  • 1. Data: 2012-03-12 20:26:52
    Temat: obligacje GNB w ofercie OO?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    jak w temacie, czy do was również dzwonili?

    oprocentowanie obligacji 3,55% + wibor 6M = 8,51% brutto czyli 6,89% netto

    inwestycja na 6 lat, ale można je sprzedać wcześniej...nie dopytałem
    odnośnie szczegółów, ale może ktoś wie coś więcej?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2012-03-13 07:18:30
    Temat: Re: obligacje GNB w ofercie OO?
    Od: Marvin <m...@f...com>

    W dniu 2012-03-12 21:26, RobertS pisze:
> [...]
    >
    > inwestycja na 6 lat, ale można je sprzedać wcześniej...nie dopytałem
    > odnośnie szczegółów, ale może ktoś wie coś więcej?

    Dzwonili. Niemniej daje to mniej więcej 0,7% więcej nad lokaty, a w
    zamian znosi gwarancje BFG. Pewnie są też inne ukryte opłaty.

    Marvin

  • 3. Data: 2012-03-13 14:09:38
    Od: MrMrooz <z...@g...pl>

    On 13 Mar, 08:18, Marvin <m...@f...com> wrote:
> [...]
    >
    > Dzwonili. Niemniej daje to mniej więcej 0,7% więcej nad lokaty, a w
    > zamian znosi gwarancje BFG. Pewnie są też inne ukryte opłaty.

    Lokata tiptop w OO daje 6,1% brutto, to chyba trochę więcej niż 0.7pp
    mniej niż oproc. obligacji? Czy porównujesz z innymi lokatami?

    A propo samych obligacji - czy był jakiś minimalny próg wejścia? Czy
    mają być notowane na Catalyst? Bo tam są już inne obligacje GNB, ale
    tylko na rynku hurtowym.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 4. Data: 2012-03-13 18:33:14
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2012-03-13 15:09, MrMrooz pisze:

> [...]
    >
    > A propo samych obligacji - czy był jakiś minimalny próg wejścia? Czy
    > mają być notowane na Catalyst? Bo tam są już inne obligacje GNB, ale

    notowane na Catalyst, min. zakup to 25 szt. po 1000 zł

    oto info z OO:
    - przy zakupie nie ma ŻADNYCH kosztów
    - przed terminem wykupu można je sprzedać dowolną metodą np.: przed Dom
    maklerski i poza wymienionymi przez pana kosztami pobieranymi przez dom
    maklerski nie ma innych opłat ( emitent odkupuje je dopiero na koniec po
    6 latach)
    - Termin przydziału to 23-03-2012 czyli od tego dnia należy liczyć 6msc

    co o tym sądzicie?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2012-03-14 14:16:38
    Od: "MrMrooz " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    RobertS <b...@x...pl> napisał(a):
    ..
> [...]
    > 6 latach)
    > - Termin przydziału to 23-03-2012 czyli od tego dnia należy liczyć 6msc

    jeżeli będą notowane na rynku detalicznym (można 1 sztuką obracać), to możemy
    rozmawiać. Jak hurtowy (tam minimum to 100tys, czyli 100 sztuk) - to problem.
    Co do samych obligacji - przyzwoicie, choć bez rewelacji. Na Catalyst można
    kupić choćby obligacje BSów, które dają marże od 3 do 4%. I też są oparte na
    WIBOR6M. Tylko ciężko kupić je po cenie zbliżonej do nominału. Z drugiej
    strony, jak porównamy z obligacjami GPW, z marżą 1,17%, to rewelacja.

    Dla kogoś, kto ma już coś wspólnego z obligacjami, zwłaszcza nie tylko
    skarbowymi, to dość ciekawa opcja. Dla kogoś, kto miał tylko lokaty -
    niekoniecznie, zwłaszcza jak nie ma rachunku maklerskiego - bo ciężko będzie
    wyjść w trakcie.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 6. Data: 2012-03-14 14:29:19
    Od: "MrMrooz " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    MrMrooz <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    Mam coś więcej. Na stronie noblesecurities można znaleźć info. To jest seria
    PP-III. Poprzednie, PP-I i PP-II, ze stycznia i lutego, miały marżę 3,75%,
    czyli ciut lepiej.

    No i na minus, na innym forum znalazłem info, że są to obligacje
    podporządkowane - czyli ostatnie w kolejce obligacji do wypłaty w razie
    bankructwa emitenta.

    Pozdrawiam
    Michał M