  • 11. Data: 2004-12-02 14:20:31
    Temat: Re: zamykanie konta / ustawa o danych osobowych
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    jureq wrote:

    > Nie masz racji. Jak ktoś w tym wątku już pisał, według ustawy
    > przechowywanie danych też jest ich przetwarzaniem. Więc zaprzestanie
    > przetwarzania oznacza ich skasowanie.

    Bzdura

  • 12. Data: 2004-12-02 14:34:10
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-12-02 15:20 witek said the following:
    [...]

    > Bzdura
    Ale masz jakieś wsparcie (w przepisach ?)

    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 13. Data: 2004-12-02 14:36:51
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2004-12-02, witek <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:

    > Bzdura
    Bzdura, ze bzdura - az siegnalem do ustawy:
    Rozdzial 1 Art.7 pkt.2:
    Ilekroc w ustawie jest mowa o:
    1)..
    2) przetwarzaniu danych - rozumie sie przez to jakiekolwiek operacje wykonywane
    na danych osobowych, takie jak zbieranie,utrwalanie,przechowywanie,
    opracowywanie,zmienianie, udostepnianie i usuwanie, a zwlaszcza te,
    ktore wykonuje sie w systemach informatycznych.

    Wiec przedpisca ma racje - przechowywanie to przetwarzanie..

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 14. Data: 2004-12-02 14:46:14
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-12-02 15:34, kiedy Kamil Jońca napisał(a)
    co następuje:
    > on 2004-12-02 15:20 witek said the following:
    > [...]
    >
    > Ale masz jakieś wsparcie (w przepisach ?)

    Aby zamknąć jałową dyskusję - wybrane fragmenty ustawy:
    "Art. 7. Ilekroć w ustawie jest mowa o:

    /.../
    2) przetwarzaniu danych - rozumie się przez to jakiekolwiek operacje
    wykonywane na danych osobowych, takie jak zbieranie, utrwalanie,
    *przechowywanie*, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie, a
    zwłaszcza te, które wykonuje się w systemach informatycznych,

    3) usuwaniu danych - rozumie się przez to zniszczenie danych osobowych
    lub taką ich modyfikację, która nie pozwoli na ustalenie tożsamości
    osoby, której dane dotyczą,

    /.../

    5) zgodzie osoby, której dane dotyczą - rozumie się przez to
    oświadczenie woli, którego treścią jest zgoda na przetwarzanie danych
    osobowych tego, kto składa oświadczenie; zgoda nie może być domniemana
    lub dorozumiana z oświadczenia woli o innej treści."

    --
    * Jak rzekł pewien klasyk: *
    */|\* "If you're so smart, why aren't you rich?" */|\*

  • 15. Data: 2004-12-02 20:14:48
    Od: "K. K." <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > on 2004-12-02 15:20 witek said the following:
    > [...]
    > Ale masz jakieś wsparcie (w przepisach ?)

    Jest wsparcie, ale czy zawsze oznacza konieczności zniszczenia danych?
    IMHO nie.
    --------------------------------------
    Art. 32
    1. Każdej osobie przysługuje prawo do
    kontroli przetwarzania danych, które jej dotyczą, zawartych w zbiorach
    danych, a zwłaszcza prawo do:

    6) żądania ..... ich usunięcia, jeżeli ....... są już zbędne do realizacji
    celu, dla którego zostały zebrane,
    ( czyli jest prawo żądania usunięcia, ale jest jeszcze ust.7)
    7) wniesienia, w przypadkach wymienionych w art. 23 ust. 1 pkt 4 i 5,
    pisemnego, umotywowanego żądania zaprzestania przetwarzania jej danych ze
    względu na jej szczególną sytuację,
    -------------------------------------
    co czyni pewne ograniczenia dla przypadków wymienionych w art. 23 ust. 1 pkt
    4 i 5 .
    Dla jakich przypadków istnieją te ograniczenia?
    ------------------------------------
    Art. 23 ust. 1
    1. Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:
    5) jest to niezbędne dla wypełniania _prawnie_ _usprawiedliwionych_ celów
    realizowanych przez administratorów danych albo odbiorców danych, a
    przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą.
    ----------------------------------
    Czyż takim _prawnie_ _usprawiedliwionym_ celem nie może być prawem wymagana
    konieczność archiwizacji dokumentów księgowych przez 5 lat (czasami dłużej)?
    Jeśli takim celem jest, a chyba tak, to ustawodawca wyraźnie ograniczył
    prawa osoby, której dane dotyczą, bo nie może żądać zaprzestania ich
    przetwarzania, jeśli nie ma poważnych przeciwskazań.
    Nie wyobrażam sobie by klient mógł na mnie wymusić usunięcie swoich danych z
    faktur przed upływem pięciu lat od końca roku, w którym taka faktura została
    wystawiona. Ma jednak prawa wynikające z Art. 32 ust. 1 pkt. 8, czyli ma
    prawo do;
    -----------------------------------
    8) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych w przypadkach,
    wymienionych w art. 23 ust. 1 pkt 4 i 5, gdy administrator danych zamierza
    je przetwarzać w celach marketingowych lub wobec przekazywania jej danych
    osobowych innemu administratorowi danych,
    ----------------------------------
    ale mimo wniesienia sprzeciwu ustawodawca pozwolił na przechowywanie pewnych
    danych, mimo że samo przechowywanie jest już przetwarzaniem (ust.8).

  • 16. Data: 2004-12-02 20:58:35
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Thu, 2 Dec 2004 21:14:48 +0100,
    osoba podpisana: K. K. <o...@p...onet.pl>
    napisała:
    > Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jest wsparcie, ale czy zawsze oznacza konieczności zniszczenia danych?
    > IMHO nie.

    Eeee, ja tylko chciałem zaprotestować przeciwko twierdzeniu, ze
    przechowywwanie danych nie jest ich przetwarzaniem (w rozumieniu
    ustawy), ale byłem zbyt leniwy aby przytoczyć artykuły.

    Co do reszty oczywiście masz rację i nawet nie przyszłoby mi do głowy z
    tym polemizować.

    KJ

    Nie przerywaj mi, kiedy ja przerywam
    --W.Churchill