    From: "Wilczek" <w...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: pisze, było: Re: ?Karta dla córki do Angli?
    Date: Mon, 17 Jun 2002 23:54:51 +0200

    > "Jeśli coś pisze w książce, gazecie, lub innym miejscu, to jest tam
    > napisane. Słowo potoczne, przez niektóre osoby uważane za niepoprawne."

    Uwierz mi, ze wiem na ten temat nie tak malo bo mam okazje obcowac z
    ludzmi, ktorzy sie tym poniekad zajmuja. Ewolucji jezyka nie da sie
    oswoic i zatrzymac jednak od wieku wiekow istniala pewna dywersyfikacja
    miedzy jezykiem poczotnym i jezykiem literackim. Internet do tej pory
    byl dosc elitarnym srodowiskiem i tak mi sie czasami marzy aby bylo tak
    jak 6-7 lat temu - bez spamu, kolokwializmow, niechujnosci itd...

    Taka moja idea ;-)

    > Zwróć proszę uwagę na wyważoną względność sformułowania odnoszącego się
    > do "niepoprawności" i - zachęcam - troszkę sobie jej przyswój :)

    Generalnie wzgledne jest wszystko, we wiekszosci nauk kiedy wglebisz
    sie w tresc troche ponad jej wierzchnia warstwe dostrzegasz mnogosc
    rozwiazan i ambiwalencje otaczajacego nas swiata.

    Wyraze wiec swoja subiektywna opinie (tak samo istotna jak kazdego innego
    czlowieka), ze wole stosowac forme "jest napisane" i uwazam, ze notoryczne
    (nie w pospiechu czy przez przypadek) uzywanie formy kolokwialnej swiadczy
    o moim interlokutorze.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek