eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankipelnomocnictwo do rachunku / lokaty nie wygasajace w momencie smierci › Re: pelnomocnictwo do rachunku / lokaty nie wygasajace w momencie smierci
    From: z...@o...pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: pelnomocnictwo do rachunku / lokaty nie wygasajace w momencie smierci
    Date: Sat, 17 Apr 2010 10:31:28 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Bank nie bierze odpowiedzialności za zlecenia pełnomocnika o ile
    > pełnomocnictwo nie zostało odwołane a bank nie dostał informacji o
    > śmierci posiadacza rachunku.

    > Późniejsza dyspozycja kasuje wcześniejsze a ci którzy na ich podstawie
    > dostali świadczenia, muszą je zwrócić. Kwota 20-krotna średniej krajowej
    > jest nieprzekraczalna i jej dzielenie na różne banki jest bezcelowe.

    a polisa lokacyjna? Gdy posiadacz lokaty dożyje, wypłaci osobiście.
    Gdy nie dożyje, wypłaci osoba uposażona.

    Wg mojej wiedzy, nie ma żadnych ograniczeń kwotowych,
    zawarcie drugiej polisy nie anuluje wskazania
    osób uposażonych przy pierwszej itd.

    To jest prawie idealne rozwiązanie problemów wątkotwórcy.
    Bo niestety te polisy są albo dwuletnie albo roczne
    albo półroczne (nie znam krótszych)

    czymś superidealnym byłaby jednodniowa polisa lokacyjna. Jeśli jutro
    bedę żył, wypłacę osobiście, jeśli nie dożyję wypłaci osoba uposażona.