  • Data: 2003-04-17 13:04:36
    Temat: Re: [mBank] SFI - Tekst "Oświadczenia"
    Od: Pawel Brodacki <p...@i...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof K. Maj wrote:
    > Chciałem w mBanku skorzystać z usługi Supermarketu Funduszy
    > Inwestycyjnych. W tym celu ściągnąłem do wypełnienia i podpisania
    > formularz "Oświadczenia". Moje wątpliwości wzbudziły poniższe punkty
    > deklaracji:

    [ciach paskudny punkt 7 Oswiadczenia]

    Skreslilem fragment dotyczacy marketingu bezposredniego i dostalem
    pismo stwierdzajace, ze nie moga uruchomic. Troche mnie to zdenerwowalo,
    ale zanim wzialem sie za wykopywanie topora wojennego zajrzalem sobie do
    GIODO, tam jest pelny tekst ustawy, a w nim:
    Artykul 23, ustep 1 punkt 5:
    Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy: jest niezbędne
    do wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów administratorów danych,
    o których mowa w art. 3 ust. 2, lub osób trzecich, którym są
    przekazywane te dane - a przetwarzanie danych nie narusza praw i
    wolności osoby, której dane dotycza. (Art. 23 ust. 1 pkt 5 zmieniony
    przez art. 1 pkt 6 lit. a) tiret drugie ustawy z dnia 25 sierpnia 2001
    r. (Dz.U.01.100.1087) zmieniającej nin. ustawę z dniem 3 października
    2001 r.),
    a dalej ustep 4:
    Za prawnie usprawiedliwiony cel, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, uważa się
    w szczególności:
    1) marketing bezpośredni własnych produktów lub usług administratora
    danych (Art. 23 ust. 4 dodany przez art. 1 pkt 6 lit. b) ustawy z dnia
    25 sierpnia 2001 r. (Dz.U.01.100.1087) zmieniającej nin. ustawę z dniem
    3 października 2001 r.)

    Czyli mozesz sobie skreslac :(. Jedyny problem to fakt, ze nie masz w
    Oswiadczeniu ograniczenia, ze prawo do marketingu bezposredniego dotyczy
    tylko administratorow danych osobowych, czyli mBanku i FI do ktorych
    przystapisz.

    > Jak sądzicie: Czy bez wyrażenia zgody na otrzymywanie spamu, nie można
    > korzystać z "Supermarketu"? Bo do takiego właśnie wniosku prowadzi
    > poniższa informacja zawarta na stronie WWW:
    >
    > "Nie dokonuj również żadnych zmian i poprawek w treści oświadczenia,
    > spowoduje to bowiem jego nieważność."

    Z moich doswiadczeni wynika, ze albo podpiszesz umowe, jaka jest, albo
    nie uruchomia Ci uslugi. Zdaje sie, ze w wypadku podpisania umowy, ktora
    jest ,,z szablonu'', podpisujacy ma jakies dodatkowe prawa, ale to juz
    jest pytanie do prawnikow.

    > Co o tym myślicie?

    Moja opinia nie nadaje sie do zamieszczenia w miejscu publicznym :(.

    Pozdrawiam,
    Paweu