  • 11. Data: 2009-04-16 16:04:25
    Temat: Re: uwłaszczenie a kredyt hipoteczny
    Od: mt <m...@m...pl>

    k...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:

    > A to dziwne - bo oplata ta jest ustalona ustawowo - i jest to jakas czesc
    > minimalnej pensji.
    >
    > Wykupienie kosztuje ok 900 pln ze wszystkim, twoje 150 to moze byc oplata dla
    > samej spoldzielni, nie wliczajac kosztow notariusza + sadu.

    > (zalozenie ksiegi plus wpis) + notariusz + oplaty za wyciagi) - wiec lepiej
    > zasiegnij wiecej informacji zanim napiszesz glupoty.

    A jaka to ustawa ?

    Koszta takiego przeksztalcenia to 0zl wedlug ustawy ale wiekszosc
    spoldzielni dyma lokatorow na kasiore.

    Zaorac Warszawke.

  • 12. Data: 2009-04-17 07:31:41
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    mt wrote:

    > A jaka to ustawa ?
    >
    > Koszta takiego przeksztalcenia to 0zl wedlug ustawy ale wiekszosc
    > spoldzielni dyma lokatorow na kasiore.

    Cytat (pierwsza strona z googla):
    Opłata notariusza jest niezwykle precyzyjnie zdefiniowana w ustawie o
    spółdzielniach mieszkaniowych, a mianowicie w art. 12, 1714 oraz 39.
    Cytuję: Wynagrodzenie notariusza za ogół czynności notarialnych
    dokonanych przy zawieraniu umowy, o której mowa w ust. 1, wynosi 1/4
    minimalnego wynagrodzenia za pracę, o którym mowa w ustawie z dnia 10
    października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę.

    Ile wynosi w roku 2009 wynagrodzenie notariusza za sporządzenie aktu
    notarialnego umowy przeniesienia własności mieszkania spółdzielczego?
    (17 stycznia 2009 r.)

    Zgodnie z ustawą o sm jest to 1/4 minimalnego wynagrodzenia,
    które od 1.01.2009 r. wynosi 1276 zł (patrz Monitor Polski z 2008 r. Nr
    55, poz. 499), a więc jest to 319 zł. Do tego oczywiście należy doliczć
    22% VAT czyli 70.18 zł.

    Do tego wpis do ksiegi wieczystej (lub zalozenie plus wpis - po 200 pln+
    PCC+VAT - lacznie 250 lub 500 pln)

    Do tego oplaty w sadzie za wypisy z ksiegi - chyba po 8 pln za strone.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 13. Data: 2009-04-17 20:35:26
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "mt" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Spoldzielnia chce ci zruchac dupsko bo w mojej kosztuje taki zapis u
    > notariusza i wszelkie inne pierdy 150zl.

    Ciekawe jest to w obliczu faktu, że same opłaty sądowe wynoszą 260 zł.
    Czyżbyście mieli notariusza, który postanowił jeszcze do tego interesu
    dopłacać?

    Na dzień dzisiejszy opłaty kształtują się w okolicy 600-700 zł w
    zależności od bezczelności notariusza, czyt. w zależności od tego jaki jest
    stan prawny, co z kolei wpływa na fakt ile stron aktu uda się notariuszowi
    wygenerować i ile będzie chciał od strony wypisu wziąć. Maks. to 6
    zł+VAT/stronę, wypisów jest sześć więc i pole do manewru spore.