad 500tys, jak to wyglada w kontekscie
    > bandyckich skokow i zlodziejskich procentow?

    A ile bys chcial oddac po 30 latach? 10 procent wiecej? Czy moze 5? ;)
    W SKOKach oprocentowanie wyglada podobnie + oplaty czlonkowskie + udzialy,
    ktore na koniec moga byc zwrocone w kwocie nominalnej.Oczywiscie dodatkowe
    koszty nie sa ujmowane w RRSO.

    MK

  • 8. Data: 2009-04-14 13:27:24
    Od: "kb" <k...@g...pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > ktore na koniec moga byc zwrocone w kwocie nominalnej.Oczywiscie dodatkowe

    Dodatkowo w SKOKach nie dostaniesz kredytu na dluzej niz 5 (lub 8 -
    niepamietam dokaldnie) lat - niedawny wyrok TK.

    PS. oddanie w sumie 500k za kredyt 300k po 30 latach to malo - zapewne tam
    bedzie tylko przy ratach malejacych. Ew oprocentowanie w granicach 5% (WIBOR
    +marza)

  • 9. Data: 2009-04-14 14:21:46
    Od: BK <b...@g...com>

    On Apr 13, 11:17 pm, zly <b...@N...fm> wrote:

> [...]
    > porzyczasz 300 tys, musisz oddac ponad 500tys, jak to wyglada w kontekscie
    > bandyckich skokow i zlodziejskich procentow?

    Przy SKOK'ach warto pamietac o jednej ciekawej rzeczy:
    bedac klientem SKOK nie jestesmy konsumentem.

    Obejmuje nas wprawdzie ustawa o kredycie konsumenckim [na mocy
    przepisu tej ustawy, ktory wyraznie mowi o SKOK'ach] ale juz SKOKi sa
    pozbawione jakiegokolwiek nadzoru zewnetrznego, zostaje nam jedynie
    walka na drodze sadowej.

    Nie mozna liczyc na KNF [nie nadzoruje skok'ow], UOKIK [klienci skokow
    nie sa konsumentami], powiatowych rzecznikow praw konsumentów
    [ponownie - nie jestesmy konsumentami] oraz....

    ...przepisy z KC dotyczace niedozwolonych klauzul umownych chronia
    [tak, doskonale sie domyslacie] konsumentow, a klient SKOK konsumentem
    nie jest :)

    I teraz jasne wiele mozna zarzucic bankom, jak np. sciagaja duzo oplat
    od klientow. Ale kazdy ma pewnosc, ze jesli jeden z klientow sie
    postawi, zglosi sprawe do UOKiK i UOKIK wymusi na konkretnym banku
    jakas zmiane - to inne banki beda musialy takze sie dostosowac. Bycie
    konsumentem to dla obywatela swietna sprawa - niekorzystne
    postanowienia umow mozna podwazac, mozna sie z nich niewywiazywac...

    I to jest glowny argument "za" bankami, a "przeciw" SKOKom.