  • Data: 2004-09-27 06:48:31
    Temat: Re: mam wielki problem,bardzo prosze o pomoc...
    Od: "krab" <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "b" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cj6vef$jeg$1@news.onet.pl...
    > swojej żonie do tych kont.Jak wyglada procedura odzyskania tych
    piinędzy,jak
    > dlugo trwa,i ile procentowo mozna wycignac?

    to zalezy od stopnia "pazernosci" innych spadkobiercow, sprawy w sadach moga
    trwac latami, a tylko na tej podstawie mozna wyciagnac pieniadze, jesli nie
    ma wielu spadkobiercow - to mozna w pare miesiecy nawet miec wyrok - trzeba
    pisac o przyspieszenia sprawy
    od banku mozna legalnie wyciagnac od reki kwote odpowiadajaca kosztom
    pogrzebu, po przedstawieniu aktu zgonu i rachunkow, ale tez (zalezy jakie
    kwoty byly na koncie - trzeba przemyslec), bo automatem pozostala kwota
    trafia zazwyczaj na nieoprocentowane konto i czeka na wyrok - warto popytac

    > 2. Maz mojej siostry ma firme i mase zaliczek na towary.Co teraz maa
    > zrobic jego zona (po jego smierci) ?Jak wystawiac faktury (czy moze na
    > starej piczątce)? (on byl sam wlascicielem firmy).Co ma począć moja
    siostra?

    nie ma firmy - nie ma wystawiania faktur, jesli chce te firme dalej
    prowadzic, musi zarejestrowac to w urzedzie - dostanie jednak nowy nip
    (zkladam ze to tzw DG), jesli chce wystawic faktury ne te firme, to musi to
    zrobic z data wsteczna (podroic/zfalszowac) Coz sprawa firmy skomplikowana -
    albo prowadzic dalej pod nowymi wlascicielami powiadamiajac kontrahentow,
    albo ja likwidowac, zwracac towary i zaliczki, zona jako spadkobierczyni
    odpowiada za dlugi meza, wiec nie moze wziasc zaliczek i zapomniec o sprawie

    > 3 szwagier poza tym wzial auto na firme w leasing i ma pare rat
    zaplaconych
    > a rat jest 24.Co dalej z resztą rat (po jego smierci)?
    > Kto ma placic raty ?czyje jest auto? itd.

    jak juz ktos napisal, auto jest wlasnoscia firmy lisingujacej, w przypadku
    braku platnosci - auto podlega zwrotowi do wlasciciela zazwyczaj (raty
    wowczas przepadaja - bo to byla forma zaplaty za uzytkowanie auta)
    przeczytac umowe czy nie ma tam zapisu na wypadek smierci, moze bylo np
    jakies ciekawe ubezpieczenie ? jezeli chce dalej placic raty - to musi
    zmienic umowe na siebie lub firme ktora zarejestruje.- przewertowac jednak
    umowe jako pierwsze !