  • 11. Data: 2016-01-26 23:31:54
    Temat: Re: przelew do Japonii
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 1/26/2016 4:00 PM, T...@s...in.the.world wrote:

    > Hm, a ja moge sobie sciagnac jakie pieniadze z twojej karty kredytowej?

    jak ci dam numer karty kredytowej i nie zyjesz w jakims zascianku gdzie
    nie ma internetu to nie widze wiekszego problemu.

  • 12. Data: 2016-01-27 06:11:31
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 01/27/2016 04:09 AM, e...@g...com wrote:
    > Kupić potrzebną walutę w kantor.aliorbank.pl. Przelew tak zakupionej waluty do
    banku za granicą będzie bezpłatny.

    Być może za darmo są przelewy EUR w strefie Euro, ale nie jeny do Japonii.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 13. Data: 2016-01-27 06:13:44
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 01/27/2016 07:31 AM, witek wrote:

    > jak ci dam numer karty kredytowej i nie zyjesz w jakims zascianku gdzie
    > nie ma internetu to nie widze wiekszego problemu.

    No, osoba fizyczna chyba tak lekko nie ma (zakładam, że celem jest, aby
    określona kwota z karty "kredytowej" trafiła na konto bankowe).

    Tomasz Chmielewski
    http://www.praveler.com

  • 14. Data: 2016-01-27 07:51:04
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 01/26/2016 09:00 PM, T...@s...in.the.world wrote:
> [...]
    > ratach... ostatnia juz kilka miesiecy po wykonanym przelewie. A w
    > momencie zlozenia zlecenia w banku nie potrafili okreslic jakiej

    Tu takie ciekawe porównanie różnych metod wysyłania pieniędzy (w tym
    przypadku do Polski, ale może mieć zastosowanie do innych krajów):

    http://blog.timedoctor.com/2015/05/12/how-to-send-mo
    ney-to-poland-with-minimum-fees

    Choć jeśli to jest firma japońska działająca tylko w Japonii, to pewnie
    zostanie tylko przelew SWIFT (chyba dość znośnie do Japonii było z Alior
    kantoru), albo wysłać pieniądze w kopercie, również popularne w tym kraju :)

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 15. Data: 2016-01-27 09:01:35
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-01-26 o 13:00, T...@s...in.the.world pisze:
> [...]

    > ratach... ostatnia juz kilka miesiecy po wykonanym przelewie. A w
    > momencie zlozenia zlecenia w banku nie potrafili okreslic jakiej

    XXI wiek, banki nie są w stanie określić jakie będą koszty przelewu SWIFT

    miałem to samo jak przelewałem CHF pomiędzy polskimi bankami, za każdym
    razem inne koszty ;-/

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 16. Data: 2016-01-27 10:39:16
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-01-26 o 22:58, T...@s...in.the.world pisze:

    > A Western Union umozliwia przelewy na konto?
    > Bo raczej nie wyobrazam sobie, zeby tamtejsza ksiegowa zapylala do
    > najbliszej placowki WU zeby odebrac jakis przekaz z Polski.

    Umożliwia.

    --
    Pete

  • 17. Data: 2016-01-27 11:28:11
    Od: em <e...@g...com>

    W dniu środa, 27 stycznia 2016 06:11:38 UTC+1 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
    banku za granicą będzie bezpłatny.

    > Być może za darmo są przelewy EUR w strefie Euro, ale nie jeny do Japonii.

    Nie być może tylko na pewno. I także jeny do Japonii.
    Może warto dokładnie zapoznać się z ofertą.

  • 18. Data: 2016-01-27 11:32:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 stycznia 2016 22:57:16 UTC+1 użytkownik
    T...@s...in.the.world napisał:
    > A Western Union umozliwia przelewy na konto?
    http://www.westernunion.pl/WUCOMWEB/staticMid.do?met
    hod=load&pagename=osD2Bservice

    > Bo raczej nie wyobrazam sobie, zeby tamtejsza ksiegowa zapylala do
    > najbliszej placowki WU zeby odebrac jakis przekaz z Polski.
    https://www.westernunion.pl/WUCOMWEB/priceItResultsH
    ome.do?method=save
    Wysłanie 40euro na rachunek bankowy w Japoni poprzez WU to koszt 10zł- kasa na koncie
    za 2-3dni robocze.
    Można to zrobić w całości przez internet

  • 19. Data: 2016-01-27 12:02:56
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 01/27/2016 07:28 PM, em wrote:
    banku za granicą będzie bezpłatny.

    > Nie być może tylko na pewno. I także jeny do Japonii.
    > Może warto dokładnie zapoznać się z ofertą.

    Możesz zacytować odpowiedni punkt programu?

    Bo akurat wymieniałem i przelewałem kilka razy do Japonii, i zawsze
    aliorowy kantor brał prowizję (czy to w opcji OUR, czy SHA).

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 20. Data: 2016-01-27 12:19:00
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 01/27/2016 08:02 PM, Tomasz Chmielewski wrote:

    > Możesz zacytować odpowiedni punkt programu?
    >
    > Bo akurat wymieniałem i przelewałem kilka razy do Japonii, i zawsze
    > aliorowy kantor brał prowizję (czy to w opcji OUR, czy SHA).

    Przejrzałem historię, i jest rzeczywiście tak jak mówisz - przelew jest
    niby darmowy, jeśli wyślemy go w opcji BEN (co chyba w każdym banku jest
    darmowe) czy SHA (dzielenie kosztów pomiędzy nadawcę i odbiorcę).

    Ale nawet przy wysłaniu w opcji SHA, bank z drugiej strony weźmie
    prowizję (autor wątku najpewniej musi zapłacić w opcji OUR, bo inaczej
    nic z tego przelewu w Japonii nie zostanie).

    W moim przypadku, przy wysłaniu przelewu z aliorowego kantora w opcji
    SHA, bank w Japonii (Shinsei Bank) zabiera mi jakies 6000 JPY.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com