  • 71. Data: 2015-05-12 21:14:16
    Temat: Re: mbank - pożegnanie
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Tue, 12 May 2015 16:26:48 +0200, Agnieszka napisał(a):

    > -> Historia + wklepanie 3 liter to jest za długo? To chyba tylko
    > telepatyczne odczytywanie myśli usera zostaje...

    Tak, a w efekcie przy wykonywaniu w ten sposób przelewu na swoje własne
    konto, muszę ten przelew zatwierdzać kodem SMS, chociaż ten sam przelew
    jest u mnie przelewem zdefiniowanym i gdy jest wykonywany jako taki, to
    normalnie nie wymaga zatwierdzania kodem SMS.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 72. Data: 2015-05-12 21:51:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu wtorek, 12 maja 2015 18:14:36 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    >Ja np. Kilku moich znajomych rôwnież. Małżonka rownież nie narzeka

    Mowimy o MS Office/Excel ?

    No no ... czego to ludzie nie pochwala :-)

    J.

  • 73. Data: 2015-05-12 22:10:44
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Tue, 12 May 2015 10:12:37 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > A na co miałeś się skarżyć skoro to był jeden z pierwszych systemów
    > i generalnie wszyscy się go uczyli? Na pierwsze systemy 8-bitowców też się
    > nikt nie skarżył, na MS-DOS też nie. Uważasz, że są to systemy idealne?

    Tylko Ci się wydaje, że nikt się nie skarżył. Właśnie dlatego wkrótce
    powstały nowe systemy, o wiele lepsze i o wiele bardziej przyjazne dla
    użytkownika.

    > Wymagania rosną wraz z rozwojem całej branży. Wystartuj teraz ze stroną wyglądającą
    > jak z lat 90-tych to zobaczysz :)

    Ale my teraz nie dyskutujemy o interfejsie mBanku z lat 90-tych, tylko o
    jego interfejsie A.D. 2014, który po latach poprawiania i dopracowywania
    miał wszystko to, co było potrzebne użytkownikowi banku!
    A użytkownik banku w historii operacji potrzebuje na pierwszy rzut oka
    zobaczyć:
    - datę operacji
    - tytuł przelewu
    - kwotę operacji
    - dane kontrahenta
    - numer rachunku kontrahenta
    - saldo rachunku po operacji

    I te wszystkie dane w starym interfejsie mBanku były dostępne jednym
    kliknięciem!
    A co nam zafundowano w nowym interfejsie?
    - jest data operacji
    - jest tylko *początek* nazwy kontrahenta
    - jest kwota operacji

    Brakuje *pełnej nazwy* kontrahenta, brakuje tytułu przelewu oraz - co
    najważniejsze - *salda po operacji!*
    Zamiast tytułu operacji jest "kategoria" potrzebna chyba tylko
    hobbystom, którzy nie mają co z czasem robić oraz pracownikom mBanku
    oceniającym zdolność kredytową klientów!
    Podobnie bezużyteczna jest lista "Ulubionych odbiorców", gdzie w okienku
    na nazwę odbiorcy jest miejsce chyba tylko na 10 znaków, w związku z
    czym wszystkie moje własne przelewy zdefiniowane na tej liście
    wyświetlały ten sam tekst, bo pełny opis się w okienku nie mieścił.
    Ogólnie te opisy rachunków to jest skandal i ktoś tutaj już opisywał
    swój przypadek, że przelał sobie złotówki na konto walutowe (lub na
    odwrót) właśnie z tego powodu, że te opisy są niepełne.
    Taka pomyłka jest dla mnie bardzo prawdopodobna i całkowicie zrozumiała
    przy interfejsie mBanku takim, jaki teraz jest.
    Przykładowo, przy przelewie podatku do mojego Urzędu Skarbowego w ogóle
    nie wyświetla mi się jego nazwa; w miejscu gdzie powinna być nazwa
    Urzędu wyświetla się tylko przecinek, a poniżej jest tylko numer
    rachunku!
    Chcąc mieć pewność, że faktycznie przelewam kasę do Urzędu Skarbowego, a
    nie na jakiegoś "słupa", za każdym razem sprawdzam numer rachunku czy
    jest zgodny z tym, który mam w swoich notatkach zapisany.

    I to wszystko według Ciebie ma być zmianą na lepsze?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 74. Data: 2015-05-12 22:25:49
    Od: gral <n...@e...pl>

    W dniu 2015-05-12 o 22:10, Chris94 pisze:

    > I to wszystko według Ciebie ma być zmianą na lepsze?

