    From: t...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mPlan, a kasa mieszkaniowa
    Date: 20 Jan 2003 23:02:02 +0100

    > konkurencji
    >
    > To nieduzo biorac pod uwage mozliwosc polaczenia ze srodkami normalnie
    > obecnymi po stronie MA. Myslalem ze roznica jest wieksza

    Rząd 1% przy oprocentowniu najniższym tzn. 9,25%. Ponieważ WIBOR spada to na
    początku lutego będzie to co najmniej 1,5% plus oczywiście większa prowizja.

    > oznacza to,
    > WIBOR np.
    >
    > Ktore banki udzielaja kredytow innych niz na cele mieszkaniowe opartych o
    > WIBOR?
    > Czy jest obowiazek uzytkowania mPlanu na cele mieszkaniowe?
    > Wiem, ze watek jest o mieszkaniach...;-)

    Nikt mnie nie namówi na oprocentowanie inne niż oparte o stawki rynku
    międzybankowego. Jeżeli uważasz, że przesadzam to porozmawiaj z ludźmi, którzy
    wzięli długoletnie kredyty parę lat temu nie oparte o te stawki.

> [...]
    > kredytu pieniadze, ktore ci za miesiac beda potrzebne? I potem mozesz je
    > sobie z banku "wziac" kiedy beda potrzebne?
    > Splacajac normalny kredyt powinienes byc przekonany, ze pieniadze
    > przeznaczone na splate juz ci nie beda potrzebne "na zycie". W mPlanie po
    > prostu zmniejszasz zadluzenie kazda zlotowka aktualnie posiadana i (co
    > najwazniejsze) mozesz je tez chwilowo zwiekszyc w razie potrzeby. Idealne
    > rozwiazanie dla osob o nieregularnych dochodach (ale pewnych bo przy
    > niepewnych dochodach bym odradzal zaciaganie wiekszych kredytow...)

    Tu masz rację. Jest jednak pewien zasadniczy problem. Czy odsetki za kredyt w
    mbanku dotyczą zadłużenia dziennego czy też zadłużenia uśrednionego, czy też
    zadłużenia na dany dzień miesiąca. Rodzą się oczywiście jeszcze inne pytania

    1. Czy każdy wpływ na rachunek lokaty pomniejsza kwotę zaciągniętego kredytu -
    i w konsekwencji odsetki za kredyt, tzn czy

    dzienna kwota kredytu do oprocentowania = dzienna kwota kredytu - dzienne saldo
    lokaty

    2. Czy za fakt pomniejszenia kredytu o lokatę nie trzeba płacić prowizji?

    3. Czy i na jakim poziomie są oprocentowane środki lokaty, które zmniejszają
    kredyt.

    Jeżeli znasz dokładnie odpowiedzi na te pytania to podziel się z innymi. Na
    stronie internetowej mbanku, poza standardowymi "och ach" trudno coś znaleźć w
    tym temacie.
    Tensor1

    PS Może są jeszcze inne kruczki, o których nie wspomniałem!!!