eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[ot] w strefie euro - dlaczego i korzystne, i niekorzystne? › Re: [ot] w strefie euro - dlaczego i korzystne, i niekorzystne?
    From: "pmlb" <b...@d...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [ot] w strefie euro - dlaczego i korzystne, i niekorzystne?
    Date: Sat, 26 Jun 2010 22:58:48 +0100

    "1634Racine" <1...@R...pl> wrote in message
    news:i052vn$p53$1@inews.gazeta.pl...
    > poglad ten wyglosil czlowiek, ktorego nie mogę posadzac o doktrynalna
    > niechęć przed euro:
    >
    > "[...] przynależnosc do strefy euro jest zdecydowanie _korzystna_ dla
    > polskiej gospodarki pojmowanej jako calosc.
    > Ale _nie_jest_korzystna_ dla pojedynczego Polaka. I to na tym polega
    > polski klopot z wejsciem do strefy euro [...]".
    >
    > Pytania:
    >
    > 1.
    > czy mozecie merytorycznie wyjasnic: dlaczego tak jest [jesli wg Was tak
    > wlasnie jest]? Czyli: na czym polega ta opozycja?
    >
    > 2.
> [...]

    Odpowiedz jest wg. mnie prosta acz nie jasna i nie widac jej na pierwszy
    rzut oka.:)
    Banki - one straca najwiecej na wprowadzeniu euro w Polsce.
    Obywatele? Zyskaja i to znacznie! Tak jak firmy.
    Przede wszystkim odpandnie tak zwane "przewalutowanie" na czym miedzy innymi
    banki robia krocie.
    Skonczy sie smieszny kurs zlotego do euro i spekulacja na nim polegajaca na
    tym, ze najpierw jest niby mniej wiecej constans a potem nagle tracenie
    warotsci i slowak z euro w kieszeni w ciagu paryu dni jest o 10% bogatszy od
    swojego odpowiendika w Polsce, nie robiac nic w pare dni moze w polsce
    wiecej kupic niz polak. Po wprowadzeniu euro nastapi stabilizacja w tym
    wzgledzie.
    I nie maniej wazne, po wprowadzeniu euro pensje beda musialy zdecydowanie
    isc w gore! A ceny, przynajmniej niektore w dol.