  • 1. Data: 2007-02-15 14:45:24
    Temat: warunki kr. hipotecznego - ocencie sami
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    ledwo zaczelem szukac mieszkania, a juz banki same sie do mnie zwracaja...

    jak oceniacie takie warunki?

    Oprocentowanie: PLN - 5,26% (WIBOR 6M + marża 1,00 p.p.)
    Oprocentowanie: CHF - 3,62% (LIBOR 6M + marża 1,30 p.p.)

    1.5 % za wczesniejsza splate kredytu (dotyczy pierwszych 3 lat)
    0% za rozpatrzenie, prowizji za udzielenie, podniesienie kwoty kredytu

    na co jeszcze powinienem zwrocic uwage, kr. hipoteczny to chyba jedyna
    usluga bankowa, z ktorej jeszcze nie korzystalem...wiec jestem zupelnie
    zielony

    oferta jest z Fortis Banku....oni chyba nie sa potentatem w kr. hipotecznych

    pozdr.
    RobertS

  • 2. Data: 2007-02-15 15:00:13
    Temat: Re: warunki kr. hipotecznego - ocencie sami
    Od: BM <n...@D...LITERYpl>

    RobertS napisał(a):
    > jak oceniacie takie warunki?
    > na co jeszcze powinienem zwrocic uwage,

    Czy dobra oferta? Brakuje informacji: na jaką kwotę i na jaki czas, jaki
    wkład własny.

    Zwróciłbym uwagę na:
    - spread (przy kredycie w CHF),
    - czy wymagają założenia płatnego konta do obsługi kredytu
    - zapisy w umowie typu "konieczność pytania się banku o zgodę w
    przypadku kupowania odkurzacza na raty pod rygorem żądania
    natychmiastowej spłaty kredytu"
    - koszt ubezpieczenia nieruchomości u ubezpieczyciela z którym współpracują

    Obwarowania z tego co widzę podobne jak w Nordei.

    Mi udało się w październiku uruchomić u nich kredyt hipoteczny na
    następujących warunkach:

    - CHF, raty malejące
    - 30 lat
    - 260.000 zł, wkład własny 0%
    - prowizja za udzielenie kredytu: 1,5%
    - oprocentowanie: LIBOR6M + marża 0,85 p.p.
    - ubezpieczenie na życie wliczone w cenę kredytu

    Pozdrawiam
    BM

  • 3. Data: 2007-02-15 15:54:02
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    BM napisał(a):
    > RobertS napisaĹ?(a):
    >
    > Czy dobra oferta? Brakuje informacji: na jakÄ? kwotÄ? i na jaki czas,
    > jaki wkĹ?ad wĹ?asny.

    300kzl kredyt
    100kzl wklad wlasny

    > ZwrĂłciĹ?bym uwagÄ? na:
    > - spread (przy kredycie w CHF),
    o to juz zapytalem

    > - czy wymagajÄ? zaĹ?oĹźenia pĹ?atnego konta do obsĹ?ugi kredytu
    o to rowniez

    > - zapisy w umowie typu "koniecznoĹ?Ä? pytania siÄ? banku o zgodÄ? w
    > przypadku kupowania odkurzacza na raty pod rygorem ĹźÄ?dania
    > natychmiastowej spĹ?aty kredytu"
    to jest dobre, zapytam kolesia

    > - koszt ubezpieczenia nieruchomoĹ?ci u ubezpieczyciela z ktĂłrym
    > wspĂłĹ?pracujÄ?
    nie ma takiego, moge sobie wybrac dowolne TU

    > Obwarowania z tego co widzÄ? podobne jak w Nordei.
    >
    > Mi udaĹ?o siÄ? w paĹşdzierniku uruchomiÄ? u nich kredyt hipoteczny na
    > nastÄ?pujÄ?cych warunkach:
    >
    > - CHF, raty malejÄ?ce
    > - 30 lat
    > - 260.000 zĹ?, wkĹ?ad wĹ?asny 0%
    > - prowizja za udzielenie kredytu: 1,5%
    > - oprocentowanie: LIBOR6M + marĹźa 0,85 p.p.
    widze, ze marza znacznie nizsze niz u mnie = bede musial powalczyc

    > - ubezpieczenie na Ĺźycie wliczone w cenÄ? kredytu
    nie jest wymagane

    pozdr.
    RobertS

  • 4. Data: 2007-02-16 20:04:27
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    kredyt w CHF LIBOR 3M + 1,3 pp (0% prowizja za przyznanie) i koles
    twierdzi, ze to super oferta...ma racje?

