  • 1. Data: 2008-09-03 05:48:19
    Temat: zgoda na przechowywanie danych osobowych
    Od: plumbum <r...@g...com>

    Witam,

    mam pytanie odnosnie przechowywania przez banki danych osobowych
    klinetow. Wlasnie wypelnilem wniosek o kredyt obrotowy w jednym z
    polskich bankow, przy okazji dostalem formularz na podstawie ktorego
    bank okreslic ma moja zdolnosc kredytowa, bylo tam sporo pytan
    odnoscie mojej dzialalnosci gospodarczej: oboty, glowni kontrahenci,
    aktualne saldo na koncie (nie jestem jeszcze klienten tego banku). No
    i oczywiscie na koncu formularzy pare formulek tyczacych sie
    udostepniania danych osobowych do roznych celow. Nie wyrazilem zgody -
    ku niezadowoleniu pracownika banku - na udostepnianie moich danych
    podmiotom trzecim nalezacym do grupy banku, nie wyrazilem zgody na
    wykorzystywanie danych przez bank po ustaniu swiadczonych mi przez
    bank uslug. Lecz niestety pracnownik odmowil mi wydania kopii
    wnioskow, ktore wypelnilem. Nie dostalem zadnego potwierdzenia iz
    przekazalem moje dane osobowe bankowi. Nie wiem co w sytuacji, gdy
    bank odmowi mi kredytu, czy moje dane zostana usuniete? Wprawdzie
    ustnie zapewnial mnie pracownik banku, iz tak wlasnie bedzie, ale jak
    mam to sprawdzic? Co o tym myslicie? Czy te praktyki sa zgodne z
    prawem?

  • 2. Data: 2008-09-03 07:09:30
    Temat: Re: zgoda na przechowywanie danych osobowych
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    plumbum wrote:
> [...]
    > ustnie zapewnial mnie pracownik banku, iz tak wlasnie bedzie, ale jak
    > mam to sprawdzic? Co o tym myslicie? Czy te praktyki sa zgodne z

    Szczerze mówiąc pic na wodę, bo twoje dane jak przedsiębiorcy i tak nie
    podlegają ochronie. Zawsze się mogą wypiąć.

    Inaczej by było, gdybyś był osobą fizyczną i nie miał DG.
    Pracownik nie musi ci dać kopi wniosków. Było sobie skserować zanim
    oddałes w banku. Choć jak widac ciągle konkurencja między bankami jest
    za mała i mają klienta w d... Zresztą co by ci taka kopia dała?
    Jeśli chodzi o przetwarzanie danych to zawsze mozesz się do banku
    zwrócic z pytaniem czy przetwarzają twoje dane i w jakim zakresie.

    Co do usunięcia danych to reguluje to gdzies zapewne jakaś ustawa jak
    długo bank musi przechowywać informacje. Nie wiem czy jest tam też coś
    na temat przechowywania informacji o niedoszlych klientach.