  • 1. Data: 2002-05-30 13:40:40
    Temat: transakcje kartą bez podpisu...
    Od: "..::jazzoo::.." <j...@i...pl>

    Witam!

    Taka mała ciekawostka ;-))
    Ostatnio wróciła z Hiszpani kumpela, która mieszka tam
    na stałe i co za tym idzie korzysta z tamtejszej bankowości.
    Jak byliśmy w markecie "wyjeżdzamy" z kartami do kasjerki,
    i tu mała niespodzianka... na karcie kumpeli (ładna VISA z chipem
    i paskiem magnetycznym ;-)) na rewersie nie ma wzoru podpisu!?
    Kasjerka się troszkę zdziwiła, poprosiła ją o dokument (paszport)
    pooglądała, przyjęła podpis na slipie i już.

    Niby nic dziwnego, ale po przemyśleniu tematu nasuwa się pytanie,
    czy nie jest to rzeczywiście większe bezpieczeństwo niż karta z podpisem?

    Hmmm... oczywiście nie mogłem nie spytać dlaczego nie ma podpisu ;-))
    Okazuje się że: "jeśli bank wysyła kartę pocztą to prosi też o nie
    podpisywanie jej na rewersie, chyba że klient uda się do placówki
    i podpisze ją przy pracowniku składając jednocześnie wzór podpisu
    na karcie w banku" Nawet to logiczne ;-))

    Biorąc pod uwagę ostatnie artykuły o reklamacjach klienta mBanku
    (i kilka podobnych sytuacjach z innych banków) jest to lepsze podejście
    niż późniejsze argumentowanie banku, że uzna reklamację jak złodziej
    karty odda im kartę, aby mogli porównać sobie ze slipami ze sklepu ;-((

    Tak dalej analizując, to przypominam sobie, że chyba tylko w Millennium
    podpisywałem jednocześnie VISE i kartę wzorów podpisów w banku.
    Ale reklamacji kartowej tam nigdy nie składałem, wiec nie wiem na ile to się
    przydało ;-)))

    Pozdrawiam
    marcin

  • 2. Data: 2002-05-30 17:00:03
    Temat: Re: transakcje kartą bez podpisu...
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Taka mała ciekawostka ;-))

    tylko jedno male ale.
    jak Ci ukradnal niepodpisana karte... to ja podpisza i zaden sklep
    nawet ten najuczciwszy nie bedzie w stanie wykryc kradziezy od razu
    i zaalarmowac odpowiednich sluzb :-> podpi na slipie bedzie dokladnie
    ten co na karcie czyli wszystko OK.

    pozdrawiam

    romekk

  • 3. Data: 2002-05-31 08:00:06
    Od: Robson <r...@N...onet.pl>

    Dnia 30 May 2002 17:00:03 GMT, Roman Kubik <r...@p...com.pl>
    napisał/a:

> [...]
    >nawet ten najuczciwszy nie bedzie w stanie wykryc kradziezy od razu
    >i zaalarmowac odpowiednich sluzb :-> podpi na slipie bedzie dokladnie

    :-))))))))))))))))))))))
    Dobre :-)
    Pozdrowienia,
    Robson

  • 4. Data: 2002-05-31 09:03:56
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nawet ten najuczciwszy nie bedzie w stanie wykryc kradziezy od razu
    > i zaalarmowac odpowiednich sluzb :-> podpi na slipie bedzie dokladnie

    sic! Polak potrafi. Rzeczywiscie musza byc chyba osobne regulacje dla Polski
    i reszty swiata.

    pzdr

  • 5. Data: 2002-05-31 10:13:58
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    Szymon <w...@p...com> wrote:
    > Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości

    > sic! Polak potrafi. Rzeczywiscie musza byc chyba osobne regulacje dla Polski
    > i reszty swiata.

    nie.
    karta niepodpisana musi miec zamaloany pasek na podpis.
    nie moze byc podpisywalna-niepodpisana tylko niepodpisywalna.

    a na swiecie jesli mozna niepodpisywac, to znaczy, ze _swiadomie_ zrezygnowano
    z mozliwosci wzglednie szybkiego wykrycia zlodzieja i ulatwiono mu zycie
    byc moze tez ulatwiono zycie sklepom i osobom ktore daja karte znajomemu jak
    prosza go o zrobienie zakupow :-).
    tylko pewnie tam karty sa powszechnie ubezpieczone i bank bierze pelna
    odpowiedzialnosc za transkacje zawarte 48 godz. przed zastrzezeniem?

    pozdrawiam

    romekk

  • 6. Data: 2002-05-31 12:38:34
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

> [...]
    > z mozliwosci wzglednie szybkiego wykrycia zlodzieja i ulatwiono mu zycie
    > byc moze tez ulatwiono zycie sklepom i osobom ktore daja karte znajomemu

    Wiesz, jakos nie slyszalem by szybko znajdowano zlodzieji na podstawie
    podpisu, a pinu juz nie. Co do znajomych - masz absolutnie racje. Sam
    korzystam nie ze swojej karty.

    > tylko pewnie tam karty sa powszechnie ubezpieczone i bank bierze pelna
    > odpowiedzialnosc za transkacje zawarte 48 godz. przed zastrzezeniem?

    Tego niestety nie wiem, ale z tym ubezpieczeniem to bym nie przesadzal.
    Zwykle jest tak, ze jak sie nic nie stalo to jest OK i placisz skladki, a
    jak masz problem to ubezpieczyciel umywa rece. Wlasnie bliska rodzina walczy
    z PZU, wiec wiem cos o tym. Iluzja.

    pzdr

  • 7. Data: 2002-05-31 14:34:32
    Od: Marcin Cenkier <m...@p...fm>

    Szymon wrote:
> [...]
    > placisz skladki, a jak masz problem to ubezpieczyciel umywa rece.
    > Wlasnie bliska rodzina walczy z PZU, wiec wiem cos o tym. Iluzja.

    Proponuję pójście do brokera ubezpieczeniowego - razu pewnego w PZU
    wystarczyło, że tylko wspomniałem, że "w takim razie zgłosi się to
    Państwa mój broker ubezpieczeniowy" i pani zmiękła i od ręki
    stwierdziła, że sprawa zostanie rozpatrzona na moją korzyść.

    --
    Greetings, -- mailto:m...@p...fm --
    Marcin Cenkier "Let's assume that there's only one truth."

  • 8. Data: 2002-05-31 16:19:44
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Marcin Cenkier" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Państwa mój broker ubezpieczeniowy" i pani zmiękła i od ręki
    > stwierdziła, że sprawa zostanie rozpatrzona na moją korzyść.

    Jakies info? www moze?

    pzdr

  • 9. Data: 2002-05-31 17:32:08
    Od: Marcin Cenkier <m...@p...fm>

    Szymon wrote:

    > Jakies info? www moze?

    Brokerzy ubezpieczeniowi są wszędzie tam, gdzie są ubezpieczyciele.
    poszukaj w książce telefonicznej.

    Broker to jest taki agent ubezpieczeniowy na wspak - służy do wymuszania
    na ubezpieczycielach wywiązywania się z umowy. Oczywiście kosztują,
    zazwyczaj pobierają procent od wytargowanego odszkodowania.