  • 31. Data: 2009-01-20 17:50:59
    Temat: Re: przewalutowanie, strefa EUR, wpis w KW
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    george wrote:

    > umowa nie moze zostać ta sama... chocby z powodu braku WIBOR3M....

    A kto powiedział, że WIBOR3M nie będzie? Ja się raczej spodziewam, że
    właśnie ze względu na "kompatybilność" starych przepisów i umów wskaźnik
    WIBOR3M nadal *formalnie* sobie będzie istniał, tylko że z definicji
    będzie równy odpowiedniemu wskaźnikowi europejskiemu.

    --
    MiCHA

  • 32. Data: 2009-01-20 18:02:42
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    george wrote:

    > znasz moze jakies konkretne zapisy co do "tamtego" procesu, a w
    > szczególności te o hipotekach ?
    > moze wiesz gdzie szukac ?
    > bede wdzieczny za info.

    Nie znam, ale absolutnie niczym się nie przejmuj. Kredyty hipoteczne są
    czymś tak powszechnym, że jak już dojdzie do skutku zmiana waluty, to
    wszystko będzie jasne i dobrze zdefiniowane. To nie dotyczy jednej osoby
    w Polsce, więc spokojnie możemy założyć, że ustawodawca o tym nie zapomni.

    Zresztą na zamianę waluty możesz patrzeć jeszcze inaczej: Złotówka wcale
    nie zostanie zlikwidowana - tym sensie, że nie zniknie jej oficjalny
    kurs wymiany. Będzie on sobie istniał dalej, tyle że po prostu będzie
    stały. Tak samo jak np. liry włoskie - wiadomo dziś dokładnie ile to
    jest 1.000.000 lirów. W związku z tym jak masz jakąś określoną w
    złotówkach wartość hipoteki, to.... możesz ją sobie mieć nadal. :-)

    --
    MiCHA

  • 33. Data: 2009-01-20 18:29:50
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Tue, 20 Jan 2009 15:51:38 +0100, MarekZ wrote:

    > Łomatko! A na co tu ministerstwo sprawiedliwości? Musiałes im nieźle w
    > głowie namieszać, że się aż tak ktoś zakręcił...

    KW podlegają pod Ministerstwo Sprawiedliwości.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 34. Data: 2009-01-20 19:59:21
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> wrote in message

> [...]
    > jest 1.000.000 lirów. W związku z tym jak masz jakąś określoną w
    > złotówkach wartość hipoteki, to.... możesz ją sobie mieć nadal. :-)

    Wielke dzieki MiCHA

    chyba dobrze mnie nakierowałes...

    znalazłem coś takiego:
    http://www.nbp.pl/home.aspx?f=faq/001.html
    (...)
    Denominacja złotego została przeprowadzona 1 stycznia 1995 r. na podstawie
    ustawy o denominacji złotego z dnia 7 lipca 1994 r. (Dz.U. Nr 84, poz. 386 i
    z 1995 r. Nr 16, poz. 79). Zgodnie z postanowieniem ustawy wprowadzono nową
    jednostkę pieniężną o nazwie "złoty", która ma wartość równą 10 000 starych
    złotych. Najmniejszą kwotą podlegającą wymianie jest 100 starych złotych (co
    stanowi 0,01 złotego, czyli 1 grosz) lub jej wielokrotność. Wszelkie prawa
    majątkowe, zobowiązania i należności pieniężne, które powstały przed 1
    stycznia 1995 r. podlegają także przeliczeniu - 10 000 starych złotych równe
    1 złoty. Wszelkie rozliczenia finansowe i zapisy księgowe, począwszy od dnia
    1 stycznia 1995 r. dokonywane są wyłącznie w "nowych" złotych.
    (...)

    Zgodnie z powyzszym wszystkie zobowiązania ( a w tym te wynikające z zapisów
    hipotecznych ) bedą przeliczane po stałym kursie wejscia ( nowy pieniądz EUR
    zastąpi stare "złote"), bez konieczności ich zmian zapisowych ( to jest już
    mój wniosek: zapis moze zostać i bedzie honorowany przy uwzglednieniu
    ogłoszonego przelicznika).

    W aktualnej "manualnej" zmianie to ja musze ponieść ryzyko kursowe ( stąd
    ponowna procedura banku i konieczność ponownego wpisu), a tymczasem po
    wejściu ryzyka "kursowego" juz nie bedzie.

    Nieco mi to sprawę rozjaśniło.
    Dzieki wszystkim za udział w dyskusji.

    george

  • 35. Data: 2009-01-21 12:38:28
    Od: "Norbert Edward Krolog" <b...@g...pl>

    MarekZ <m...@i...pl> napisał(a):

    > Przekierują na to zadanie innych sędziów. Przecież wpisywanie tych hipotek
    > 95% przypadków jest proste jak młotek i nie jest potrzebne jakieś
    dodatkowe
    > doszkalanie się.

