  • Data: 2003-10-11 18:58:51
    Temat: Re: moze zmienne oprocentowanie
    Od: "" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cała Twoje nieszczęście polega na tym, że oprocentowanie kredytu jest ustalane
    przez Prezesa a nie przez stawki rynku międzybankowego. Wielokrotnie pisałem o
    tym na grupie. Zapis, który masz w umowie jest tak nieprecyzyjny, że bank nie
    musi Ci obniżyć oprocentowania (nie znam tego konkretnego zapisu a znam wiele
    innych podobnych)

    > 1. Czy bank rzeczywiście może nie zmienić oprocentowania mojego kredytu na
    > moją prośbę - przecież teraz obowiązują inne stawki?

    TAK może nie zmnienić. Nowe stawki obowiązują dla nowo zawieranych umów
    kredytowych.

    > 2. Ciekaw jestem czy gdy oprocentowanie wzrośnie (nie ma w umowie takiego
    > punktu) to czy tez będę musiał pisać prośbę o zmianę oprocentowania?

    Oczywiście, że nie.

    > 3. Propozycja rozwiązania problemu: zmiana w umowie. Jaka jest szansa na to
    > bym mógł zmienić umowę z bankiem (aneks do umowy) tak aby zmiana
    > oprocentowania była automatyczna i stała się obowiązkiem lezącym po stronie
    > banku? (chyba ze jestem zbyt naiwny)

    Mała ale spróbuj

    > 4. Czy to jest praktyka normalna (czytaj: w każdym banku tak jest)?

    Długoletnie kredyty mieszkaniowe nalezy brać tam gdzie stawka oprocentowania
    oparta jest o rynek międzybankowy tzn. WIBORXM + marża.

    Tensor1
    PS. Może Ci wszyscy, którzy na grupie tak preferowali oprocentowanie ustalane
    przez Preseza teraz coś poradzą KOLEDZE.