  • 1. Data: 2006-06-06 22:31:18
    Temat: Re: przewalutowanie KK
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:
    > Na pierwszy rzut oka wydaje sie, ze Fortis lepiej wypada. Czyzby
    > Fortis do transakcji karcienych wykorzystywal inny kurs wymiany niz
    > ten podany na WWW?

    Tak do tej pory bylo :)
    Pamietaj tez, ze VE (bo chyba o tej mowa) rozliczana jest w USD (dobrze
    pamietam?), a delfinki czy rybki mBanku przez EURO, wiec juz na dzien dobry
    bedziesz mial doliczone ze 3%

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Banki nie mają dla nas tajemnic!

  • 2. Data: 2006-06-06 22:38:06
    Temat: przewalutowanie KK
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Wybieram sie na kilka dni do Niemiec. Sprawdzilem w zwiazku z tym kursy
    walut w bankach, ktorych karty mam...
    Wiele osob chwalilo kursy mBanku i narzekalo na kursy w Fortisie.
    Wg danych z www przedstawia sie to nastepujaco...

    Fortis
    Kupno Symbol waluty Sprzedaż
    3,89251 EUR 4,0352
    http://www.fortisbank.com.pl/curexch/CurExchangePL.a
    sp?Date=06%2E06%2E2006+09%3A00

    BRE Bank
    Wal Kupno Sprzedaż
    EURO 1 3,8682 4,0504
    http://www.brebank.pl/ekonomia/index.jhtml;jsessioni
    d=WWBH2ZSBIU0AZQFIAFNSF3Q?context=2877

    Na pierwszy rzut oka wydaje sie, ze Fortis lepiej wypada. Czyzby Fortis do
    transakcji karcienych wykorzystywal inny kurs wymiany niz ten podany na WWW?

    MK

  • 3. Data: 2006-06-06 23:00:24
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:
    > No tak, ale wyplata 50 Euro karta mBanku bedzie kosztowala 10 pln
    > czyli prawie 5%. Tak, wiec przy takiech kwotach Fortis powinien byc
    > lepszy, a przy wyzszych roznice nie powinny byc znaczace....

    Dla takich kwot - ok :)

  • 4. Data: 2006-06-06 23:06:31
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in
    message news:e6503r$f59$1@news.onet.pl...

  • 5. Data: 2006-06-07 05:35:58
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Dla takich kwot - ok :)

    Szkoda, ze nie wroca czasy tej VE Millennium gdzie za granica sie placilo
    bez wzgledu na wysokosc wyplaty 3,50PLN. Co w polaczeniu z dosyc korzystnymi
    kursami walut w tym banku przy kwotach powyzej 100EUR dawalo lepszy kurs niz
    w kantorach :(

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 6. Data: 2006-06-07 05:56:33
    Od: darek <d...@f...com.pl>

    Lopez napisał(a):

    >Szkoda, ze nie wroca czasy tej VE Millennium gdzie za granica sie placilo
    >bez wzgledu na wysokosc wyplaty 3,50PLN.

    Ano szkoda. Poza wieksza prowizja wzrosla rowniez marza banku za
    przewalutowanie, co gorsza - dotyczy ona rowniez walut rozliczeniowych
    kart Millennium.
    darek

  • 7. Data: 2006-06-07 05:58:13
    Od: "mm" <j...@c...barg.sv>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Dla takich kwot - ok :)

    Ja kiedyś porównywałem. Do około 120 euro (AFAIR) bezprowizyjny fortis był
    tańszy niż np. mBank. Dość sensowne kursy ma też Inteligo oraz prepaid ING
    (jest chyba najtańszy). Co ciekawe citi gold wychodziło podobnie jak
    fortis - ta 'bezprowizyjność' okupiona była mniej korzystnymi kursami.
    Diners też był droższy od fortisa. Ostatnio PJO mówił, ze prepaid ING był
    minimalnie tańszy od fortisa. Ale różnica była na tyle mała, że ..... szkoda
    zachodu dla paru złotych.
    Tak więc "mało korzystne" kursy fortisa są akceptowalne. A do płatności
    bezgotówkowych jest przecież kredytówka (np. mBanku) ;)

  • 8. Data: 2006-06-07 05:58:54
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "darek" <d...@f...com.pl> napisał w wiadomości

    > Ano szkoda. Poza wieksza prowizja wzrosla rowniez marza banku za
    > przewalutowanie, co gorsza - dotyczy ona rowniez walut rozliczeniowych
    > kart Millennium.

    Jeszcze nie wzrosla
    Wzrosnie od 10.06
    ;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 9. Data: 2006-06-08 20:07:31
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "MK" <m...@i...pl>
    > Na pierwszy rzut oka wydaje sie, ze Fortis lepiej wypada. Czyzby
    > Fortis do
    > transakcji karcienych wykorzystywal inny kurs wymiany niz ten podany
    > na WWW?

    tak własnie jest - o kurs dla kart mozesz spuytac na infolinii
    np, na tą konkretną datę - sam jestew ciekaw porownania
    Mam od nich na pismie wyjasnienie, ze tamtego kusu dla kart nie chca
    podawac w internecie, żeby klienci sie nie mylili :-)
    *** blad ***

  • 10. Data: 2006-06-12 21:23:27
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote in message

> [...]
    > Mam od nich na pismie wyjasnienie, ze tamtego kusu dla kart nie chca
    > podawac w internecie, żeby klienci sie nie mylili :-)

    Hehe... niezla wymowka ;). Dzis przyszlo rozliczenie pierwszej transakcji z
    08/06.
    Kurs Euro na www Fortisa 4,06 PLN. Kurs rozliczenia transakcji (zawiera
    przewalutowanie EUR->USD->PLN) 4,19 PLN, czyli o 3,2% wyzszy niz na www.
    Kurs Euro na www BRE Banku 4,08 PLN. Tak wiec przy pobieraniu kwot wyzszych
    niz 110 Euro bardzij oplacelne moze byc korzystanie z karty mBanku. Zobacze
    czy to sie potwierdzi po rozliczeniu kolejnych transakcji.

    MK