  • 21. Data: 2002-08-28 09:19:14
    Temat: Re: wybila 12-sta -> ceny w mBanku poszly w gore!
    Od: "Amehat" <a...@k...pl>

    Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:26a7.00000616.3d6c7f10@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > jest wygodny w użyciu i wystarczająco bezpieczny. W czasie bezpłatnej
    promocji
    > uzmysłowił to wszystkim użytkownikom. A teraz najwyższy czas aby zacząć na
    tym
    > zarabiać. Wszyscy, którzy byli w tym banku tylko dlatego że jest za darmo
    > niech spadaja na drzewo. Bo po co bankowi taki klient, który za nic nie
    chce
    > płacić przynajmnie ceny rynkowej i do którego bank musi de facto
    dopłacać???
    > Pozdrawiam wszystkich oburzonych że powoli kończy się darmocha.

    Tylko gdy mBank ruszał nie było mowy o żadnej promocji, a strona www mBanku
    pełna była chrzanienia jaki to inny bank, że nie ma kosztów i dlatego może
    zaoferować konkurencyjny produkt, bez opłat i lepsze %. A teraz okazuje się
    iż albo była to lipa nastawiona na złapanie frajerów albo "fachowcy" rąbnęli
    się w szacunkach dot. kosztów działalności, albo akcjonariusz próbuje się
    nachapać jak najwięcej mając gdzieś to co zachwalał na początku działalnści.
    Myśle iż mBank powinien poinformować klientów co do harmonogramu
    wprowadzania pozostałych opłat bo tak po prostu będzie uczciwie.

    Życzę wszystkim miłego dnia
    LeszekR.

  • 22. Data: 2002-08-28 09:35:21
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > A co do oplat i filozofii - nikt w bankach nie spodziewal sie, ze tak
    szybko
    > spadna stopy procentow - a tym samym marza odsetkowa.

    Sugerujesz ze spread miedzy cena depozytów a cena kredytów w bankach uległ
    zmniejszeniu wraz ze spadkiem stop procentowych?

    Karol

  • 23. Data: 2002-08-28 09:35:27
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > Myśle iż mBank powinien poinformować klientów co do harmonogramu
    > wprowadzania pozostałych opłat bo tak po prostu będzie uczciwie.

    Jesli beda oplaty - to tylko na produkty niszowe (jak eKarta). W innym
    wypadku - mBank straci swoja przeweage konkurencyjna i wiekszosc ludzi po
    prostu z niego zrezugnuje.
    A co do oplat i filozofii - nikt w bankach nie spodziewal sie, ze tak szybko
    spadna stopy procentow - a tym samym marza odsetkowa. Wbrew pozorom mBank
    doplacal dosyc sporo do zgromadzonych depozytow.
    Ogolnie rzecz biorac - to, ze bank dziala li tylko w sieci wcale nie robi
    jakiegos wielkiego hallo w kosztach. to co zaoszczedza na zatrudnieniu i
    placowkach - wydadza na marketing. Wszystko moze sie zmienic, jak juz sama
    marka mBanku bedzie powszechnie rozpoznawalna, tylke, ze.... No wlasnie -
    tylko ze nadal bedzie mu trudno zarabiac. Maraza odsetkowa bedzie minimalna,
    a kredytow nie udzielaja.
    Popatrzmy na przyklad Lukasa. Moze on dawac taka kase wlasnie dlatego, ze ma
    cholernie rozbudowany system kredytow konsumpcuyjnych. I dlatego moze mniej
    zarabiac na lokatach, bo mu sie oplaca zebrac kase samemu (mniej niz na
    rynku miedzybankowym) i pozniej ja drozej pozyczac.

    BRE prawdopodobnie tez acie cos takiego jak BEST?
    mBak zbiera kase, Best ja pozycza - interwes sie kreci. No ale. Czy to
    wladze BRE os spiep*** czy to w desant na BEST byl do d**** - suma sumarum -
    ciezar pozyczek przeszedl na Multibank. No ale. mBank zostal na lodzie.
    Gdyby mogl on pozyczac kase na wyzszy procent - nie byloby tych oplat - tak
    jest to jedyna mozliwa rzecz do zrobienia - sciecie kosztow. Jesli ludzie
    maja po 3 eMaxy i karty do nich... Poza tym roznica pomiedzy eMaxem a
    eKontem w oprocentowaniu jest juz teraz symboliczna. Dlatego mBank rezygnuje
    z pelnej funkcjonalnosci eMaxa. Wiele ludzi (w tym ja) ma karte do eMaxa -
    ale w zyciu nie wykonalo nia transakcji - i po to jest ta oplata - tak jak
    byla dla pelnomocnika. Bo czy to nie fajnie - otworzyc sobie 2go eMaxa - dac
    pelnomocnika zone/dziewczyne itp - i kolejna karta?