    ..ale skad wezma tych sedziow ? Chyba, ze skrocimy wpisywanie hipotek z 12
    do 6 lat, ale wzamian wydluzymy sprawy alimentacyjne lub pracownicze np. o 5
    lat.
    Podobna zreszta sprawa bedzie w KRSie. Jak ktos ma ochote, to mozna
    pozkladac troche spolek "na sprzedaz" bo niedlugo moze byc to towar -
    doslownie - na wage zlota.

    pozdrawiam, nekrolog

  • 36. Data: 2009-01-21 13:13:44
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Norbert Edward Krolog" <b...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:gl7503$kkb$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > do 6 lat, ale wzamian wydluzymy sprawy alimentacyjne lub pracownicze np. o

    Jeśli naprawdę wierzysz, że te terminy tak się wydłużą, nic mi do tego. :-)
    Sądy w tym kraju są w wielu swoich aspektach kuriozalne, ale nie
    przesadzajmy.

    > Podobna zreszta sprawa bedzie w KRSie. Jak ktos ma ochote, to mozna
    > pozkladac troche spolek "na sprzedaz" bo niedlugo moze byc to towar -
    > doslownie - na wage zlota.

    Szczególnie, że teraz tylko 5k kapitału założycielskiego dla sp. z o.o.
    Niemniej jednak ja bym na to nie postawił nawet tych 5 tysięcy, że to
    miałoby sens.

    marekz

  • 37. Data: 2009-01-21 17:28:40
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Ostatnio sądy pracują szybko jak sq......yn: po 7 dniach jednokrotnego leżakowania
    pisma na poczcie dostajesz za plecami wyrok i norma wypełniona.
    JaC

    -----

  • 38. Data: 2009-01-22 22:20:58
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Norbert Edward Krolog" <b...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:gl4uhb$o8v$1@inews.gazeta.pl...
    > MarekZ <m...@i...pl> napisał(a):
    >
    > Chyba piszemy o dwoch roznych sprawach - Ty o tym jak bylo, a ja o tym jak
    > bedzie, jak wykasuja referendarzy.
    >
    > Pozdrawiam, nekrolog

    Bredzisz. Przecież tożsama sytuacja jest obecnie w urzędzie miasta,
    urzędzie skarbowym, jednostce samorządowej. Każda nawet bzdurna decyzja jest
    wydawana przez prezydenta miasta, naczelnika urzędu skarbowego, czy
    dyrektora. Nie znaczy to, że wszystkie je przygotowuje sam "święty",
    przygotowuje je w mniejszym lub większym stopniu sztab urzędników, a góra je
    tylko zatwierdza. Tak samo będzie w przypadku orzeczenia Trybunału, dalej
    robotę będą odwalać ci sami ludzie, tylko SSR podpisywania będzie miał
    więcej.

  • 39. Data: 2009-01-22 22:24:28
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

> [...]
    > Podobna zreszta sprawa bedzie w KRSie. Jak ktos ma ochote, to mozna
    > pozkladac troche spolek "na sprzedaz" bo niedlugo moze byc to towar -

    Zakładać możesz, tym bardziej, że teraz wystarczy kapitał zakładowy
    5.000 zł, a nie 50.000 zł jak było do niedawna.
    Jednak co później z tymi spółkami zrobisz? Nie nadążysz sprawozdań rocznych
    do Sądów pisać.

  • 40. Data: 2009-01-23 12:11:12
    Od: "Norbert Edward Krolog" <b...@g...pl>

    Marcin Wasilewski <j...@a...pewnie.je.st> napisał(a):
> [...]
    jest
    > wydawana przez prezydenta miasta, naczelnika urzędu skarbowego, czy

    Nie masz zielonego pojecia o tym jak fukcjonuje Sąd, prawda ?
    Zeby juz nie drazyc tego watku - jakby podstawowa roznica polega na tym, ze
    orzeczenia sadowe wydaje Sedzia (co oznacza, ze osobiscie je podpisuje - z
    wczesniej wskazanym wyjatkiem w zakreise referendarzy, co oznacza iz musi
    tak naprawde kazdy wniosek samemu przeanalizowac, zeby skontrolowac prace
    asystenta, wiec nawet szesciu asystentow tylko troche pchnie sprawe do
    przodu), a nie jak w przypadku chocby gminy - "Glowny Specjalista w wydziale
    promocji z up. Prezydenta Miasta".
    Odmienna kwestia jest to, ze na etaty obslugi tez nie ma pieniedzy
    (proponuje artykul na pierwszej stronie dzisiajszej Rzeczpospolitej).
    Wczoraj w jednym z telewizyjnych wywiadow nowy Minister Sprawiedliwosci
    zasugerowal, ze temat o ktorym tu pisze jest mu znany, wiec byc moze
    Ministerstwo opracuje jakis wariant B. Czego sie trzymajmy.

    pozdrawiam, nekrolog