  • 121. Data: 2008-10-27 08:47:23
    Temat: Re: spready
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Bank wyplacil kredyt 100tys PLN (wyrazony na 40 tys frankow) po kursie
    > 2,5zł. Bank dopisal do swych aktywow 40tys frankow jako pozyczonych.
    > Po stronie pasywow napisal "opcja walutowa na 40tys frankow".

    O to to, i ta opcja to się tak z powietrza bierze?
    > Kurs franka dla banku jest "mi to wisi"
    >
    > Bank naprawde udzielajac pozyczki NIE PONOSI ryzyka kursowego inaczej
    > poszedlby z torbami.

    Oczywiście, jeśli zajmie pozycje "odwrotną".

    KJ

  • 122. Data: 2008-10-27 09:00:45
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Kamil Jońca wrote:

    > Ale większość biorących kredyty olała spread w trakcie brania kredytu a
    > teraz żalą się że jest za duży.
    > (Wiem że co najmniej w santanderze dało się wpisać marżę na kursach do
    > umowy)

    Nie mam adnego kredytu, jednak nie zmienia to faktu, ze uwazam dowolnosc na
    spread + brak mozliwosci zakupu waluty w innym miejscu za walek.

    --
    in

  • 123. Data: 2008-10-27 09:16:52
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Kamil Jońca pisze:

    > Tu też w momencie kupna (=spłaty raty) znasz cenę.

    Ale jesteś zmuszony do tej transakcji a nie masz wyboru. Taki wybór
    miałbyś, gdybyś spłaty mógł dokonać w walucie kredytu. Większość banków
    jednak zmusza kredytobiorcę do spłaty raty przez zakup waluty u nich i
    na ich warunkach.

    > Ciągnąc dalej taką argumentację, możemy dojść do wniosku, że każda rata
    > powinna być spłacana po cenie z dnia zawarcia kredytu. O to chodzi?

    Nie, chodzi o to aby widełki były określone w umowie.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 124. Data: 2008-10-27 09:23:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Bank od klienta nie dostaje CHF wiec nie musi szukac chetnego na jego
    > przyjecia podobnie jak udzielajac kredytu NIE KUPUJE CHF.

    Skąd zatem te rzekome problemy z dostępnością franka?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 125. Data: 2008-10-27 12:20:55
    Od: z <...@z...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Skąd zatem te rzekome problemy z dostępnością franka?

    Przeciez banki glupie nie sa. Po co sprzedawac "zlote jaja" :-)

  • 126. Data: 2008-10-27 13:19:49
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Kamil Jońca pisze:

    > Oczywiście, jeśli zajmie pozycje "odwrotną".

    Opcja jest to "MOZLIWOSC" zakupu waluty po z gory ustalonej cenie.
    I takie opcje banki zawieraja. Zaden bank na ryzyko kursowe NIE IDZIE

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 127. Data: 2008-10-27 13:20:14
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Skąd zatem te rzekome problemy z dostępnością franka?

    Zeby nagonic ?

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 128. Data: 2008-10-27 13:47:27
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Opcja jest to "MOZLIWOSC" zakupu waluty po z gory ustalonej cenie.
    > I takie opcje banki zawieraja. Zaden bank na ryzyko kursowe NIE IDZIE

    Starannie wyciąłeś moje pytanie: Czy te opcje to się z powietrza biorą i
    są za darmo?
    KJ

  • 129. Data: 2008-10-27 17:33:30
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Jan Strybyszewski" <g...@...pl> wrote in message

    > Widzisz MK jak ty wciskasz ciemnote tym biednym ludziom.
    > Kredyt w CHF nie jest udzielany w WALUCIE w 90% przypadkow
    > NIE JEST TO KREDYT WALUTOWY. To wy tylko tak oszukujecie tych biednych
    > frajerow zeby mysleli iz tak wlasnie jest

    Nie chce mi sie odpisywac do kazdego posta, wiec napisze raz...
    Sam jestes biedny, bo sadzisz, ze w banku swiat sie konczy na kredytach
    hipotecznych. Tabela kursowa ma zastosowanie do wszystkich (a przynajmniej
    zdecydowanej wiekszosci) operacji, tych z fizycznym dostarczeniam waluty
    takze. Problem nie dotyczy tylko CHF. Noe ale nikt nie zabrania miec klapek
    na oczach i probowac wciskac kit ludziom sadzac, ze sa az tak glupi :).

    MK

  • 130. Data: 2008-10-27 17:50:51
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    W 99% przypadków.
    Kredyt jest albo DENOMINOWANY, albo INDEKSOWANY.
    JaC

    -----