  • Data: 2003-07-03 18:34:06
    Temat: Re: provident? ma ktos doświadczenie?
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:3F04662A.5060603@poczta.fm...

    > BPH broni się wypłacając kwotę kredytu w ciągu 3 (na dziś) dni od
    > momentu zawarcia umowy.

    Teraz dopiero spojrzałem do ustawy i nie bardzo rozumiem w czym problem.
    Przecież w art. 11 jest wyraźnie napisane, że: "Art. 11 ust. 3. Termin do
    odstąpienia od umowy jest zachowany, jeżeli konsument przed jego upływem
    złoży pod wskazanym przez kredytodawcę adresem oświadczenie o odstąpieniu od
    umowy. W razie spełnienia świadczenia przez kredytodawcę przed upływem
    terminu do odstąpienia od umowy odstąpienie staje się skuteczne, jeżeli
    świadczenie zostanie zwrócone kredytodawcy łącznie z oświadczeniem o
    odstąpieniu od umowy, z zastrzeżeniem ust. 4".

    Czyli jeśli bank wypłacił pieniądze, a klient odstąpił od umowy, ale ich nie
    zwrócił, to banku takie odstąpienie nie wiąże. W tej sytuacji nie widzę
    tutaj miejsca na wyłudzenia na większa skalę niż do tej pory.

    Pozdrawiam,
    Washko