  • 1. Data: 2009-07-20 11:19:23
    Temat: Rezygnacja z ubezpieczenia wcisnietego przez Orangutany
    Od: k...@o...pl

    Pare dni temu dowiedziałem sie że mojej mamie, wcześniejszej
    emerytce, upierdliwy konsultant Orange wcisnął jako dodatek
    do rachunku telefonicznego wyjątkowo badziewne "ubezpieczenie"

    absurdalnie wysoka składka 17zł/m-c, absurdalnie niskie
    świadczenie za zgon 100zł mnóstwo wykluczeń OWU

    czy ktoś też sie z tym zetknął?
    skąd ściągnąć druki o odstąpieniu od ubezpieczenia?
    chcę uporać sie z tym do jutra (będe w salonie Orangutanów)
    aby nie zdąrzyli doliczyć tej wyłudzonej od mojej mamy
    składki telefonicznej do jej rachunku (wystawiany 25-go)

  • 2. Data: 2009-07-20 13:34:56
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > aby nie zdąrzyli doliczyć tej wyłudzonej od mojej mamy
    > składki telefonicznej do jej rachunku (wystawiany 25-go)

    NTG, tu piszemy o bankowości, czasem napomknie ktoś o ubezpieczeniach do
    karty

    najlepiej zadzwoń do nich, ew. alt.pl.biznes.ubezpieczenia

    a jeżeli już upierasz się że to bardziej komórka
    niż ubezpieczenie pl.misc.telefonia.gsm

  • 3. Data: 2009-07-20 21:53:39
    Od: "eg" <e...@w...pl>

    moze jakims kluczem bedzie haslo - zawarcie umowy poza siedziba
    ubezpieczyciela

    salon orange to nie oddzial firmy ubezpieczeniowej (bo pewnie taka jest
    strona tego ubezpieczenia), wiec pewnie mozna od niego odstapic w jakims
    czasie od zawarcia (ale nie znam tych przepisow, cos mi chodzi o 10 lub 30
    dniach dla umow ubezpieczeniowych)

    jesli cos merdam, to mnie poprawcie

  • 4. Data: 2009-07-21 09:33:07
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 23:53:39 +0200, "eg" <e...@w...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >czasie od zawarcia (ale nie znam tych przepisow, cos mi chodzi o 10 lub 30

    Art. 812 § 4 Kodeksu cywilnego "Jeżeli umowa ubezpieczenia jest zawarta na okres
    dłuższy niż sześć miesięcy ubezpieczający ma prawo odstąpienia od umowy
    ubezpieczenia, w terminie 30 dni, a w przypadku gdy ubezpieczający jest
    przedsiębiorcą w terminie 7 dni, od dnia zawarcia umowy. Odstąpienie od umowy
    ubezpieczenia, nie zwalnia ubezpieczającego z obowiązku zapłacenia składki za
    okres, w jakim zakład ubezpieczeń, udzielał ochrony ubezpieczeniowej."

    I jeszcze:

    Art. 830.
    § 1. Przy ubezpieczeniu osobowym ubezpieczający może wypowiedzieć umowę w
    każdym czasie z zachowaniem terminu określonego w umowie lub ogólnych
    warunkach ubezpieczenia, a w razie jego braku - ze skutkiem natychmiastowym
    § 2 W braku odmiennego zastrzeżenia umowę uważa się za wypowiedzianą przez
    ubezpieczającego, jeżeli składka lub jej rata nie została zapłacona w terminie
    określonym w umowie lub ogólnych warunkach ubezpieczenia mimo uprzedniego
    wezwania do zapłaty w dodatkowym terminie określonym w ogólnych
    warunkach ubezpieczenia; w wezwaniu powinny być podane do wiadomości
    ubezpieczającego skutki niezapłacenia składki.
    § 3. Ubezpieczyciel może wypowiedzieć umowę ubezpieczenia na życie jedynie w
    wypadkach wskazanych w ustawie.
    § 4. Przepisy § 3 oraz art. 812 § 8 stosuje się odpowiednio w razie zmiany
    ogólnych
    warunków ubezpieczenia na życie w czasie trwania stosunku umownego. Nie
    uchybia to stosowaniu w takim przypadku przepisu art. 3841.

    FUT: pl.biznes.banki

    --
    Sławomir Szyszło

  • 5. Data: 2009-07-31 21:54:14
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Mon, 20 Jul 2009 23:53:39 +0200, "eg" <e...@w...pl> wrote:

> [...]
    >czasie od zawarcia (ale nie znam tych przepisow, cos mi chodzi o 10 lub 30

    1. 10 dni w przypadku umowy zdalnej lub poza siedziba/biurem firmy,
    2. 3 miesiace jesli nie poinformowano o mozliwosci z pkt.1 - ale moze
    byc ciezko to udowodnic, ze nie poinformowano

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 6. Data: 2009-08-01 10:17:17
    Od: "eg" <e...@w...pl>

    > 1. 10 dni w przypadku umowy zdalnej lub poza siedziba/biurem firmy,
    > 2. 3 miesiace jesli nie poinformowano o mozliwosci z pkt.1 - ale moze
    > byc ciezko to udowodnic, ze nie poinformowano

    ale czy umowy ubezpieczeniowe nie sa traktowane w jakis specjalny sposob?

  • 7. Data: 2009-08-01 10:27:45
    Od: k...@o...pl

    > ale czy umowy ubezpieczeniowe nie sa traktowane w jakis specjalny sposob?

    OWU mowią o 30 dniach. Zadzwoniłem, po długiej i męczącej kłótni z konsultantem
    MetLife ja i Moja Mama wymusiliśmy przyjęcie rezygnacji z ubezpieczenia.

    Orangutany na drugi dzień przysłały sms-a, że bieżący rachunek trzeba zapłacić
    w całości (25+17=42), następny pomniejszą o 17 (jak domniemuję, wyjdzie 8zł)

    Jeśli tak będzie, sprawę uznam za zakończoną.
    Jeśli nie, ciąg dalszy moich walk z orangutanami opiszę niezwłocznie