  • Data: 2004-06-03 08:08:56
    Temat: Re: to kwestia historyczna
    Od: "Jaca" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:c9mkc8$9pb$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > nie mówimy o 2-ch cyfrach kontrolnych - ale o pozostałych 24 cyfrach
    > stanowiących numer rachunku z czego 8 cyfr to numer rozliczeniowy oddziału
    > banku - a pozostałe aż 16 cyfr to właściwy numer rachunku klienta w danym
    > banku
    Też mam na mysli te 16 cyferek :) To po prostu kolejny numer.
    Choc jak się zastanawiam teraz to banki wewnętrznie mogły ustalić jakieś
    przedziały numerów dla danego produktu lub przyjąć jeszcze inne kryterium.

    > no bez jaj, cyfrę 99 999 999 można zapisać raptem 8-ma cyframi, a w jakim
    > celu każdy bank ma do dyspozycji 16 cyfr na swój numer rachunku to
    naprawdę
    > nie mam pojęcia
    A ile masz rachunków?
    Bo gdyby nr rach ograniczyć do 8 cyfr to mógłbys mieć tylko 2 rachunki. No
    może 2 i pół ;)
    (zakładając że jest 40 mln ludzi) w jednym banku. Tak, to tylko teoria ale
    A gdzie jeszcze rachunki pomocnicze do obsługi np. kredytu, lokaty, kart,
    inwestycyjne, rachunki własne banku. Cholera wie co jeszcze.
    Zrobiono to jak widac z duzym zapasem ale to chyba lepiej niz gdyby za 5 lat
    znowu zachodziłaby koniecznośc przenumerowania wszystkiego od nowa.

    > zresztą i tak widać to w samych numerach - większość banków uzupełnia
    > zerami - w niektórych bankach tych zer jest bardzo dużo
    Pewnie że mnie to tez wkurza wypełniać te zera ale da się z tym żyć.

    Jaca