  • Data: 2004-04-09 20:12:35
    Temat: Re: sztuczne "pompowanie" obrotów dla VC
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Maciek" <m...@o...pl> writes:

    > Dla mnie to przykład polskiego cwaniactwa i tyle - a jeśli usankcjonowanego
    > jakimiś dyrektywami czy sztuczkami księgowymi to tym gorzej!!!
    > To kreatywna ksiągowość!!! Później bank się chwali "Mamy x miliardów
    > aktywów" i
    > tyle.

    Co maja aktywa do ilosci wydanych kart?

    > "Rozchodzi" się o to, że przez to można dostać VC czy nawet VG (?) bez
    > kwalifikacji!

    VG (VISA Gold, jak rozumiem) jest zwykle wlasnie karta VC (czyli
    zwyczajna karta VISA). Jakiez to straszne kwalifikacje trzeba miec
    by uzyskac taka karte? Normalnie, to nalezy miec czysta historie
    "kredytowa" (przez ostatnie kilka lat przynajmniej), i wplywy na konto
    (lub srodki na nim) sugerujace, ze karta nie ma sluzyc do zrobienia paru
    lewych operacji bez pokrycia (jesli ktos ma srednie saldo w miesiacu
    rzedu 20 zl, to po co mu karta?).

    Mam na mysli oczywiscie karty debit/charge, bo KK to nieco inna bajka
    i jak w przypadku kazdego kredytu nalezy miec wtedy dodatkowo
    mozliwosci splaty rat. Ale przy kartach debit/charge nie ma zadnych
    rat, albo placi sie w ogole wlasnymi pieniedzmi, albo tez limit
    wydatkow miesci sie w miesiecznych wplywach.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH