  • 101. Data: 2009-04-21 08:09:26
    Temat: Re: platne hasla w mBanku :(
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Tristan <n...@s...pl> writes:

    > W odpowiedzi na pismo z wtorek 21 kwiecień 2009 09:42
    > (autor Kamil Jońca
    > publikowane na pl.biznes.banki,
    > wasz znak: <8...@a...kjonca>):

    > Ale nikt nie każe Ci korzystać z takiej opcji. Jakby była, byłaby
    > rozwiązaniem dla zagraniczniaków.

    Tristan, nie zmieniaj tematu proszę. Była mowa o tym, czy "trojany sa
    mityczne". Rzuciłem 2 przykłady, że nie. To znowu zacząłeś powtarzać
    mantrę, że "ta opcja nie dla ciebie" (zupełnie nie natemat).

    KJ
    --
    "Nie można wlecieć w trzecie tysiaclecie
    na drzwiach od stodoły" - biskup polowy WP Sławoj Leszek Głódź.

  • 102. Data: 2009-04-21 08:56:12
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 21 kwiecień 2009 10:09
    (autor Kamil Jońca
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <8...@a...kjonca>):

    > Tristan, nie zmieniaj tematu proszę. Była mowa o tym, czy "trojany sa
    > mityczne".

    No to rozwinąłem.

    > Rzuciłem 2 przykłady, że nie. To znowu zacząłeś powtarzać
    > mantrę, że "ta opcja nie dla ciebie" (zupełnie nie natemat).

    Jak nie na temat? Przecie rozmawiamy o listach haseł.
    --
    Tristan

  • 103. Data: 2009-04-21 14:11:07
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > No to tym bardziej po co Ci sygnał? Do mejla też masz sygnał?

    Mam taką potrzebę, 'widzimisię', może bardziej lubię słyszeć niż czuć,
    czy to wystarczający powód byś uznał, że nie mam ochoty tego zmieniać?
    Tak, do mejla też mam, wizualny.
    Ekran, gdy załączony, mam zwykle przed oczami i tym się różni od komórki,
    że tam mi odpowiada powiadomienie graficzne, a w komórce akustyczne.

  • 104. Data: 2009-04-21 19:56:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tristan <n...@s...pl> writes:

    > Ale nikt nie każe Ci korzystać z takiej opcji. Jakby była, byłaby
    > rozwiązaniem dla zagraniczniaków.

    Ale po co taka opcja? Jesli ktos ma bezpieczny terminal itd, to listy
    nic nie wnosza w kwestii bezpieczenstwa. One sa wylacznie dla tych,
    ktorzy bezpiecznych terminali nie maja.

    Zrozum w koncu prosta rzecz - tu nie chodzi o pozory.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 105. Data: 2009-04-22 08:42:09
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 21 kwiecień 2009 21:56
    (autor Krzysztof Halasa
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <m...@i...localdomain>):

    > Ale po co taka opcja? Jesli ktos ma bezpieczny terminal itd, to listy
    > nic nie wnosza w kwestii bezpieczenstwa. One sa wylacznie dla tych,
    > ktorzy bezpiecznych terminali nie maja.

    No ale listę generujesz 1 raz. Więc przed wyjazdem za granicę sobie
    generujesz w domu, na bezpiecznym stanowisku, i potem możesz korzystać
    nawet w kawiarence za granicą.

    --
    Tristan

  • 106. Data: 2009-04-22 12:01:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tristan <n...@s...pl> writes:

    > No ale listę generujesz 1 raz. Więc przed wyjazdem za granicę sobie
    > generujesz w domu, na bezpiecznym stanowisku, i potem możesz korzystać
    > nawet w kawiarence za granicą.

    Ale zrozum w koncu ze to nie klient ma decydowac o tym, czy ma
    bezpieczny terminal, czy tez nie. To bank decyduje, ze terminale
    klientow sa potencjalnie niebezpieczne, i wymusza stosowanie
    dodatkowego zabezpieczenia.

