  • 1. Data: 2006-10-20 16:28:03
    Temat: za granica?
    Od: "donciu" <d...@n...pl>

    Witam,
    czy to prawda,ze za granica bardziej korzystne jest placenie karta niz
    zamiana PLN na EURO w POLSCE ?

    www.domagala-akcesoria.pl

  • 2. Data: 2006-10-20 17:50:19
    Temat: Re: za granica?
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > czy to prawda,ze za granica bardziej korzystne jest placenie karta niz
    > zamiana PLN na EURO w POLSCE ?

    Zależy jak leży... znaczy się stoi w momencie rozliczenia transakcji.

    *

  • 3. Data: 2006-10-20 20:11:10
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > czy to prawda,ze za granica bardziej korzystne jest placenie karta niz
    > zamiana PLN na EURO w POLSCE ?

    Nie koniecznie i myślę ze raczej nie. Zazwyczaj kurs kantorowy w danej
    chwili jest lepszy od bankowego.

    Darek

  • 4. Data: 2006-10-20 20:24:08
    Od: "Slawek Kos" <s...@W...gazeta.pl>

    Darek <n...@p...maila.pl> napisał(a):

    > Nie koniecznie i myślę ze raczej nie. Zazwyczaj kurs kantorowy w danej
    > chwili jest lepszy od bankowego.

    Zazwyczaj polski kantor z dobrym kursem nie jest dostępny za granicą kiedy
    mamy wykonać płatność...;-)
    IMO JEST bardziej korzystne.

  • 5. Data: 2006-10-20 20:58:03
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    > Zazwyczaj polski kantor z dobrym kursem nie jest dostępny za granicą kiedy
    > mamy wykonać płatność...;-)
    > IMO JEST bardziej korzystne.

    To zależy. Finansowo zazwyczaj jednak kantory mają lepszy kurs. Dodatkowo
    zależy za jaką granicą. Jak wysysasz kasę w takiej Rumunii, to cię przeliczą
    z lei na eura i potem na złotóweczki - to się nie opłaca. W Unia Europea ja
    wolę płacić kartą, bo nigdy nie wiem ile będę potrzebował - różnica kursu
    kantoru i banku w bezgotówkowym nie jest znamienna - euro w kantorze
    sprzedaliby mi dziś po 3,93 a w moim banku po 3,9361 - przy wakacyjnym 1000
    euro to 6zł 10gr na niekorzyść płacenia kartą...

    Natomiast wypłacać w bankomacie się zazwyczaj nie opłaca - nigdy nie wiadomo
    ile dorąbią prowizji.

    Ale w tym roku moja żona postanowiła wypłacić ze swojego pięęęknego konta w
    Citi (20zł za historię rachunku biorą!!!) we Włoszech. Dzwonimy do ojczyzny
    na infolinię popytać czy na słonecznym bucie mają bankomat coby nie płacić
    myta. Dumne "owszem". Via 20-go Septembra. Pakujemy się na skuter, jedziemy
    na 20-go Septembra uciekając w międzyczasie karabinierowi pod prąd (bośmy
    jechali paskiem dla autobusów). A na 20-go Septembra - owszem Citibank.
    Willa, dwa drzwi - inwestycje i karty kredytowe. Na tym się ten bank w
    Italii kończy. Nigdzie żadnego oddziału czy bankomatu. Ale nas oblecieli
    zaraz na marmurowej podłodze, chcieli usadzać w alcantarowych fotelach przy
    kawie w oczekiwaniu na doradcę. No ale żeśmy się nie skusili spijać espresso
    właściwym 1500euro-garniturowym-klientom tej tam instytucji, zgrabnie
    wyjasniliśmy, że nieporozumienie i poszliśmy do pierwszego lepszego
    niebieskiego bankomatu za rogiem. Kosztowało 10 euro, ale to przecież tam
    jedno piwo w barze z widokiem na gruzy w centrum.

    Co do herezji - nie brać polskiej gotówki za granicę (choć może już być
    nieaktualne). Tam nasze papierki są warte mniej (kiepski kurs) i jeszcze
    prowizję rąbią często nawet w kantorach. A druga - widziałem na Okęciu fajny
    bankomat, euro wypłaca po bandyckim kursie ;)

    Pozdro
    Szymon

  • 6. Data: 2006-10-21 00:10:28
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Zazwyczaj polski kantor z dobrym kursem nie jest dostępny za granicą kiedy
    > mamy wykonać płatność...;-)
    > IMO JEST bardziej korzystne.

    Można również wymienić przed wyjazdem

    Darek

  • 7. Data: 2006-10-21 14:53:29
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Fri, 20 Oct 2006 22:58:03 +0200, w <ehbd8o$led$1@news.onet.pl>, "Szymon"
    <s...@o...pl> napisał(-a):

    > Natomiast wypłacać w bankomacie się zazwyczaj nie opłaca - nigdy nie wiadomo
    > ile dorąbią prowizji.

    Wiadomo -- jest w TOiP. Wystarczy spojrzeć.

  • 8. Data: 2006-10-23 06:15:29
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Darek" <n...@p...maila.pl> napisał w wiadomości

    > Można również wymienić przed wyjazdem

    Mozna a nawet (IMHO) trzeba.
    Wymieniamy np. 500EUR, na wyjezdzie zuzywamy 323,75. Przywozimy 150 w
    banknotach i 27,25 w monetach. Sprzedajemy 150 tracac na podwojnej wymianie
    oraz tracac koszt niesprzedawalnych monet...;-)
    Ja wiem, ze trzeba byc zabezpieczonym i nalezy posiadac troche waluty
    miejscowej w gotowce ale nie wmawiaj mi, ze kantor z dobym kursem = niskie
    koszty wymiany...
    trzeba widziec calosc a nie (jak straszny mieszczanin Tuwima) wszystko
    oddzielnie... ;-))

    --
    Pozdrowienia
    ---