  • 5. Data: 2007-02-18 08:17:05
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    LIBOR 3M + 1,3 p.p. marzy i 0% za przyznanie

    gdzie mozna otrzymac lepsze warunki?

  • 6. Data: 2007-02-18 19:29:53
    Od: "A.K." <N...@o...pl>

    > oferta jest z Fortis Banku....oni chyba nie sa potentatem w kr.
    > hipotecznych

    sprawdz, czy w regulaminie kredytu jest nadal obligatoryjny dzien splaty -
    5ty dzien miesiaca i ostatnia tabela kursow walut z tego dnia
    a potem polecam przestudiowanie (i ewentualne porownanie "trendow kursow" z
    innymi bankami) historii tabeli kursow walut w tym banku - kilka miesiecy
    wstecz na 5ty dzien miesiaca (i ostatnia tabela kursow z tego dnia).

  • 7. Data: 2007-02-18 20:46:27
    Od: "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl>

    A.K. wrote:
    > "trendow kursow" z innymi bankami) historii tabeli kursow walut w tym
    > banku - kilka miesiecy wstecz na 5ty dzien miesiaca (i ostatnia
    > tabela kursow z tego dnia).

    W Fortisie można spłacać bezpośrednio we frankach z konta walutowego,
    więc w razie jakichś podejrzeń możesz przewalutować w innym banku i
    przesłać już jako przelew lub wpłacić gotówką w oddziale.

    --
    ArturO (małpa) edu (kropka) com (dot) pl

  • 8. Data: 2007-02-19 07:18:12
    Od: BM <n...@D...LITERYpl>

    RobertS napisał(a):
    > LIBOR 3M + 1,3 p.p. marzy i 0% za przyznanie
    >
    > gdzie mozna otrzymac lepsze warunki?

    Z doświadczenia wiem, że najlepiej samemu odwiedzić kilka banków,
    położyć na stół najlepszą znalezioną do tej pory ofertę i spytać się,
    czy mogą zaproponować coś lepszego. A jeśli zaproponują coś ciekawszego,
    to najlepiej wrócić do banku który do tej pory oferował najlepsze warunki.

    Mi wyszukanie oferty (wizyty w bankach i Expander/Open Finance) zajęły
    ok. 10 dni. W międzyczasie "licytowały się" na najlepsze warunki Nordea
    i DB. Odwiedziłem też mBank, Millenium, Multibank, PKO BP, ING, BOŚ ale
    nic ciekawszego nie potrafil zaoferować.

    p.s. kontroferta DB (z którą poszedłem do Nordei, bo ich pierwsza
    propozycja była gorsza to):

    - kredyt na 25 lat
    - prowizja 2%
    - oprocentowanie 0,85% + LIBOR3M

    przy czym DB miał większy spread i nie było ubezpieczenia na życie.

    p.s. 2 - sama decyzja i uruchomienie kredytu w Nordei to był już moment
    - decyzja 4 dni robocze, uruchomienie kredytu (po dostarczeniu kompletu
    wymaganych dokumentów) - 2(!) dni robocze.

    p.s. 3 - żeby nie było tak zupełnie laurkowato, to Nordea publikuje dwa
    razy w ciągu dnia kursy walut (o 9:00 i 15:00). W umowie zapisane jest
    tylko, że obliczenie raty następuje na podstawie kursu sprzedaży danej
    waluty z dnia spałty kredytu. W praktyce oznacza to, że biorą ZAWSZE
    wyższy kurs (tj. czasami ten z 9:00, czasami ten z 15:00) - czyli mniej
    korzystny dla klienta.

    pozdr.
    BM

  • 9. Data: 2007-02-19 07:33:24
    Od: "nadchodzi4.com" <c...@g...pl>

    Zwróciłbym jeszcze uwagę na koszt prowadzenia rachunku.
    W Fortisie co prawda przez pierwszy rok gratis, ale później znacznie drożej
    niż w Nordei. Konto też do niczego poza obsługą kredytu się nie nadaje, bo w
    zasadzie wszystko dodatkowo płatne i brak darmowych bankomatów.

  • 10. Data: 2007-04-25 19:28:18
    Od: " THX" <p...@p...onet.pl>

    Czy to było ubezpieczenie na życie, czy ubezpieczenie od NNW ?
    THX