    Ja moge zawsze korzystac z bezpiecznego terminala, i moglbym np. logowac
    sie uzywajac certyfikatu albo innego bezpiecznego podpisu, i co z tego?
    Bank nie ma na ten temat bladego pojecia i wymusza stosowanie (mniej
    bezpiecznych zreszta) PINow jednorazowych, dokladnie tak samo jak
    w przypadku cafe za granica i w przypadku domowej bezpiecznej maszynki.

    Jak myslisz, kto ma wieksza wiedze nt. bezpieczenstwa - bank czy
    statystyczny klient? Myslisz ze malo byloby klientow sklonnych np. podac
    numer karty i PINem w kawiarni (IIRC tak jak bylo kiedys w Citi)?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 107. Data: 2009-04-22 13:13:44
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 22 kwiecień 2009 14:01
    (autor Krzysztof Halasa
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <m...@i...localdomain>):

    > Ale zrozum w koncu ze to nie klient ma decydowac o tym, czy ma
    > bezpieczny terminal, czy tez nie.

    Nie, najlepiej jakby decydował o tym Prezydent Polski.

    > To bank decyduje, ze terminale
    > klientow sa potencjalnie niebezpieczne, i wymusza stosowanie
    > dodatkowego zabezpieczenia.

    No więc niech wymusza rozsądnie.

    > Ja moge zawsze korzystac z bezpiecznego terminala, i moglbym np. logowac
    > sie uzywajac certyfikatu albo innego bezpiecznego podpisu, i co z tego?
    > Bank nie ma na ten temat bladego pojecia

    Najwyższa pora, żeby zaczął mieć.

    > Jak myslisz, kto ma wieksza wiedze nt. bezpieczenstwa - bank czy
    > statystyczny klient? Myslisz ze malo byloby klientow sklonnych np. podac
    > numer karty i PINem w kawiarni (IIRC tak jak bylo kiedys w Citi)?

    No to podadzą cokolwiek i nic im nie pomoże i tak.

    --
    Tristan

  • 108. Data: 2009-04-22 16:20:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tristan <n...@s...pl> writes:

    > No więc niech wymusza rozsądnie.

    Jakas konstruktywna sugestia?
    Bo chwilowo niestety takich brakuje.

    > No to podadzą cokolwiek i nic im nie pomoże i tak.

    Nie. Bo bank tego nie zażąda.
    Oczywiscie moga podac jakiemus trojanowi, to inna sprawa.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 109. Data: 2009-04-22 16:30:25
    Od: c...@g...com

    Ano tak sobie dzisiaj poczytałem:
    http://www.heise-online.pl/news/Plotki-dotyczace-prz
    echwytywania-SMS-ow-przez-zmanipulowane-komorki-Noki
    i--/8373
    Nie jestem specem, więc się nie wypowiem czy to burza w szklance wody
    czy rzeczywiście jest coś na rzeczy.

    Imo mBank mógłby uzupełnić system o tokeny (wydawane odpłatnie) -
    wtedy logowania jaki i operacje byłyby potwierdzane takim jednorazowym
    numerem.
    Zresztą tak się zastanawiam: czemu mB nie umożliwi logowania do
    systemu na hasło SMSowe ? To naprawdę aż tyle bank kosztuje ?
    Szczególnie że przecież nie jest żadnym problemem wyciągnąć z systemu
    po zalogowaniu się nr telefonu.

  • 110. Data: 2009-04-23 15:02:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    c...@g...com writes:

> [...]
    i--/8373
    > Nie jestem specem, więc się nie wypowiem czy to burza w szklance wody

    Plotkami sie nie zajmuje, ale z pewnoscia SMS to nie jest zadna
    informacja, ktora jest dostepna wylacznie dla nadawcy i odbiorcy.
    --
    Krzysztof Halasa