  • Data: 2009-02-14 20:26:00
    Temat: Re: odzyskanie weksla z pkobp niemożliwe
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

    > Jeśli był to weksel kaucyjny, a zobowiązanie, które weksel zabezpieczał,
    > wykonano, to...? Z czego wynikałoby prawo do dalszego przechowywania
    > weksla przez bank?

    A z czego by wynikał obowiązek zwrotu? Posiadacz mógłby stwierdzić,
    że weksel zniszczył... Trochę interesuję się tematyką wekslową, ale tego
    problemu w orzecznictwie sądowym jeszcze nie widziałem.

    > No właśnie... Jeśli ktoś gdzieś kiedyś tego weksla użyje, to wystawcy
    > weksla z pewnością przysługuje odszkodowanie, o ile oczywiście zdoła
    > udowodnić, że to TEN weksel. Jeśli nikt go nie użyje, to raczej nie może
    > nic zrobić, by go odzyskać... :-(

    O to chodzi - z tymi popularnymi wekslami in blanco (blankiet+podpis)
    udowodnienie, że weksel został wystawiony niezgodnie z umową jest często
    niemożliwe, nawet jeśli posiadamy poprawną umowę wekslową. Zresztą od
    2007r. opłaty skarbowej od weksla już nie ma, a ja mam jeszcze sygnały,
    że nawet i banki chcą podpisania weksla na blankiecie urzędowym.

    --
    Liwiusz