    A to przeciez kosztuje...

  • 24. Data: 2002-08-28 09:54:04
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Sugerujesz ze spread miedzy cena depozytów a cena kredytów w bankach uległ
    > zmniejszeniu wraz ze spadkiem stop procentowych?

    ? :)
    Wiadomo przeciez ze spadaja depozyty a kredyty wcale nie.... No wiec...

  • 25. Data: 2002-08-28 09:58:15
    Od: i...@p...onet.pl

    > Sugerujesz ze spread miedzy cena depozytów a cena kredytów w bankach uległ
    > zmniejszeniu wraz ze spadkiem stop procentowych?
    >
    > Karol

    Różnica pomiędzy oprocentowaniem depozytów i kredytów nie ma tu nic do rzeczy.
    Liczy sie różnica bomięzy WIBID a kosztem odsetkowym (stopa z uwzględnieniem
    rezerw i kosztów przetwarzania). Jeżeli na rynku można kupić srodki poniżej 9%
    (jedna transakcja na tyle ile potrzebuję) to po co sobie zawracać głowę
    znbieraniem detalicznych depozytów?

  • 26. Data: 2002-08-28 10:08:42
    Od: Krzysiolek <k...@K...Obrzud.jest.de.besciak.i.cala.jego.banda.tez.rotfl.pl.eu.org>

    On Wed, 28 Aug 2002 11:19:14 +0200, "Amehat" <a...@k...pl>
    wrote:

> [...]
    >zaoferować konkurencyjny produkt, bez opłat i lepsze %. A teraz okazuje się

    To normalne w marketingu.
    Np. Przypomnijcie sobie szumnie reklamowane dekodery Polsatu "jedyne
    bez abonamentu". Fachowcy wymyślający te hasłą doskonale wiedzieli że
    ten abonament zaraz po zakończeniu emisji spotów się wprowadzi, ale
    dzięki temu parę osób się załapało.

    Nie zdziwię się więc kiedy Fortis wprowadzi prowizję od wypłat tak
    szumnie reklamowanej "bezprowizyjnej na całym świecie VE".

    --
    Krzysiołek

    -------------- Nie zgadzam się ze swoją wypowiedzią --------
    krzysiołe...@b...pl
    Wywal polskie literki z adresu!
  • 28. Data: 2002-08-28 10:12:39
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    poniżej 9%
    > (jedna transakcja na tyle ile potrzebuję) to po co sobie zawracać głowę

    Po to, ze buduja sobie przy okazji baze klientow - ktorzy skorzystaja z KK,
    debetu w koncie i tak dalej.
    Zauwaz, tez, ze oprocentowanie konrt wynosi od 4 przez 4,5 do 6,5% w skali
    miesiaca (a oplaty sa dosyc wysokie w tym ostatnim przypadku). - Takiej
    roznicy nie ma nawet... mBank!!!

    Oprocenrtowanie stale ne przekracza 7 (lub 7,30%) - czyli dalej mniej...

    Zmienne juz zupelnie inaczej :)

    Reasumujac - Lukasowi to sie oplaca! Dlaczego mnieliby zrezygnowac z tej
    marzy odsetkowej? Skoro sami pozniej moga pozyczac na wspomniany przez
    ciebie procent na rynku miedzybankowym, alebo dalej zarabiac na swoich
    kredytach.

    Podazajac Twoim tokiem rozumowania - na kiego diabla potrzebny BRE teraz
    mBank :) Skoro moze pozyczyc kase ponizej 9%

  • 29. Data: 2002-08-28 10:15:52
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > ? :)
    > Wiadomo przeciez ze spadaja depozyty a kredyty wcale nie.... No wiec...

    To ja sie pytam ... :-)

    Zmniejsza czy rosnie?
    Ty napisales ze:

    "nikt w bankach nie spodziewal sie, ze tak szybko
    spadna stopy procentow - a tym samym marza odsetkowa"

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 30. Data: 2002-08-28 10:18:04
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Nie zdziwię się więc kiedy Fortis wprowadzi prowizję od wypłat tak
    > szumnie reklamowanej "bezprowizyjnej na całym świecie VE".

    Wtedy, jako ze nie daja VC - pa pa Fortis :)