    Nowy interfejs mbanku jest nie dość, że nieintuicyjny, to jeszcze
    skrajnie niewygodny w użytkowaniu. Przykład? Książka odbiorców.
    Żeby wybrać odbiorcę z listy muszę przewijać bardzo niewygodnym cienkim
    przewijakiem pozycje w małym okienku po lewej. A główny ekran jest
    nieużywany. A to tylko jeden z bardzo wielu przykładów.

    To jest zwykłe gówno.

  • 75. Data: 2015-05-12 22:29:07
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-05-12, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Źle zakładasz. Shift-Insert.

    Nie mam Insert na klawiaturze, więc tu sobie mogłem. ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 76. Data: 2015-05-12 22:35:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer p...@p...pl ...

    > Jest efektem całościowym.
    > Ale kontr-argumentując. Jakby interfejs był taki nieprzemyślany i do
    > dupy, to żadna reklama by nie pomogła, bo nikt by nie chciał tego
    > używać. :)

    Biorącp od uwage moje doswiadczenia z tym na jakis gównach potrafia
    pracowac uzytkownicy nie widzac tych niedoróbek, nieodzywajac sie z
    propozycjami zmian i z krytycznymi uwagami pozwole sobie stwierdzic, ze
    bajki opowiadasz.
    Obieca sie klientom 1000zł zwrotu za zakupy karta i wszystko inne
    zaakceptują bez mrugniecia okiem.

  • 77. Data: 2015-05-12 22:35:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer p...@p...pl ...

    > Nie, ale mógłbyś się wgłębyć dalej i zrozumieć ideę stojącą za zmianami.

    Ale co mi po ideii jak kazdy kogo znam mówi ze niewygodne?
    Mamy sie dla idei umartwiac i mówic ze super?

    > W jednym z linków były też statystyki, które pokazują że taka zmiana
    > przyniosła pozytywny efekt.

    Pewnie zbyt pobieznie przejrzałem.
    Na czym polega ten pozytywny efekt?

    > Ot tyle, żeby zrozumieć że świat to nie tylko "ja i koledzy".

    Alez ja to rozumiem.
    Dlatego mbank, pomimo ze wizualnie mi sie nie podoba a medaliki i krzyzyki
    za uzywanie konta uwazam za przejaw dziecinady zaakceptowałem, uzywam i
    nawet chwale za niektore rozwiazania.
    Ale nie bede mówił, ze cos pachnie rozami, jak ewidentnie czuje fekalia...
    Gdybym był jedyny, gdyby głosy były rozłozone pol na pol... ale nie znam
    nikogo komu by sie nowy excel podobał. Jestesmy az tak inni od targetu MS?

  • 78. Data: 2015-05-12 22:39:59
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    > No i teraz ciekaw jestem - jak wielu grupowiczów zrobiło to samo? Czy
    > jestem w mainstreamie czy raczej wyjątkiem?

    Pożegnałem się jakiś miesiąc temu. Zmiana interfejsu miała w tym 80% udział.

    Moim podstawowym bankiem już od dłuższego czasu jest lokalny bank
    spółdzielczy. Ale tu też jest trend do komplikowania interfejsów -
    niedawno trochę podrasowali swój, ale polegało to raczej na dodaniu
    nowych pierdół, których wcale nie trzeba używać.

    --
    Grzexs

  • 79. Data: 2015-05-13 00:32:50
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2015-05-12 o 13:29, Marek pisze:

    > A ja mam, jest to max dzienny limit defiiniowany dla urządzeń mobilnych
    > (menu ustawienia-> bezpieczeństwi-> limity i autoryzacje -> zdefiniuj
    > limity operacji...)

    Ale masz ten limit czy wydaje Ci się tylko, że te ustawienia dotyczą
    interfejsu mobilnego? Z tego co pamiętam to wspomniane przez Ciebie
    ustawienia dotyczą aplikacji na urządzenia mobilne.

  • 80. Data: 2015-05-13 00:41:57
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    > Ale masz jakieś pojęcie o UX, czy tak sobie tylko radośnie tworzysz teorie
    > bazując na własnych przyzwyczajeniach, a nie wiedzy?

    Nie trzeba mieć wielkiego pojęcia, wystarczy policzyć ruchy kursora
    i kliknięcia potrzebne do prezentacji informacji i wykonania operacji.

    Skoro w nowym interfejsie by zrobić to samo trzeba coś dodatkowo
    rozwijać, ustawiać gdzieś specjalnie kursor, przewijać listę,
    albo przechodzić do innego widoku, to znaczy że jest gorszy.