    From: AP <c...@e...dyndns.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: transfery USA -> PL .... lepsze pomysly?
    Date: Sun, 06 Jul 2003 17:47:07 GMT

    In article <be94vq$r6p$1@atlantis.news.tpi.pl>, w...@U...pl
    says...

    > To mile kiedy nagle znajduje sie odpowiedzi na nurtujace mnie pytania :)
    > Czyli okazuje sie ze karta debetowa to najlepsze rozwiazanie nawet przy
    > kwotach rzedu 5000 USD - dobry kurs a opłata 30USD (tyle ze trzeba
    > pieniadze wyciagac na raty). Czy nie?

    No taaak..... tylko ze z karty nie wyciagniesz 5000USD za jednym
    zamachem (czyli bedziesz mial kilka oplat za pobranie pieniedzy z obcego
    bankomatu)

    > Nie wziales pod uwagi opcji przelewania na konto w USD - wtedy kurs przy
    > SWIFT'cie jest nieistotny bo dostajesz dolary i wymieniasz jak chcesz -
    > mam racje?

    Och.... tak wziolem. Nawet kilka razy tak wysylalem. Tak jest OK ale
    jesli jest to wieksza kwota. Kwot rzedu 500-700 nie oplaca sie w ten
    sposob slac. Dodatkowo w Polsce musisz (?) miec rachunek walutowy na
    ktory te pieniadze wplyna. Ostatnio jak wysylalem tak pieniadze to
    pobrano mi oplate w kwocie TYLKO 15USD. Tylko nie moge sie z bankiem
    dogadac czy pomylkowo mnie obciazono taka kwota czy tak powinno byc.
    Przelewalem pieniadze do Citi PL i w banku twierdzili ze zalezy jak
    platnosc "idzie" (????????!!!!!) I ze jesli pieniadze byly wyslane tylko
    do Citi w Nowym Jorku to pobrano ode mnie oplate za transfer krajowy.
    Nie udalo mi sie dowiedziec co warunkuje sposob przeslania pieniedzy a
    tez gleboko w to nie chcialem wnikac bo jestem zadowolony z oplaty.

    Sam jestem ciekaw czy fakt ze byl to CITI spowodowal to ze pieniadze
    poszly tylko (???!!!) do Nowego Jorku i pobrano mi oplate za transfer
    krajowy. Na moje pytanie jak zostalbym ponownie obciazony za taki
    transfer generalnie mowiono mi, ze jak za przelew miedzynarodowy .......
    "ale oplata moze byc uzalezniona od tego jak przelew idzie" i ze moze
    byc mniej. Kiedy powiedzialem, ze mam ze soba instrukcje SWIFT i
    chcialbym sie dowiedziec jak taki przelew by szedl powiedziano mi ze
    tego nie wiedza do momentu wyslania pieniedzy (??????!!!!!)

    Cala rozmowa odbywala sie z wiceprezesem jednego z oddzialow banku.

    AP