  • Data: 2016-01-08 23:24:08
    Temat: Re: niechciane bony, karty podarunkowe itp.
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Szymon" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:n687jh$716$1@node1.news.atman.pl...

    > Ja akurat dostałem bony - jak co roku. W sklepach też często widzę, iż
    > ludzie posługują się bonami. Wbrew pozorom rynek jest całkiem spory.
    > Myślę, że zainteresowany kolega powinien napisać do kilku sieci z prośbą o
    > informację dot. bonów. Być może odpowiedzą.

    Mnie się średnio opłacają. Jeżeli doliczę paliwo i czas by dojechać tam,
    gdzie mogę je sensownie zrealizować to mnie złość bierze. Wcale niedaleko
    ale to irytujące.
    Czasem są kupony zniżkowe do różnych sklepów/firm. W praktyce niektórzy
    koledzy zbierają bo maja czas i zdrowie dopasować swoje potrzeby do ew.
    oferty.

    > Kilka lat temu zmieniły się kwestie podatkowe związane z bonami.
    > Szczegółów nie znam, ale wydaje mi się, że je po prostu opodatkowano tak
    > samo jak gotówkę. W efekcie część pracodawców woli wysłać przelew. Ale...
    > nie wszyscy. Wraz z bonami ja dostałem 10% zniżki w Carrefourze na zakupy
    > w grudniu i tyle samo w styczniu. Do tego 20% zniżki na zabawki. I tu jest
    > pies pogrzebany. Podejrzewam... ale tylko podejrzewam... iż gdy duża firma
    > zgłasza się po dużą ilość bonów to prócz zniżek dla pracowników może
    > dostać też jakieś gratisy. I w tym momencie bony opłacają się każdemu -
> [...]

    Jest jeszcze oskładkowanie. Jeżeli z przymusowego ZFŚS leci wg "socjanej"
    normy czyli zróżnicowane ze względu na "sytuajcję" pracownika to było
    bez składek, jeżeli jako bonus dla wszystkich to niestety oskładkowane.
    Podatki oczywiście też - bony skutkują mniejszą wypłatą w gotówce.

    Podam jeszcze przykład idiotyzmu: firma wypłaca dofinansowanie do
    wypoczynku (gotówka), każdemu tyle samo. Ale jest warunek: płaci za
    non-stop 14 dni. Tyle, że wymóg przymusowego min. 14-dniowego urlopu i tak
    jest wpisany w KP więc każdy musi to spełnić (i to w danym roku bo wzięcie
    14 dni na przełomie roku się nie liczy!). Tak więc zamiast po prostu
    podzielić to przez 12 i dodać do comiesięcznej pensji to jest biurokracja.
    Ci co wezmą w lato są trochę do przodu (inflacja) w porównaniu z tymi co
    wezmą w grudniu.

    Arek