  • 1. Data: 2010-04-06 16:53:58
    Temat: Reklamacja KK?
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    Witam,
    Bedac na wczasach dokonalem zakupu w jedynm ze sklepow przy uzyciu KK
    Multibanku.
    Poniewaz to co zakupilem wyslalem poczta to dopiero po otrzymaniu
    przesylki w domu zauwazylem,
    ze to niedokladnie jest to co oczekiwalem.
    Kontakt ze sprzedajacym mam ograniczony, wiec zastanawiam sie czy moge
    w jakis sposob
    zadzialac by towar zwrocic a pieniadze odzyskac?!
    Czy mozna cos wskorac przez MultiBank a moze przez Vise?

    Na infolinii Multi dostalem info ze musze sie skontaktowac ze
    sprzedawca,
    jednak ta odpowiedz mnie nie zadowala...

    Za wszelkie informacje z gory dzieki
    Jacek

  • 2. Data: 2010-04-06 17:10:36
    Temat: Re: Reklamacja KK?
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 06 Apr 2010 09:53:58 -0700, Jacek napisał(a):

    > Na infolinii Multi dostalem info ze musze sie skontaktowac ze
    > sprzedawca,
    > jednak ta odpowiedz mnie nie zadowala...

    Jak kupisz zawór w sklepie, płacąc kartą, a on strzeli i zaleje
    mieszkanie, to po odszkodowanie też wystąpisz do banku?

    Xenocide

  • 3. Data: 2010-04-06 17:15:44
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 6 Kwi, 18:53, Jacek <j...@g...pl> wrote:

    > Na infolinii Multi dostalem info ze musze sie skontaktowac ze
    > sprzedawca,
    > jednak ta odpowiedz mnie nie zadowala...

    Nic nie zdzialasz... jesli to sklep by Ci wysylal towar do domu to
    moze... Ale jak kupiles towar normalnie w sklepie, i sam go sobie
    wyslales to droga zamknieta jesli idzie o bank i chargeback.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 4. Data: 2010-04-06 18:10:08
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Jacek <j...@g...pl> dared to write:
> [...]
    >
    > Na infolinii Multi dostalem info ze musze sie skontaktowac ze
    > sprzedawca,
    > jednak ta odpowiedz mnie nie zadowala...

    Jesli towar jest niezgodny z umowa (np nie dziala tak, jak sprzedawca reklamowal),
    mozesz zwrócic w ramach rekojmi. Zauwaz, ze towar musi byc niezgodny z umowa (opisem,
    reklama itd.), a nie z Twoimi oczekiwaniami.

    W niektórych krajach organizacja platnicza udziela gwarancji, ze zakupiony towar jest
    zgodny z umowa; jesli nie jest, a sprzedawca odmówi uznania reklamacji, organizacja
    zwraca pieniadze. Jest (bylo) tak na pewno w Wlk Brytanii; szukalem, czy jest tak
    samo w PL na visa.pl, ale nic nie znalazlem. Warto dowiedziec sie w banku, czy
    Visa/MC udziela takich gwarancji w PL.

    k.

  • 5. Data: 2010-04-06 19:05:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kashmiri pisze:

    > Jesli towar jest niezgodny z umowa (np nie dziala tak, jak sprzedawca reklamowal),
    mozesz zwrócic w ramach rekojmi.

    To się nie nazywa rękojmia.

    --
    Liwius

  • 6. Data: 2010-04-06 20:05:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    JanKo pisze:
    > Agent Liwiusz nadaje:
    >
    > Nazywa. Kodeks Cywilny art. 556-576.

    Która to rękojmia nie obowiązuje w przypadku zakupów firma-konsument,
    tak jak w tym przypadku. Powoływanie się zatem na "rękojmię" to prosta
    droga do zasadnego odrzucenia reklamacji.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-04-06 20:08:27
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Liwiusz nadaje:

  • 8. Data: 2010-04-06 23:43:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kashmiri" <n...@n...com> writes:

> [...]
    > tak na pewno w Wlk Brytanii; szukalem, czy jest tak samo w PL na
    > visa.pl, ale nic nie znalazlem. Warto dowiedziec sie w banku, czy

    Obawiam sie, ze w takim przypadku, to to nie ma szans zadzialac nigdzie.
    No chyba ze z jakas super karta consierge, ktora miesiecznie kosztuje
    wiecej niz ten towar, to wtedy bank moze pokryje koszty, zeby klient byl
    zadowolony.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2010-04-08 10:14:34
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Liwiusz (<l...@b...tego.poczta.onet.pl>) ma odwage pisac:

    > Która to rękojmia nie obowiązuje w przypadku zakupów firma-konsument,
    > tak jak w tym przypadku. Powoływanie się zatem na "rękojmię" to prosta
    > droga do zasadnego odrzucenia reklamacji.

    Przyznaję, pomyłka. Parę lat temu zastąpiono rękojmię w umowach
    "konsumenckich" pojęciem "niezgodności towaru z umową". Reklamujemy więc
    towar na tej podstawie, co zresztą na jedno wychodzi.

    k.